Brev:
Bedsteforældre presser for meget på :-(
30. april 2022
Alder:
6 mdr.
Bedsteforældre presser for meget på :-(
Kære Helen,
Jeg forsøgte at blive gravid i mange år med min ekskæreste, og vi har desværre også mistet mange gange - hvilket til sidst ødelagde vores forhold. Jeg fik mig hurtigt en ny kæreste, som i forvejen har et barn - og bum bum lige pludselig var jeg gravid, og fødte en lille pige i november sidste år (det er stadigvæk ikke helt til at forstå!).
Jeg har nogle søde svigerforældre, men jeg føler mig efterfølgende lidt kvalt. Vi bor ret tæt på hinanden, og de ringer dagligt for at spørge om de ikke kan komme på besøg mm., eller finder på undskyldninger for “lige at komme over”.
Vores pige er 6 måneder nu, og har som lille spæd været syg med luftvejene og jeg har måtte banke hende på ryggen, for at få hende til at hoste og trække vejret flere gange;-(. Jeg ammer hende, og hun sover stadigvæk hos mig om natten, men i barnevognen om dagen. Jeg er på ingen måder klar til at hun skal passes, men mine svigerforældre bliver ved med at presse på, og mener at hun skal kunne klare at blive passet og være væk fra mig…De har købt flakser, for så kan jeg “jo bare amme ud” som de siger.
Hvordan forklarer man, mine ellers søde svigerforældre, at vores datter ikke skal passes endnu? Min svigermor mener jeg er for pylret, og skal give lidt slip på vores lille pige. Jeg lader hende f.eks. heller ikke sidde hos dem, hvis vi er nye steder - fordi jeg mener det er vigtigt, at hun kan studere omgivelser fra hende sikre base (som er mig). Så er jeg for pylret, og skal babyer i den alder kunne klare at blive passet? Og er det ikke mere et voksen-behov, hvis hun bliver passet?
Jeg har en gang ladet dem køre en tur med hende i barnevognen imens hun sov, og aftalte med dem, at de skulle ringe hvis hun vågnede, men i stedet for tog de hende op og gik rundt med hende længe, og ringede først da hun begyndte at græde - og jeg fik en meget utryg og grædende baby tilbage.
Mange hilsner
en måske alt for pylret mor