Babysitter - 7 mdr.

6. august 2009

Alder:
7 mdr.

Babysitter - 7 mdr.

Kære Helen

Igen tak for dine svar. Jeg er stolt af at sige, at Mussepigen har sovet i sin egen seng hele natten i nat. Jeg har sovet en god nats søvn kun afbrudt af en flaske kl. 2:).

Dette spøgsmål handler dog om noget helt andet. Musen er ikke blevet passet så meget af andre end mig. Hendes far har faktisk kun været alene med hende 2 gange et par timer for mere end 3 måneder siden. Hendes farmor har passet hende 2 gange af 2 timer, også for flere måneder siden.

I mellemtiden er hun blevet meget bevidst om, hvor jeg er hele tiden. Min mor skulle gå en tur med hende i barnevognen, da jeg skulle til frisøren for en månedstid siden og hun græd hele tiden, indtil min mor kom med hende igen. hun faldt til ro, da jeg holdt hende. Når vi er i mødregruppe eller andre steder vil hun ikke sidde på gulvet og lege med de andre børn uden at jeg sidder lige ved siden af hende hele tiden. Hun græder med store tårer, lige så snart jeg rejser mig eller går et par skridt væk fra hende, når vi er ude.

Hjemme kan hun sagtens sidde selv, når jeg er i nærheden. Hun holder hele tiden øje med mig. Hun bliver dog også ked, hvis andre holder hende hjemme.

Jeg har vænnet mig til, at hun har brug for min nærhed det meste af tiden og siger med et smil, at det selvfølgelig er fordi, jeg er den bedste mor i ...

Annonce

... verden.). Min udfordring er dog, at jeg i sidste weekend af august er inviteret til 3 arrangementer. Fredag aften, lørdag dag og aften. Hvordan skal jeg forholde mig til det?

Min svigermor vil begynde at kigge ind en fast eftermiddag om ugen, så hun kan vænne sig til andre end mig. Jeg vil gradvist gå lidt ud af huset, så de kan få lidt tid alene. Er det en god måde at gøre det på? Der er nogle, som siger, at man bare skal gå - men det føler jeg nu er en hård måde at gøre det på. Hun er jo så bevidst om kendt og ukendt. Det skal siges, at hendes far er i gang med at bygge hus, så han er meget lidt hjemme. Jeg står derfor for det meste af samværet med hende. Han vil ikke have mulighed for at passe hende den ovennævnte weekend.

1. Skal jeg blive hjemme?
2. Skal hun blive hjemme og og blive passet eller bedre at være hos svigermor?
3. Skal jeg putte hende begge aftener og komme senere?
4. Er det for meget at være væk 2 aftener i træk, når hun ikke er vant til det?
5. Er det bedre at hun bliver passet fra fredag aften til søndag morgen, så hun er sammen med den samme i hele perioden og ikke bliver konfronteret med os undervejs?

Jeg er klar til at lade hende blive passet, men jeg kan ikke bære, at hun skal blive alt for utryg og ked. Så bliver jeg hellere hjemme.

Jeg ser frem til dit svar - Musses mor

Læs Helens svar »

Annoncer

Sponsorerede artikler

Læs mere her

24. marts 2024 | Sovevaner | 5 mdr.

Sove på maven - 5 måneder

Hej Helen Jeg skriver, fordi vores datter er begyndt at trille om på maven,...

18. marts 2024 | Udvikling | 5 mdr.

Baby støtter ikke på benene?

Kære Helen Min dreng er nu 5 måneder gammel og jeg undrer mig over, at han...

16. marts 2024 | Kost og ernæring | 5 mdr.

Spiser min datter nok?

Hej Helen Jeg har en datter, der er født den 22. september 2023, så hun er 5...

14. marts 2024 | Sovevaner | 5 mdr.

Søvnbehov og fordeling

Hej Helen Jeg har en søn på 5 måneder, som næsten altid har haft en rigtig...

14. marts 2024 | Kost og ernæring | 6 mdr.

Kold modermælkserstatning

Hej Helen Bare et kort spørgsmål fra mig denne gang. Min lille pige er nu...

Annonce

Viden om børn:

Barselshvile

Førhen i tiden var kvinder som lige havde født indlagt på sygehuset i flere dagen inden de kom hjem. I dag kommer man hjem så snart man har lyst og føler sig parat til det og det sker også at man kommer hjem før man som mor egentlig føler sig helt parat ... Det er mere og mere almindeligt at gå hjem allerede få timer efter fødslen.

Når man går tidligt hjem, så vil det være rigtig godt at den nybagte far har mulighed for at tage nogle dage fri, så den lille nye familie kan lære...

Læs mere i Babylex

Fiskeolie og børn

Fiskeolie eller det der også hedder Omega-3 fedtsyrer er sunde fedtsyrer, som især findes i fede fisk. De er livsnødvendige for os mennesker, både for børn der skal vokse og udvikle sig og for ældre der skal "vedligeholdes". Derfor skal der være omega-3 fedtsyrer tilstede i vores kost.

Fødevarestyrelsen anbefaler, at du selv spiser og også giver dit barn fisk 2 gange om ugen som hovedmåltid. Derudover næsten hver dag som pålæg til frokost.

Det er vigtigt at variere...

Læs mere i Babylex

Svartidsbarometer

Aktuel svartid

Annoncer

Gratis nyhedsbrev

med nye præmier hver måned

Annonce

Læs mere om Helens bog om amning og flaske, hjæper dig med at få et mæt og tilfreds barn.

Det siger medlemmerne ...

Kære Helen

Tusind tak for en god brevkasse. Den har i mange sammenhænge givet mig brugbare svar på de spørgsmål, der dukker op for en førstegangsmor.

De bedste hilsener
Den forvirrede førstegangsmor