Hjemve?

12. december 2010

Alder:
2 år, 5 mdr.

Hjemve?

Hej Helen.

Kan en dreng på 2½ godt lide af hjemve??

Valdemar har et super godt forhold til mine forældre. De har ham en hel dag en gang i ugen og derud over ses vi mindst en gang i ugen. Han bliver kun passet af dem og har haft overnatninger ude ved dem, siden han var ca 14 mdr.

Meeen... nu har han 3 gange ikke ville sove ved dem, men "hjem til mor og sove" som han siger. Den første gang vågnede han om aftenen efter, at han var blevet puttet og ville hjem, anden gang var en den dag han skulle hygge derude, hvor han ikke ville sove til middag og sidste gang var en aften hvor han ikke ville putte.

Vi kan simpelthen ikke finde ud af om han spiller os et pus (hvis han i det hele taget er stor nok til det????) eller om han virkelig ikke har lyst til at sove andre steder end hvor mor er.

Alle 3 gange kom han hjem, fordi jeg alligevel var ...

Annonce

... hjemme. Jeg har selv haft rigtig meget hjemve da jeg var barn, så jeg ved hvordan det føles.

Når han fik af vide at morfar ville køre ham hjem og når han kom hjem, så var han helt glad, frisk og i hopla. vi ved ikke helt hvordan vi skal tolke dette. om det betyder: jubii jeg kommer hjem eller om alt det her er noget han har fundet ud, for at undgå at sove.

Vi kan heller ikke finde ud af om det er bedst at lade ham komme hjem eller om han måske skal "presses" lidt mere til at blive.
Vi vil ikke have at han er ked af det og ulykkelig og jeg håber inderligt, at det bare er en periode, for det er så forfærdentligt ikke at kunne komme nogle steder hen fordi man savner sin mor (og far;)

Er det her bare en normal periode og i såfald, hvordan "lærer" vi ham at sove ude igen??

Håber du kan finde hovede og hale i mit brev :)

Venlig hilsen
Maibrit

Læs Helens svar »

Annoncer

Sponsorerede artikler

Læs mere her

16. april 2024 | Diverse | 2 år, 2 mdr.

Måltider og putning

Kære Helen, Tak for nogle rigtig gode råd sidste gang:) Min søn, når han...

16. april 2024 | Diverse | 2 år, 9 mdr.

Ked af at være i dagplejen

Hej Helen. Vi har en dejlig pige på 2 år og 9 måneder, hun har ellers været...

11. april 2024 | Udvikling | 2 år, 2 mdr.

Toårig dreng og sproglig støtte

Kære Helen, Tak for din sidste svar. Jeg har nogle spørgsmål igen angående...

5. april 2024 | Bedsteforældre | 2 år

Overnatte hos bedsteforældre

Kære Helen Ja - som overskriften lyder, så går mit spørgsmål på, hvor gamle...

5. april 2024 | Udvikling | 2 år, 2 mdr.

Jeg har en dreng på to år

Kære Helen. Tak for din mail og tak for de rigtig gode råd sidste gang, hvor...

Annonce

Viden om børn:

Køkkenhygiejne

Når man laver mad til småbørn er god køkkenhygiejne særligt vigtig. Små børns forsvar overfor bakterier er mindre end voksnes, og derfor får børn lettere ondt i maven eller får en maveinfektion.

- Undgå at sprede bakterier mellem madvarer. Hold f.eks. rå grøntsager adskilt fra råt kød, så der ikke kommer jordbakterier på kødet, og så der ikke kommer bakterier fra kødet på grøntsagerne.

- Hold også rå madvarer adskilt fra mad, der er klar til at blive spist. Det...

Læs mere i Babylex

Sele til barnevogn

Barnevognssele anvendes, når der er risiko for at barnet kan falde ud af barnevognen og barnet bør være under opsyn, når det er i sele. De fleste børn har brug for sele i barnevognen fra de er 6 måneder gamle - nogle børn lidt før.

Du bør altid vælge en barnevognssele som er DVN mærket (Dansk Varefakta Nævn). Selen skal spændes fast i barnevognens bund og den må ikke kunne trækkes løs.

Selvom barnet ligger i DVN mærket sele, skal der altid være opsyn med et barn...

Læs mere i Babylex

Svartidsbarometer

Aktuel svartid

Annoncer

Gratis nyhedsbrev

med nye præmier hver måned

Annonce

Det siger medlemmerne ...

Kære Helen

Tusind tak for dit svar ang. vores datter. Jeg tror virkelig, at du ramte plet med dit svar!

Mor til sensitiv pige på 4 måneder