Farmor gør krav på vores datter hver 6. uge

25. februar 2012

Alder:
2 år, 4 mdr.

Farmor gør krav på vores datter hver 6. uge

Hej Helen

Så har jeg igen brug for din hjælp.

Vores datter på snart 2½ er en dejlig pige og derfor vil både farmor og mormor tit gerne have hende på "ferie" nogle dage.

Grunden til jeg skriver er at farmor nu har spurgt om hun fast hver 6. uge må hente hende i dagplejen og så have hende den efterfølgende dag.

Jeg synes det er et svært spørgsmål, da jeg gerne vil det bedste for vores datter og jeg er bange for at det blir for meget for hende, da vi tit har planer i weekenderne, hvor vi enten har gæster eller besøger venner og familie, og så synes jeg det er vigtigt at hun har en fast rytme i hverdagene ...

Hun er inde i en periode i øjeblikket, hvor hun er meget ...

Annonce

... tryghedssøgende, hun vil hele tiden være i nærheden af enten mig eller min mand og hvis hun har været hos farmor eller mormor og de afleverer hende hjemme hos os, er hun ked af det, og der går noget tid før vi kan nærme os hende. Dette signalerer til mig at det måske er mere end hun kan magte, er det rigtigt? Hvor meget kan et barn på hendes alder kapere af den slags?

Hun skal også snart være storesøster (jeg har termin 1/4) og i den forbindelse tænker jeg, at så har hun netop brug for at komme hjem og være sammen med os. Jeg er bange for at hun føler vi "sender" hende væk, og det vil jeg for alt i verden ikke have..

Hvad skal jeg gøre?

På forhånd tak.

Hilsen Mette

Læs Helens svar »

Annoncer

Sponsorerede artikler

Læs mere her

16. april 2024 | Diverse | 2 år, 2 mdr.

Måltider og putning

Kære Helen, Tak for nogle rigtig gode råd sidste gang:) Min søn, når han...

16. april 2024 | Diverse | 2 år, 9 mdr.

Ked af at være i dagplejen

Hej Helen. Vi har en dejlig pige på 2 år og 9 måneder, hun har ellers været...

11. april 2024 | Udvikling | 2 år, 2 mdr.

Toårig dreng og sproglig støtte

Kære Helen, Tak for din sidste svar. Jeg har nogle spørgsmål igen angående...

5. april 2024 | Bedsteforældre | 2 år

Overnatte hos bedsteforældre

Kære Helen Ja - som overskriften lyder, så går mit spørgsmål på, hvor gamle...

5. april 2024 | Udvikling | 2 år, 2 mdr.

Jeg har en dreng på to år

Kære Helen. Tak for din mail og tak for de rigtig gode råd sidste gang, hvor...

Annonce

Viden om børn:

Sygt barn

Det er altid svært at vurdere hvad et lille barn fejler, og er du i tvivl er det altid en god idé at kontakte lægen. Hellere en gang for meget end en gang for lidt.

De mest almindelige sygdomme hos børn er: Forkølelse, øjenbetændelse, mellemørebetændelse, lungebetændelse, maveinfektioner og skoldkopper.

Symptomerne er ofte: Manglende appetit, ondt i maven, opkastning og diarré samt feber.

Hvis det bliver nødvendigt at indlægge barent på sygehus er...

Læs mere i Babylex

Fiskeolie og børn

Fiskeolie eller det der også hedder Omega-3 fedtsyrer er sunde fedtsyrer, som især findes i fede fisk. De er livsnødvendige for os mennesker, både for børn der skal vokse og udvikle sig og for ældre der skal "vedligeholdes". Derfor skal der være omega-3 fedtsyrer tilstede i vores kost.

Fødevarestyrelsen anbefaler, at du selv spiser og også giver dit barn fisk 2 gange om ugen som hovedmåltid. Derudover næsten hver dag som pålæg til frokost.

Det er vigtigt at variere...

Læs mere i Babylex

Svartidsbarometer

Aktuel svartid

Annoncer

Gratis nyhedsbrev

med nye præmier hver måned

Annonce

Det siger medlemmerne ...

Kære Helen.

Jeg har købt din bog om børn og mad, og igen må jeg virkelig rose din måde at skrive på, det er alletiders bog :-) Jeg har 3 af dine bøger og jeg er vild med dem :-)

Tak fra mor til dreng på 4 måneder.