Mor væk i flere dag pga arbejde

30. september 2009

Alder:
3 år, 2 mdr.

Mor væk i flere dag pga arbejde

Hej Helen

Jeg foregriber i den grad tingene nu, det ved jeg godt, men det fylder bare så meget i mit hoved, at jeg bliver nødt til at få lidt råd.

Til foråret skal jeg pga arbejde være væk fra Julie fra søndag eftermiddag/aften til torsdag aften/midnat. Julie vil på det tidspunkt være næsten 4 år (minus 4 mdr.). Så længe har vi aldrig været fra hinanden. Det længste er halvanden døgn.

Vores situation er jo lidt speciel, idet Julies far og jeg ikke bor sammen, og fordi han ikke deltager i særlig stor grad i Julies liv. Julie skal derfor i de pågældende dage bo hos mormor og morfar, som ofte passer hende. Du og jeg har tidligere "talt om", at mormor er primær omsorgsperson sammen med mig. Julie skal stadig i børnehave i de dage og så vidt muligt bibeholde hverdagen.

Jeg har det bare så svært med at skulle væk. Jeg føler, at jeg i den grad svigter hende, at hun vil tænke: Okay far er væk, og nu er mor også væk. Generelt set, ...

Annonce

... så synes jeg jo nok, at jeg skal kompensere for, at hendes far gang på gang svigter hende.

Omvendt så har jeg svært ved at slippe udenom at skulle afsted.

Jeg har tænkt lidt på, hvordan jeg skal forberede Julie på turen. Julie forstår mange ting og er meget velformuleret, så jeg tror godt, at jeg til den tid kan forklare hende, hvad der skal ske. Jeg har også tænkt på, at jeg vil lave en form for pakkekalender til hende, mens jeg er væk, således at hun får en lille ting hver dag, og at hun sammen med mormor tæller dagene ned til jeg kommer hjem.

Jeg har overvejet om jeg kan tage hende med. Men det vil være svært. Jeg skal afsted med en stor gruppe elever til Berlin, og der er altså ikke megen plads til en på knapt 4 sådan et sted - heller ikke selvom jeg tager mormor med som barnepige.

Hvad siger du? Hvordan klarer jeg lige den? Skal jeg trods alt forsøge at slippe udenom? Skal jeg tage hende med?

Med venlig hilsen
Linda

Læs Helens svar »

Annoncer

Sponsorerede artikler

Læs mere her

16. april 2024 | Diverse | 2 år, 9 mdr.

Ked af at være i dagplejen

Hej Helen. Vi har en dejlig pige på 2 år og 9 måneder, hun har ellers været...

15. april 2024 | Udvikling | 3 år

Hjælp til vores dreng

Hej Helen, Min kæreste og jeg håber inderligt at du kan hjælpe os, som du...

28. marts 2024 | Opdragelse | 3 år, 7 mdr.

Selvværd og selvtillid

Kære Helen Jeg skriver til dig fordi jeg har en pige på 3 1/2 år, som jeg...

5. marts 2024 | Sovevaner | 2 år, 10 mdr.

Svær putning - 2 år, 10 mdr.

Hej Helen. Yngstemanden har altid været rigtigt svær at putte, og derfor har...

4. marts 2024 | Opdragelse | 3 år, 4 mdr.

3 år og udfordringer

Hej Helen. Jeg har en dejlig datter på 3 år og 4 måneder. Hun begyndte i...

Annonce

Viden om børn:

Tvillingefødsel

Det er altid noget ganske særligt at få et barn, men at få to på en gang er noget helt specielt.

En tvillingefødsel skal helst foregå på en specialafdeling, fordi der ved fødsel af to børn er større risiko for komplikationer. Cirka halvdelen af alle tvillingegraviditeter bliver afsluttet med planlagt kejsersnit, og når du er i 36. graviditetsuge, vil du ofte få svar på, hvorvidt du kan føde vaginalt, eller om det anbefales, at du føder ved planlagt kejsersnit.

Man...

Læs mere i Babylex

Moderkage

Moderkagen forsynet barnet med næring, imens det ligger inde i livmoderen. Når fødslen er forbi, og navlestrengen er klippet over, så skal moderkagen fødes.

Hos nogle kvinder kommer den helt af sig selv, hos andre skal man presse lidt for at få den ud. Det kan ske, at moderkagen ikke kan komme ud på normal vis og derfor må kvinden bedøves, og den må fjernes af en læge. Bedøvelse er nødvendigt, for hvis kvinden var vågen, ville det gøre meget ondt.

Når moderkagen...

Læs mere i Babylex

Svartidsbarometer

Aktuel svartid

Annoncer

Gratis nyhedsbrev

med nye præmier hver måned

Annonce

Læs mere om Helens babydagbog som er en praktisk og lækker kalender smækfyldt med konkret information og gode idéer.

Det siger medlemmerne ...

Kære Helen

Tak igen for dine altid gode råd!! Herhjemme er du "Hende net-fidusen med de gode råd", som min mand kalder dig med stor veneration - hehe ;)

Hilsen familien fra Frederiksberg