Passes ude - 3 år, 9 mdr.

14. november 2011

Alder:
3 år, 9 mdr.

Passes ude - 3 år, 9 mdr.

Hej Helen.

Min datter skal passes af sin farmor. Hun er blevet passet der nogle gange før og kan godt lide at komme der, men der er første gang, det er med overnatning. Jeg har talt med hende om, at hun skal derud, og det vil hun rigtig gerne, men vi har ikke talt om, at hun skal sove der endnu. Jeg tror nu ikke, det bliver noget problem, da hun er glad for sin farmor.

Mit dilemma opstår nu fordi farmor gerne vil tage hende med til en fødselsdag, de er inviteret til. Det er familie, men langt ude for min datter - hun har alt i alt mødt dem 4-5 gange siden hun blev født! Min umiddelbare reaktion er at sige nej. Jeg synes hun har rigeligt at forholde sig til i forhold til at skulle passes hos farmor og hidtil har jeg også sagt nej til mormor og morfar, hvis de har spurgt om de måtte tage hende med i byen, når hun skulle ...

Annonce

... sove hos dem.

Sagen er den at jeg føler mig presset denne gang. Jeg fornemmer at nogen synes, det er noget pjat, men det ærgrer mig helt vildt, at hun ikke bare kan få en rolig og hyggelig aften sammen med farmor, da vi i forvejen har alt for mange planer. Jeg er sikker på, at min datter gerne vil, hvis hun bliver spurgt om hun vil med til fødselsdag, men jeg ved også godt hvordan det påvirker hende dagene derpå og hun skal også til fødselsdag hos en børnehavekammerat dagen efter.

Er det mig der overreagerer? Vi har andre fine pasningsmuligheder, men farmor vil rigtig gerne passe og det vil være super både for hende og min datter. Jeg tror faktisk at farmor bliver hjemme fra fødselsdag, hvis jeg siger det - også selvom hun nok ikke helt forstår det, men kan jeg overhovedet tillade mig at sige nej?

Mange hilsner herfra :-)

Læs Helens svar »

Annoncer

Sponsorerede artikler

Læs mere her

23. april 2024 | Opdragelse | 3 år, 6 mdr.

Leg med voldsomme ord

Hej igen Helen, Jeg sender dig et til brev med det samme med et helt andet...

28. marts 2024 | Opdragelse | 3 år, 7 mdr.

Selvværd og selvtillid

Kære Helen Jeg skriver til dig fordi jeg har en pige på 3 1/2 år, som jeg...

4. marts 2024 | Opdragelse | 3 år, 4 mdr.

3 år og udfordringer

Hej Helen. Jeg har en dejlig datter på 3 år og 4 måneder. Hun begyndte i...

12. februar 2024 | Renlighed | 4 år

Periodevise problemer med renlighed

Kære Helen Jeg har en dreng, der lige er fyldt 4 år. Han har været renlig...

25. januar 2024 | Renlighed | 4 år

Kan ikke mærke hun skal tisse

Hej Helen, Min datter, der er lige er blevet 4 år, har været blefri, både...

Annonce

Viden om børn:

Suttekæde

En suttekæde er en kæde, som holder sutten ved barnet. Den fungerer ved at den sidder både på sutten og sættes fast i barnets tøj. Det kan være meget praktisk for forældrene, men kæden skal opfylde visse krav, for ikke at være farlig for barnet.

Sikkerhedsstyrelsen tester jævnligt suttekæder og det er desværre ikke alle suttekæder, der lever op til sikkerheden.

Det anbefales at:

- En kæde må ikke være mere end 22 cm lang, da barnet så kan få den...

Læs mere i Babylex

Ruske

Lige meget hvor meget og hvor længe et barn græder, så må man aldrig begynde at slå eller ruske det. Et spædbarn som ruskes, kan få blødninger i hjernen og det kan medføre hjerneskade eller død.

Søg altid hjælp hos familie, venner, læge eller andre, hvis du oplever at dit barns gråd går dig så meget på, at du kan komme til at slå eller ruske dit barn. Det er vigtigt at søge hjælp! Og det er vigtigt at du taler med en du har tillid til og fortæller åbent og ærligt om, hvordan du...

Læs mere i Babylex

Svartidsbarometer

Aktuel svartid

Annoncer

Gratis nyhedsbrev

med nye præmier hver måned

Annonce

Læs mere om Helens bog om dit barns udvikling. Bogen er propfyldt med nyttig viden for alle forældre!

Det siger medlemmerne ...

Kære Helen

Tusind tak for dine altid gode råd... Din hjemmeside er til stor hjælp. Især for os udenlandsdanskere som ikke har en sundhedsplejerske til rådighed på samme måde som man har i Danmark.

Tak, for alt det du gør.

Udlandsdanskeren