Sove ude til fest eller passes af bedsteforældre

15. marts 2009

Alder:
6 mdr.

Sove ude til fest eller passes af bedsteforældre

Hej Helen,

Tak for dine tidligere besvarelser.

Jeg har dog et andet emne, som jeg gerne vil høre din mening omkring.

Vi skal til sølvbryllup inden længe, hvor vi er inviteret til kl. 18:00. Vi har ca. 2 timers transport hver vej.
Jeg er lidt i tvivl om, hvordan vi griber det an ift vores datters søvn?

Som jeg tidligere har skrevet, træner vi søvn hjemme hos os. Dette vil sige, at hun efterfølgende kun er blevet lagt til at sove for natten hjemme i sin egen seng. Når vi skal til festen skal hun lægges til at sove der, altså et andet sted end hun plejer.

Jeg tænker hun bliver lagt til at sove ligesom hun plejer, bare i sin barnevognskaleche indenfor. (Jeg skal lige have forhørt mig, om der er et afsides rum hun kan ligge i.)
Men hvordan så når vi skal hjem? Vækker vi hende bare og sætter hende i autostolen, eller skal hun tilbydes en gang bryst inden?

Jeg har også ...

Annonce

... overvejet, om hun skal passes af mine forældre. Det vil således være første gang hun skal passes ude. Problemet er bare, at hun ikke tager flaske. Og hun er jo vant til at få bryst inden hun bliver lagt til natten. Kan hun springe aftenamningen over, måske få lidt MM i en kop inden sengetid, eller er det en dårlig idé at blive passet, når hun ikke tager flaske?

I fald hun skal passes, vil det så være mest hensigtsmæssigt at det bliver hjemme hos os i vante omgivelser, eller kan det være hos mine forældre? Hvis hun skal passes hos mine forældre, vil vi køre tilbage dertil og sove, så vi selv kan være der når hun vågner om natten for at få bryst.

Det skal tilføjes, at hvis hun skal passes, vil vi være 2-2½ timers transport væk. Og hvis hun skal passes til festen, vil vi prøve en gang forinden at lade mine forældre lægge hende i seng for natten.

Jeg vil glæde mig til at læse dit svar

Læs Helens svar »

Annoncer

Sponsorerede artikler

Læs mere her

24. marts 2024 | Sovevaner | 5 mdr.

Sove på maven - 5 måneder

Hej Helen Jeg skriver, fordi vores datter er begyndt at trille om på maven,...

18. marts 2024 | Udvikling | 5 mdr.

Baby støtter ikke på benene?

Kære Helen Min dreng er nu 5 måneder gammel og jeg undrer mig over, at han...

16. marts 2024 | Kost og ernæring | 5 mdr.

Spiser min datter nok?

Hej Helen Jeg har en datter, der er født den 22. september 2023, så hun er 5...

14. marts 2024 | Sovevaner | 5 mdr.

Søvnbehov og fordeling

Hej Helen Jeg har en søn på 5 måneder, som næsten altid har haft en rigtig...

14. marts 2024 | Kost og ernæring | 6 mdr.

Kold modermælkserstatning

Hej Helen Bare et kort spørgsmål fra mig denne gang. Min lille pige er nu...

Annonce

Viden om børn:

Vugge - vugning, bevægelse

At blive vugget, vippet og bevæget er med til at stimulere det lille barns vestibulærsans, også kaldet labyrintsans. Denne sans udvikles tidligt i graviditeten, og det ufødte barn får stimuleret denne sans, når moderen bevæger sig rundt. Når den gravide mor går omkring, så bliver barnet naturligt vugget og bevæget i livmoderen.

Det indre øre består af to dele: Balanceorganet og sneglen (Cochlea). Disse to dele kaldes med en fællesbetegnelse for labyrinten. Balanceorganet består...

Læs mere i Babylex

Lattergas ved fødsel

Lattergas er en blanding af ilt og kvælstofilte, som man indånder gennem en maske.

Lattergas bruges som smertestillende og er et tilbud til kvinder, der er i fødsel. Jordmoderen vejleder kvinden i, hvordan masken bruges - lattergas virker bedst, hvis du trækker vejret i masken, når du mærker, at der er en ve på vej, og så lægger masken fra dig igen, når veen klinger af.

Lattergas virker på den måde, at kvinden mærker smerten, men ikke lader sig gå på af den, og den...

Læs mere i Babylex

Svartidsbarometer

Aktuel svartid

Annoncer

Gratis nyhedsbrev

med nye præmier hver måned

Annonce

Læs mere om Helens bog om amning og flaske, hjæper dig med at få et mæt og tilfreds barn.

Det siger medlemmerne ...

Hej Helen

Tusind tak for dit svar, som kom langt hurtigere end forventet :)

Dejligt, tak
Christina