Bedsteforældre presser for meget på :-(

30. april 2022

Alder:
6 mdr.

Bedsteforældre presser for meget på :-(

Kære Helen,

Jeg forsøgte at blive gravid i mange år med min ekskæreste, og vi har desværre også mistet mange gange - hvilket til sidst ødelagde vores forhold. Jeg fik mig hurtigt en ny kæreste, som i forvejen har et barn - og bum bum lige pludselig var jeg gravid, og fødte en lille pige i november sidste år (det er stadigvæk ikke helt til at forstå!).

Jeg har nogle søde svigerforældre, men jeg føler mig efterfølgende lidt kvalt. Vi bor ret tæt på hinanden, og de ringer dagligt for at spørge om de ikke kan komme på besøg mm., eller finder på undskyldninger for “lige at komme over”.

Vores pige er 6 måneder nu, og har som lille spæd været syg med luftvejene og jeg har måtte banke hende på ryggen, for at få hende til at hoste og trække vejret flere gange;-(. Jeg ammer hende, og hun sover stadigvæk hos mig om natten, men i barnevognen om dagen. Jeg er på ingen måder klar til at hun skal passes, men mine svigerforældre bliver ved med at presse på, og ...

Annonce

... mener at hun skal kunne klare at blive passet og være væk fra mig…De har købt flakser, for så kan jeg “jo bare amme ud” som de siger.

Hvordan forklarer man, mine ellers søde svigerforældre, at vores datter ikke skal passes endnu? Min svigermor mener jeg er for pylret, og skal give lidt slip på vores lille pige. Jeg lader hende f.eks. heller ikke sidde hos dem, hvis vi er nye steder - fordi jeg mener det er vigtigt, at hun kan studere omgivelser fra hende sikre base (som er mig). Så er jeg for pylret, og skal babyer i den alder kunne klare at blive passet? Og er det ikke mere et voksen-behov, hvis hun bliver passet?

Jeg har en gang ladet dem køre en tur med hende i barnevognen imens hun sov, og aftalte med dem, at de skulle ringe hvis hun vågnede, men i stedet for tog de hende op og gik rundt med hende længe, og ringede først da hun begyndte at græde - og jeg fik en meget utryg og grædende baby tilbage.

Mange hilsner
en måske alt for pylret mor

Læs Helens svar »

Annoncer

Sponsorerede artikler

Læs mere her

Min pige vil ikke spise

Hej Helen! Så er det blevet min tur til at skrive til dig:) Min pige, som...

Yoghurt produkter til baby

Kære Helen Vi er flere i mødregruppen, som er meget glade for de forskellige...

At sove igennem

Hej Helen Min søn er nu blevet 6 måneder og jeg tænker, at det derfor er...

5.5 måned og mangler appetit

Hej Helen. Jeg skriver til dig, fordi jeg er bekymret for min søns appetit....

Lære at drikke vand

Hej Helen. Jeg har en søn på 5½ måned, som er begyndt med skemad. Han får...

Annonce

Viden om børn:

Reagensglasbefrugtning, IVF og ICSI

Reagensglasbefrugtning er en fertilitetsbehandling, som bruges hvis insemination ikke er lykkes 3 gange, hvis manden har stærkt nedsat sædkvalitet eller hvis kvinden har ødelagte æggeledere.

Det er en behandling for selve undfangelsen sker uden for kroppen - i et reagensglas.

- Man stimulerer kvindens æggestokke med en kraftig hormonbehandling, der modner op til 10-12 æg på en gang. Disse tages ud, et indgreb der foregår under under lokalbedøvelse.

Læs mere i Babylex

Kogt-vands-klude

Kogt vands klude er et gammelt husmoderråd til røde barnenumser.

Princippet er at man tager noget blødt bomuldsstof f.eks. stof fra et gammelt forvasket lagen og klipper nogle firkantede stykker, som passer til at lægge på barnets numse.

Stofstykkerne koges, afkøles og vrides og lægges på og mellem barnets baller, der hvor barnets hud synlig er generet af syren fra afføring og urin. Du kan gemme de kogte klude i en lille bøtte med lidt kogt vand, som du har stående...

Læs mere i Babylex

Svartidsbarometer

Aktuel svartid

Annoncer

Gratis nyhedsbrev

med nye præmier hver måned

Annonce

Læs mere om Helens bog om dit barns udvikling. Bogen er propfyldt med nyttig viden for alle forældre!

Det siger medlemmerne ...

Hej Helen,

Tak for en fantastisk hjemmeside. Det er så dejligt at mærke, hvordan du virkelig sætter dig ind i hvert enkelt spørgsmål og du giver nogle rigtigt gode svar!

Tak fra tvillingernes mor