Overnatning uden børn

1. marts 2010

Alder:
7 mdr.

Overnatning uden børn

Hej Helen!

Jeg er mor til verdens tre mest fantastiske, dejlige børn. Derfor kommer de og deres behov selvfølgelig først! Men, jeg er også gift med verdens mest fantastiske mand:-) De sidste fire år af vores forhold har været/er fyldt med børn (har født 3 børn på 3 år), det nyder vi begge meget, men jeg kan også godt mærke, at jeg trænger til at have farmand lidt for mig selv...

Vi har snakket om, at tage på hotel bare os to. En enkelt overnatning vil være fint, så længe ungerne ikke er større. Jeg vil bare lige høre dig til, ...

Annonce

... hvilken alder, der ville være bedst at gøre det i. Vores yngste er 7 måneder nu. Planen er, at jeg vil blive ved med at amme ham, til han bliver et år. Derefter vil jeg være superklar til et hotelophold... Vil det være ok at forlade ham et døgn, når han er 1 år? Vil det være bedre at vente til han er 1 1/2 eller 2 år?

Formentlig vil det blive arrangeret sådan, at min mor kommer hjem til os og passer ungerne i det døgn vi er væk. Hun kender børnene og deres hverdag godt, da de ser hinanden typisk en dag om ugen.

Med venlig hilsen
JK

Læs Helens svar »

Annoncer

Sponsorerede artikler

Læs mere her

24. marts 2024 | Sovevaner | 5 mdr.

Sove på maven - 5 måneder

Hej Helen Jeg skriver, fordi vores datter er begyndt at trille om på maven,...

18. marts 2024 | Udvikling | 5 mdr.

Baby støtter ikke på benene?

Kære Helen Min dreng er nu 5 måneder gammel og jeg undrer mig over, at han...

16. marts 2024 | Kost og ernæring | 5 mdr.

Spiser min datter nok?

Hej Helen Jeg har en datter, der er født den 22. september 2023, så hun er 5...

14. marts 2024 | Sovevaner | 5 mdr.

Søvnbehov og fordeling

Hej Helen Jeg har en søn på 5 måneder, som næsten altid har haft en rigtig...

14. marts 2024 | Kost og ernæring | 6 mdr.

Kold modermælkserstatning

Hej Helen Bare et kort spørgsmål fra mig denne gang. Min lille pige er nu...

Annonce

Viden om børn:

Fontanellen

Det bløde punkt, som barnet har oven i hovedet, kaldes fontanellen. Barnet fødes med flere fontaneller, som er de steder, hvor kranieknoglerne mødes og endnu ikke er vokset sammen. Når barnet skal fødes, er det rigtig smart, at kranieknoglerne er bevægelige, så hovedet lettere kan komme igennem fødselsvejen. Samtidig sikrer bevægeligheden, at der er plads til, at barnets hjerne kan vokse.

Der sker ikke noget ved at røre forsigtigt ved fontanellen, og du kan roligt rede med en...

Læs mere i Babylex

Sele til barnevogn

Barnevognssele anvendes, når der er risiko for at barnet kan falde ud af barnevognen og barnet bør være under opsyn, når det er i sele. De fleste børn har brug for sele i barnevognen fra de er 6 måneder gamle - nogle børn lidt før.

Du bør altid vælge en barnevognssele som er DVN mærket (Dansk Varefakta Nævn). Selen skal spændes fast i barnevognens bund og den må ikke kunne trækkes løs.

Selvom barnet ligger i DVN mærket sele, skal der altid være opsyn med et barn...

Læs mere i Babylex

Svartidsbarometer

Aktuel svartid

Annoncer

Gratis nyhedsbrev

med nye præmier hver måned

Annonce

Læs mere om Helens bog om børn og mad. Bogen er propfyldt med tips, opskrifter og praktiske dagsplaner!

Det siger medlemmerne ...

Kære Helen

Tak for en virkelig god brevkasse/side. Du gør et fantastisk stykke arbejde.

Kærligste Hilsener
Mia, gravid med sit første barn.