For tidligt med overnatning?

6. oktober 2008

Alder:
3 mdr.

For tidligt med overnatning?

Hej Helen

Jeg er ny her på siden og har virkelig brug for et svar.

Jeg har en søn på 3 mdr + 1 uge som stortrives. Vejede 4534 ved fødslen og vejer nu 8 kg, så han er en stor dreng!

Han blev passet for 1.gang her i weekenden hos farmor og farfar som han er tryg ved. Jeg var meget i tvivl om det var for tidligt og er det faktisk stadig.

Pasningen gik fint. Vi afleverede ham ved 14 tiden og kørte hjem ved 15.30 tiden. Han var ude at sove i barnvognen til ca 17.30, hvor han herefter fik en flaske, fik en igen kl. 20.30 og blev tilbudt igen kl. 21.30, hvor han spiste ca 100 ml og faldt herefter i søvn hos farmor. Han vågnede kl. 5.30 hvor hun gav ham en flaske og en tør ble og så sov han til kl. 9.15. Vi hentede ham kl. 10.

Da vi kom skulle han ...

Annonce

... lige se os an og tro mig, hvor gjorde det bare ondt. I nat (første nat siden han blev passet) vågnede han i et skrig og måtte trøstes og har egentlig drømt en del. Idag har han været meget pylret og let til tårer. Pludrer og smiler stadig meget, men pludselig bliver han ked af det, når jeg snakker med ham.

Mit spørgsmål er så: Har det været for tidligt at få ham passet ude? Har han svært ved at genkende mig (lyder måske dumt), men det skærer i hjertet, når han før han blev passet altid var i stort smil, når jeg snakkede til ham og han så pludselig bliver ked af det, eller er det bare tilfældigt?

Jeg har virkelig været ked af det og har følt at min lille dreng ikke kunne kende mig. Er jeg helt tosset og er det for tidligt at få ham passet ude?

Den triste

Læs Helens svar »

Annoncer

Sponsorerede artikler

Læs mere her

5. april 2024 | Amning | 3 mdr.

Løbe når man ammer

Hej Helen. Min kæreste og jeg har den dejligste pige på knap 3 måneder, og...

27. marts 2024 | Amning | 3 mdr.

Ønsker at stoppe amning

Kære Helen. Jeg har suppleret amning med flaske fra min datter var ca. 5...

25. marts 2024 | Amning | 3 mdr.

Ammer mere nat end dag

Kære Helen Vi har en dejlig pige på 3 måneder, der vokser og trives rigtig...

11. februar 2024 | Sovevaner | 4 mdr.

Forskellige putteritualer?

Hej Helen Jeg har et spørgsmål vedrørende putteritualer. Min dreng er 4...

31. januar 2024 | Kost og ernæring | 4 mdr.

Hvor meget mad og hvornår? - 4 mdr.

Hejsa Helen Så skriver jeg lige igen:) Min dreng får fuld flaske og er nu...

Annonce

Viden om børn:

Tilstoppet tårekanal

Mange nyfødte børn har en tilstoppet tårekanal. Barnet ser ud som om, at det har søvnklatter i øjenkrogen hele tiden, eller at øjnene konstant virker fugtige.

Tårekanalen er en tynd kanal, som løber fra den inderste øjenkrog til næsen. Det er bl.a. den, der får os til at snøfte, når vi græder.

Tårer er 'øjnenes sprinkleranlæg'. Tårerne løber i en konstant strøm fra øverste, yderste øjenkrog ned og renser øjnene. Øjenvipperne er en slags 'vinduesviskere', og...

Læs mere i Babylex

Kejsersnit (Sectio Caesarea)

Kejsersnit er for nogle kvinder den bedste og eneste måde at føde barn på og det kan foregå akut eller planlagt. De fleste kejsernit foretages efter råd fra læge, men nogle kvinder ønsker også at få foretaget kejsersnit, selvom der ikke er lægelige grunde til det.

Når du føder ved kejsersnit, vil du enten blive fuldt bedøvet eller blive bedøvet med en nål i ryggen og du vil derudover få lagt et kateter op i din blære. Din mave bliver desinficeret og dækket med et sterilt klæde....

Læs mere i Babylex

Svartidsbarometer

Aktuel svartid

Annoncer

Gratis nyhedsbrev

med nye præmier hver måned

Annonce

Læs mere om Helens bog om børn og sygdom, som giver dig ro og overblik, når dit barn har det dårligt.

Det siger medlemmerne ...

..og endnu engang tak for en vidunderlig brevkasse!