Bedsteforældrene mangler

23. juni 2009

Alder:
9 mdr.

Bedsteforældrene mangler

Kære Helen

Du har tidligere hjulpet mig med sovevaner og nu er jeg tilbage med en helt anden problematik – min svigerfamilie.

Jeg kommer fra en familie som ses meget – vi ringer ofte sammen og er interesseret i hinandens ve og vel. Min mand kommer fra en skilsmisse familie, som sjældent ses. Jeg havde håbet, at det ville ændre sig i forbindelse med det ”første barn” i familien og det var da også meget spændende den første måned, men så heller ikke længere. De kan sagtens snakke sammen alle sammen og være i stue sammen uden problemer. Ingen af dem gør dog noget for at være sammen med deres barnebarn/nevø. Når jeg siger, at de bare skal komme forbi og sige hej, er der som oftest en undskyldning og jeg trækker mig tilbage.

I forbindelse med, at jeg var gravid skrev jeg en sms ...

Annonce

... til dem alle af og til, med hvordan det gik og hvor stor den lille var og hvor meget der blev sparket. Dette gør jeg stadig – nu kravler vi, vinker, kysser, vasker tøj mv. Der kommer også tilbagemeldinger fra de fleste, men interessen bliver ikke større af den grund. Når vi så endelig ses kan de ikke forstå hvorfor deres barnebarn ikke vil dem og kun vil være hos mor eller far. Vi fortæller dem, at de jo ikke er kendte ansigter og derfor bliver nødt til at ses noget oftere, men der sker alligevel ikke noget.

Det generer ikke min mand, som mener at det er deres tab og jo det er også rigtigt, men det er da også vores søns. Jeg ved ikke hvad jeg mere kan gøre, da jeg samtidig heller ikke føler at det er mig der skal konfrontere dem med det mere end jeg allerede gør.

Hilsen moderen

Læs Helens svar »

Annoncer

Sponsorerede artikler

Læs mere her

Min pige vil ikke spise

Hej Helen! Så er det blevet min tur til at skrive til dig:) Min pige, som...

Yoghurt produkter til baby

Kære Helen Vi er flere i mødregruppen, som er meget glade for de forskellige...

Putning - 11 mdr.

Hej Helen, Jeg skriver igen, fordi min søn snart bliver 1 år gammel og skal...

Dårlig søvn og stop af amning

Hej Helen. Nu har jeg endelig fået taget mig mod og tiden til at skirve til...

Aftensmad og natteroderi

Kære Helen. Tak for dine tidligere råd og vejledning. Jeg kunne godt bruge...

Annonce

Viden om børn:

Fed creme til børneeksem

Har dit barn børneeksem, er det vigtigt med en god hudpleje - og fedtcremer med en høj fedtprocent forebygger hudeksem. Hudpleje er vigtigt året rundt, men især i vinterperioden, hvor den kolde luft udtørrer huden ekstra meget, er det ekstra vigtigt med en god creme.

Til både behandling og forebyggelse af børneeksem, er det vigtigt at vælge fed creme fremfor lotion. En lotion indeholder meget vand og fordamper derfor hurtigt fra huden, og giver derfor ikke huden den nødvendige...

Læs mere i Babylex

Madpakke og børn

Når barnet begynder i pasningsordning, vil det mange steder selv skulle have en madpakke med hjemmefra.

Det er altid vigtigt at give barnet et varieret tilbud af fødevarer - det kan være rugbrød eller anden form for fiberholdigt brød, det kan være pasta sammen med rester fra aftensmaden, kød, fisk, frugt og grønt. Jo mere variation, jo bedre :)

Det er en god idé at give barnet ting med, som er pakket lidt hver for sig. Mange børn er glade for at have en madkasse,...

Læs mere i Babylex

Svartidsbarometer

Aktuel svartid

Annoncer

Gratis nyhedsbrev

med nye præmier hver måned

Annonce

Det siger medlemmerne ...

Kære Helen

Tak for en vidunderlig website - du gør virkelig et fantastisk stykke arbejde.

Karina, mor til dreng 5 måneder