Brev:
Pasning af bedsteforældre indtil der er plads i vuggestuen
16. august 2022
Alder:
9 mdr.
Pasning af bedsteforældre indtil der er plads i vuggestuen
Hej Helen
Årh. Jeg har sgu fået lidt ondt i maven de sidste par dage.
Situationen er den, at vi først har fået en plads i vuggestuen til vores datter i start december, men jeg er altså blevet tilbudt et arbejde pr. 1/10. Jeg har længe ønsket et nyt arbejde med lidt færre timer, så vi som familien kan være noget mere sammen (vi har også en lidt ældre datter).
Jeg var egentlig ikke i tvivl til at starte med, for min mand har meget fri i hverdagene og ville derfor komme til at være sammen med vores datter det meste af tiden, men ca. 2-4 gange på 14 dage skal hun så passes af hendes bedsteforældre indtil jeg kommer hjem fra arbejde. Jeg havde egentlig en ret god ro i maven omkring det, for hun er ret glad for hendes bedsteforældre og de er tit på besøg og leger med hende. Men nu er jeg blevet helt i tvivl.
Jeg er bange for at det bliver for ustrukturelt for hende, at hun nogle dage er sammen med hendes far og andre dage med hendes bedsteforældre. Jeg er bange for, at hun kommer til at føle sig svigtet eller bliver forvirret over det.
Jeg vil helst ikke tilbage til et 6-18 arbejde, for så kommer jeg slet ikke til at se min lillepige. Det arbejde jeg er blevet tilbud hænger ikke på træerne (det er færre timer, men meget bedre løn).
Jeg er helt vildt meget i tvivl, om vores datter kan “klare” det i to måneder - min mand tager ferie og indkører hende i vuggestuen i starten af december, og så kommer der lidt mere struktur og rutine i hverdagen igen.
Vores datter er næsten 11 måneder når jeg skal starte på arbejde, er det en helt vildt uansvarlig plan med de to måneder - eller tænker du, at en pige på hendes alder (hun er altid glad, sover godt og spiser godt) kan “klare” det?
De bedste hilsner,
Moren, som bare gerne vil gøre det bedste for hendes datter.