Pasning & dagpleje

4. maj 2018

Alder:
9 mdr.

Pasning & dagpleje

Hej Helen...

Min datter er nu blevet 9 måneder og skal snart i dagpleje - hun starter om 2 uger... Jeg troede inden jeg blev mor, at jeg ikke ville have svært ved at give hende fra mig, men jeg er blevet en totalt tigermor, der våger om min baby og har det ufatteligt svært ved at lade andre passe hende, men mindre det er hendes far, min mor eller min søster....

Jeg kan SLET ikke overskue tanken om at lade farmor & farfar passe hende, og er faktisk ked af det, for ved de elsker hende højt og vil gøre alt for hende, og jeg har også et fint forhold til dem, så det er ikke fordi der er kurrer på tråden den vej... De gælder sig enormt til at de må passe hende, men jeg ved slet ikke hvilket ben jeg skal stå på for at komme i gang med den proces. Jeg er simpelthen ikke tryg ved at aflevere hende hos dem...

Min søster - som har 4 børn under 11 - har passet hende en gang, og min mor - som har været med på sidelinjen af min søsters børn de sidste 11 ...

Annonce

... år - har passet hende en enkelt gang. Min kærestes forældre har ikke været sammen med små børn siden hans niece, som nu er 16... Jeg har netop været hjemmefra en dag fra 10-17 hvor far passede og farmor og farfar var på besøg, og da jeg satte hende hos farfar da jeg gik begyndte hun at græde, og hun pjevser ofte hos dem - men aldrig hos mine forældre...

Hvad kan jeg gøre for at få dette til at fungere? For det vil jeg virkelig gerne...

Vi har lige mødt vores dagplejemor, og hun virker virkelig sød.. Jeg har 4 uger til at køre Emma ind hos hende, og allerede efter vores intro samtale er jeg mere tryg ved hende end mine svigerforældre... Og selvom det stadig bliver svært for mig at aflevere, så tror jeg stadig det bliver nemmere for mig end at få hende passet af farmor og farfar...

Er det mig der er helt unormal? Føler mig virkelig som den ondeste svigerdatter for de vil SÅ gerne og jeg kan bare slet ikke finde ro ved tanken!

Med venlig hilsen

Læs Helens svar »

Annoncer

Sponsorerede artikler

Læs mere her

Dårlig søvn og stop af amning

Hej Helen. Nu har jeg endelig fået taget mig mod og tiden til at skirve til...

Aftensmad og natteroderi

Kære Helen. Tak for dine tidligere råd og vejledning. Jeg kunne godt bruge...

27. marts 2024 | Udvikling | 11 mdr.

Rykker hår ud af hovedet

Hej Helen Min dreng bliver et år i april og han virker umiddelbar til at...

12. marts 2024 | Sovevaner | 8 mdr.

Lære at sove uden bryst

Kære Helen Jeg skriver til dig med en bekymring i forbindelse med at jeg...

12. marts 2024 | Amning | 8 mdr.

Nedtrapning af amning ifb. opstart af arbejde

Kære Helen Jeg skriver til dig med to bekymringer i forbindelse med at jeg...

Annonce

Viden om børn:

Gravid vitaminer

Når du er gravid, er det ekstra vigtigt at spise sund og varieret - det, du spiser og drikker under graviditeten, har betydning for dit barns udvikling i livmoderen.

Sundhedsstyrelsen anbefaler, at gravide tager et tilskud af folsyre, D-vitamin og jern. Desuden anbefales gravide at få tilstrækkeligt med kalk, enten gennem kosten eller som tilskud.

Folsyre: 400 mikrogram folsyre daglig fra graviditeten planlægges til og med 3 måneder henne. Dette tages i form af...

Læs mere i Babylex

Klapvogn - køb af klapvogn

Når I vil købe en klapvogn, skal I overveje, hvad jeres behov er. Der findes mange forskellige modeller af klapvogne, som hver har deres fordele.

En klapvogn kan være praktisk, når I bevæger jer rundt i byen, eller tager feks. bus eller tog. En klapvogn er ofte let at manøvrerer rundt med, og den fylder ofte mindre end en barnevogn, hvilket kan gøre den praktisk i hverdagen. Samtidig kan mange klapvogne klappes sammen, så de f.eks. kan være med i bilen, hvis I f.eks. skal i ZOO...

Læs mere i Babylex

Svartidsbarometer

Aktuel svartid

Annoncer

Gratis nyhedsbrev

med nye præmier hver måned

Annonce

Læs mere om Helens bog om børn og mad. Bogen er propfyldt med tips, opskrifter og praktiske dagsplaner!

Det siger medlemmerne ...

Kære Helen

Først og fremmest tusind tak for denne form for brevkasse - den er helt fantastisk for en 1. gangs mor som mig, som altid er bekymret for om jeg nu gør tingene godt nok:-) Så et tak herfra.

Helle, mor til dreng på 1 år