Brev:
Pasning & dagpleje
4. maj 2018
Alder:
9 mdr.
Pasning & dagpleje
Hej Helen...
Min datter er nu blevet 9 måneder og skal snart i dagpleje - hun starter om 2 uger... Jeg troede inden jeg blev mor, at jeg ikke ville have svært ved at give hende fra mig, men jeg er blevet en totalt tigermor, der våger om min baby og har det ufatteligt svært ved at lade andre passe hende, men mindre det er hendes far, min mor eller min søster....
Jeg kan SLET ikke overskue tanken om at lade farmor & farfar passe hende, og er faktisk ked af det, for ved de elsker hende højt og vil gøre alt for hende, og jeg har også et fint forhold til dem, så det er ikke fordi der er kurrer på tråden den vej... De gælder sig enormt til at de må passe hende, men jeg ved slet ikke hvilket ben jeg skal stå på for at komme i gang med den proces. Jeg er simpelthen ikke tryg ved at aflevere hende hos dem...
Min søster - som har 4 børn under 11 - har passet hende en gang, og min mor - som har været med på sidelinjen af min søsters børn de sidste 11 år - har passet hende en enkelt gang. Min kærestes forældre har ikke været sammen med små børn siden hans niece, som nu er 16... Jeg har netop været hjemmefra en dag fra 10-17 hvor far passede og farmor og farfar var på besøg, og da jeg satte hende hos farfar da jeg gik begyndte hun at græde, og hun pjevser ofte hos dem - men aldrig hos mine forældre...
Hvad kan jeg gøre for at få dette til at fungere? For det vil jeg virkelig gerne...
Vi har lige mødt vores dagplejemor, og hun virker virkelig sød.. Jeg har 4 uger til at køre Emma ind hos hende, og allerede efter vores intro samtale er jeg mere tryg ved hende end mine svigerforældre... Og selvom det stadig bliver svært for mig at aflevere, så tror jeg stadig det bliver nemmere for mig end at få hende passet af farmor og farfar...
Er det mig der er helt unormal? Føler mig virkelig som den ondeste svigerdatter for de vil SÅ gerne og jeg kan bare slet ikke finde ro ved tanken!
Med venlig hilsen