Højt aktivitet og energi

2. april 2011

Alder:
12 mdr.

Højt aktivitet og energi

Hej

Mit barnebarn, født april 2010, har helt fra starten været meget urolig og sovet utroligt lidt. Jeg har selv 3 voksne børn og det er mit barnebarn det her handler om.

Min datter har fra starten været alene med ham. Graviditet og fødsel normal. Dog tog vi til kiropraktor tidlige, da han faktisk aldrig sov - og meget lidt når det endelig lykkedes. Det viste sig, at han var trykket ved fødslen og var skæv, hvilket han fik 5-6 behandlinger for - og også kolik. Det hjalp måske lidt, men stadig var han et uroligt barn. Ville helt være i arme hele tiden. Ville ikke ligge alene og vi kunne ikke køre en tur med ham i barnevogne, for han skreg. Sidste sommer oplevede vi næsten ikke, da vi var inde det meste af tiden. Det var jo ikke til at være ude med et uroligt barn :-)

I januar var vi ved kiropraktor igen. Hun gav ham en behandling og rådede os til at få tjekket hans øre. Vi har aldrig haft indtryk af, at der var noget i vejen med dem - men det viste sig, at han skulle have dræn i begge ører. Det har desværre heller ikke gjort, at han er blevet mere rolig eller sover bedre.

Hans krop er konstant i gang. Benene har gået på ham lige fra han var helt lille. Når han sidder eller ligger - er hans arme og hænder konstant i bevægelse.

Han er nu kommet i dagpleje - og dagplejemoderen siger, at hun har aldrig været ude for et barn, der sover så lidt, Han er TRÆT - men sover ...

Annonce

... måske en lille halv time om formiddagen, hvis han overhovedet sovet. Han har slet intet søvnmønster. Men når han falder i søvn - er det meget kort. Nogen dage sover han måske en lille time 2 gange på en dag. Han er træt, men det virker som om, han ikke vil give op. At han ikke kan få ro i kroppen.

Der skal ske noget HELE tiden ... han er en meget glad og kærlig dreng - og han udvikler sig som han skal. Der er i hvert fald ikke noget galt med hovedet på ham. Han forstår mange ting.

Det er helt i overensstemmelse med min datter, at jeg skriver dette. Hun er ved at køre træt. Det er hårdt at være enlig mor - men det her slår bare alt. Jeg er barnepige hver 3. weekend, når min datter arbejder - og jeg er helt flad bagefter. Har aldrig været med til noget lignende.

Dagplejemoderen vil godt gå med til lægen og forklare, så det ikke bare skal lyde som en pyltret mor. Jeg er bekymret. Hvad kan der være galt - og hvorfor er hans hænder og arme aldrig i ro?

Han hoster en del og er tit forkølet. Er undersøgt for astmatisk bronc. men det har han ikke.
Han spiser godt og tager fint på. EN rigtig dejlig dreng, men hvor er det synd for ham, at han bliver så træt og ikke kan finde ro.

Måske kan de blive indlagt sammen og undersøgt. Der må jo være en grund til, at han er så urolig og ikke sover.

Håber du kan give lidt gode råd og muligheder.

Mange hilsner fra
en bekymret mormor

Læs Helens svar »

Annoncer

Sponsorerede artikler

Læs mere her

27. marts 2024 | Udvikling | 11 mdr.

Rykker hår ud af hovedet

Hej Helen Min dreng bliver et år i april og han virker umiddelbar til at...

15. februar 2024 | Sovevaner | 14 mdr.

Søvn 14 måneder

Hej Helen. Min dejlige søn på 14 måneder driver os til vanvid om natten....

12. februar 2024 | Sovevaner | 10 mdr.

Hvor meget skal min datter sove?

Hej Helen Jeg har en datter, som er 10 måneder gammel. Hvor meget skal hun...

11. februar 2024 | Sygdom | 11 mdr.

Dårlig hørelse?

Kære Helen . Så er jeg her igen. Vores søn på nu 11,5 mdr. er stadig...

28. januar 2024 | Transport og ferie | 10 mdr.

Pylret baby 10 måneder

Kære Helen Tak for dine rigtig gode tidligere svar på vores spørgsmål! Her...

Annonce

Viden om børn:

Bæresele

En bæresele giver barn og forældre mulighed for at være tæt sammen, hvilket er ideelt især de første måneder, hvor barnet har brug for tæt kontakt og man også gerne vil have hænderne fri til at lave praktiske ting en gang imellem.

I starten bruges selen kun kortvarigt. Et barn har brug for afveksling, nogle gange vil det have ro og være i fred, andre gange har det behov for varme og nær kropskontakt.

Indtil barnet kan holde hovedet selv, er det vigtigt, at...

Læs mere i Babylex

Steriltvandspapler

Steriltvandspapler bruges som smertestillende til fødende kvinder. Det er små indsprøjtninger af helt rent vand, som man lægger ind under huden i lænden.

Det svier, når de lægges ind og der lægges i alt 4 små steriltvandspapler ind. Når de først er lagt, oplever de fleste at de har god smertelindring. Virkningen kommer af, at stikkene afleder smerteimpulser, som netop er høje i lænden, når man har veer.

Læs mere i Babylex

Svartidsbarometer

Aktuel svartid

Annoncer

Gratis nyhedsbrev

med nye præmier hver måned

Annonce

Læs mere om Helens bog om amning og flaske, hjæper dig med at få et mæt og tilfreds barn.

Det siger medlemmerne ...

Jeg havde i en periode lidt problemer med at amme og var egentlig ved at smide håndklædet i ringen, men Helen sagde de rigtig ting som gjorde at jeg fortsatte og det er jeg rigtig glad for i dag ...

Camilla Martin