Brev:
Tilknytning til bedsteforældre
5. november 2017
Alder:
4 mdr.
Tilknytning til bedsteforældre
Kære Helen,
Nu hvor vi bor så langt væk fra mine forældre og at min datter ikke får set mine forældre vil jeg høre hvordan hun på en eller anden måde kan få en tilknytning så hun også kan genkende dem, når vi vender tilbage om ca 1-1,5 års tid.
Hvornår vil hun kunne genkende ansigter på billeder og Skype?
Hvordan gør vi det bedst?
Mht at vi vender tilbage er jeg også i tvivl om hvad der er bedst for hende. Når vi vender tilbage vil der være en periode hvor vi skal bo hos mine forældre indtil vi får vores lejlighed tilbage. Det drejer sig om en periode af halvt års tid. Til den tid er hun ca 1,5 år
Vi kommer ikke til at bo tæt på mine forældre (30 minutters kørsel)
Vil det være for mange skift for hende at starte institution i halvt år ved mine forældres område, og dernæst igen, når vi flytter tilbage til vores lejlighed, en ny institution?
Det vil være muligt for mig ikke at skulle arbejde det halve år og passe hende selv, men hvad er bedst i forhold til at jeg også gerne vil have hun socialiserer med andre børn?
I Kina kommer jeg til at passe hende, da vuggestuerne er af meget ringe kvalitet, der hvor vi bor nu. Hvordan og hvorledes får jeg hende til at lege med andre børn (og hvornår trænger hun til det? Jeg har nemlig læst et sted at hun ikke behøver andre end forældre det første års tid. Men det er måske mere i forhold til pasning, og ikke i forhold til at hun møder og leger med andre børn)
På forhånd tak for hjælpen!