Pasning af bedsteforældre indtil der er plads i vuggestuen

16. august 2022

Alder:
9 mdr.

Pasning af bedsteforældre indtil der er plads i vuggestuen

Hej Helen

Årh. Jeg har sgu fået lidt ondt i maven de sidste par dage.

Situationen er den, at vi først har fået en plads i vuggestuen til vores datter i start december, men jeg er altså blevet tilbudt et arbejde pr. 1/10. Jeg har længe ønsket et nyt arbejde med lidt færre timer, så vi som familien kan være noget mere sammen (vi har også en lidt ældre datter).

Jeg var egentlig ikke i tvivl til at starte med, for min mand har meget fri i hverdagene og ville derfor komme til at være sammen med vores datter det meste af tiden, men ca. 2-4 gange på 14 dage skal hun så passes af hendes bedsteforældre indtil jeg kommer hjem fra arbejde. Jeg havde egentlig en ret god ro i maven omkring det, for hun er ret glad for hendes bedsteforældre og de er tit på besøg og leger med hende. Men nu er jeg blevet helt i tvivl.

Jeg er bange for at det bliver for ustrukturelt for hende, at hun nogle ...

Annonce

... dage er sammen med hendes far og andre dage med hendes bedsteforældre. Jeg er bange for, at hun kommer til at føle sig svigtet eller bliver forvirret over det.

Jeg vil helst ikke tilbage til et 6-18 arbejde, for så kommer jeg slet ikke til at se min lillepige. Det arbejde jeg er blevet tilbud hænger ikke på træerne (det er færre timer, men meget bedre løn).

Jeg er helt vildt meget i tvivl, om vores datter kan “klare” det i to måneder - min mand tager ferie og indkører hende i vuggestuen i starten af december, og så kommer der lidt mere struktur og rutine i hverdagen igen.

Vores datter er næsten 11 måneder når jeg skal starte på arbejde, er det en helt vildt uansvarlig plan med de to måneder - eller tænker du, at en pige på hendes alder (hun er altid glad, sover godt og spiser godt) kan “klare” det?

De bedste hilsner,
Moren, som bare gerne vil gøre det bedste for hendes datter.

Læs Helens svar »

Annoncer

Sponsorerede artikler

Læs mere her

Min pige vil ikke spise

Hej Helen! Så er det blevet min tur til at skrive til dig:) Min pige, som...

Yoghurt produkter til baby

Kære Helen Vi er flere i mødregruppen, som er meget glade for de forskellige...

Putning - 11 mdr.

Hej Helen, Jeg skriver igen, fordi min søn snart bliver 1 år gammel og skal...

Dårlig søvn og stop af amning

Hej Helen. Nu har jeg endelig fået taget mig mod og tiden til at skirve til...

Aftensmad og natteroderi

Kære Helen. Tak for dine tidligere råd og vejledning. Jeg kunne godt bruge...

Annonce

Viden om børn:

Børnevaccinationsprogram

I Danmark har vi følgende børnevaccinations program, som anbefales af sundhedsmyndighederne:

3 mdr.: Difteri-tetanus-kighoste-polio- Hib 1 og PCV-1

5 mdr.: Difteri-tetanus-kighoste-polio- Hib 2 og PCV-2

12 mdr.: Difteri-tetanus-kighoste-polio- Hib 3 og PCV-3

15 mdr.: MFR 1

4 år.: MFR 2

5 år.: Difteri-tetanus-kighoste-polio revaccination

12 år.: MFR 2 og til piger HPV 1, 2 og 3 (MFR 2 til...

Læs mere i Babylex

Leg

For det lille barn er leg meget vigtigt, da det er igennem leg, at barnet udforsker verden og dermed udvikler sig. Og I begyndelsen er I forældre det bedste legetøj, og jeres barn vil elske jeres mimik, lyde og berøring.

Jeres barn har stor glæde af, at I tumler, triller, hjælper barnet med at cykle med benene, danser med barnet i armene... Ligesom jeres barn har brug for at mærke jer tæt på, ligge hud-mod-hud, blive kysset, krammet, kærtegnet og sunget for.

I takt...

Læs mere i Babylex

Svartidsbarometer

Aktuel svartid

Annoncer

Gratis nyhedsbrev

med nye præmier hver måned

Annonce

Det siger medlemmerne ...

Kære Helen.

Jeg vil gerne, som så mange andre, takke dig for en helt usædvanlig god brevkasse. Som bosiddende i England har det betydet rigtig meget for mig at finde svar på dette og hint derhjemmefra. Jeg kan rigtig, rigtig godt lide din kærlige holdning til tingende, og det har virkelig hjulpet mig meget at læse dine omhyggelige svar.

Mange kærlige hilsner
Sanne, mor til dreng 5 måneder