Brev:
Hjemve?
12. december 2010
Alder:
2 år, 5 mdr.
Hjemve?
Hej Helen.
Kan en dreng på 2½ godt lide af hjemve??
Valdemar har et super godt forhold til mine forældre. De har ham en hel dag en gang i ugen og derud over ses vi mindst en gang i ugen. Han bliver kun passet af dem og har haft overnatninger ude ved dem, siden han var ca 14 mdr.
Meeen... nu har han 3 gange ikke ville sove ved dem, men "hjem til mor og sove" som han siger. Den første gang vågnede han om aftenen efter, at han var blevet puttet og ville hjem, anden gang var en den dag han skulle hygge derude, hvor han ikke ville sove til middag og sidste gang var en aften hvor han ikke ville putte.
Vi kan simpelthen ikke finde ud af om han spiller os et pus (hvis han i det hele taget er stor nok til det????) eller om han virkelig ikke har lyst til at sove andre steder end hvor mor er.
Alle 3 gange kom han hjem, fordi jeg alligevel var hjemme. Jeg har selv haft rigtig meget hjemve da jeg var barn, så jeg ved hvordan det føles.
Når han fik af vide at morfar ville køre ham hjem og når han kom hjem, så var han helt glad, frisk og i hopla. vi ved ikke helt hvordan vi skal tolke dette. om det betyder: jubii jeg kommer hjem eller om alt det her er noget han har fundet ud, for at undgå at sove.
Vi kan heller ikke finde ud af om det er bedst at lade ham komme hjem eller om han måske skal "presses" lidt mere til at blive.
Vi vil ikke have at han er ked af det og ulykkelig og jeg håber inderligt, at det bare er en periode, for det er så forfærdentligt ikke at kunne komme nogle steder hen fordi man savner sin mor (og far;)
Er det her bare en normal periode og i såfald, hvordan "lærer" vi ham at sove ude igen??
Håber du kan finde hovede og hale i mit brev :)
Venlig hilsen
Maibrit