Bedsteforældre

30. oktober 2012

Alder:
5 mdr.

Bedsteforældre

Kære Helen,

Jeg har endnu et spørgsmål til dig:-)

Vores datter er så heldig at have to sæt bedsteforældre, som virkelig holder meget af hende, hvilket vi som forældre sætter enormt meget pris på.
Vi har dog, som tidligere beskrevet været nødt til at skærme vores datter lidt, fordi hun simpelthen ikke har kunnet rumme andre end sin mor og far.
Vi vil begge gerne have at vores lille pige får et rigtig godt forhold til sine bedsteforældre og det går også bedre og bedre med det.

Men, jeg synes at begge sæt bedsteforældre tillægger vores datter "negative" kvaliteter, på den måde som de omtaler hende og det irriterer mig grænseløst. F.eks siger den ene bedste ...

Annonce

... at vores datter "fedter sig ind" når hun smiler til vedkommende. Ligeledes siger den anden bedste, at vores datter "vil få os til, at have ondt af hende" når hun græder. Vi snakker her om en pige som på daværende tidspunkt var 3 måneder gammel!

Jeg er selv vokset op med at mine forældre hellere fremhævede mine søskendes og mine "mindre gode sider", end at rose os. Det er noget som jeg virkelig ikke ønsker for min datter, derfor går det mig på, når de gør det samme med vores datter.
Jeg har brug for et råd til, hvordan jeg på en god og konstruktiv måde får fortalt "bedsterne", at de skal tale ordentligt til og om vores datter.

Venlig hilsen
den grublende mor

Læs Helens svar »

Annoncer

Sponsorerede artikler

Læs mere her

At sove igennem

Hej Helen Min søn er nu blevet 6 måneder og jeg tænker, at det derfor er...

5.5 måned og mangler appetit

Hej Helen. Jeg skriver til dig, fordi jeg er bekymret for min søns appetit....

Lære at drikke vand

Hej Helen. Jeg har en søn på 5½ måned, som er begyndt med skemad. Han får...

24. marts 2024 | Sovevaner | 5 mdr.

Sove på maven - 5 måneder

Hej Helen Jeg skriver, fordi vores datter er begyndt at trille om på maven,...

18. marts 2024 | Udvikling | 5 mdr.

Baby støtter ikke på benene?

Kære Helen Min dreng er nu 5 måneder gammel og jeg undrer mig over, at han...

Annonce

Viden om børn:

Bøvse

Når babyer spiser, sluger de ofte en masse luft. Derfor har mange brug for at bøvse efter et måltid.

Den nemmeste måde at dit barn kan komme af med luften på er hvis du lægger barnet op mod skulderen og klapper eller stryger forsigtigt på ryggen. Hold barnet så højt, at barnets arme bliver løftet, så har luften lettere ved at komme ud.

Du kan også sidde med barnet foran dig på dit skød eller lægge barnet på din underarm og gå lidt rundt.

Spædbørn...

Læs mere i Babylex

Klumpfod

Når børn fødes med en fod, der er bøjet indad, hvor fodsålen peger bagud og fodryggen fremad, så kalder man det klumpfod. Der er ca. 1 ud af 1000 børn der fødes med klumpfod og ca. halvdelen af disse har misdannelsen på begge fødder.

Man ved ikke hvorfor nogle børn fødes med klumpfod, men der er en vis arvelig tilbøjelighed. Man siger at risikoen for at føde et barn med klumpfod øges med en faktor 30, hvis en søster eller bror har lidelsen.

Drenge fødes hyppigere...

Læs mere i Babylex

Svartidsbarometer

Aktuel svartid

Annoncer

Gratis nyhedsbrev

med nye præmier hver måned

Annonce

Læs mere om Helens bog om amning og flaske, hjæper dig med at få et mæt og tilfreds barn.

Det siger medlemmerne ...

Hej Helen

Igen må jeg ty til dig som fantastisk hjælper og rådgiver.

Min skønne søn på 11 måneder skal starte i dagpleje i morgen og jeg er virkelig i krig med mine følelser.

Øv altså. Helen, jeg har virkelig brug for et ærligt råd og jeg har brug for at få sat sindet lidt på lavt blus.

Mange kærlige hilsner
Mor til dreng på 11 måneder