Brev:
Foretrækker Mormor
7. marts 2018
Alder:
18 mdr.
Foretrækker Mormor
Kære Helen
Jeg oplever at min datter foretrækker sin mormor i fuldstændig vild grad. Det har stået på længe nu. Hvis jeg forsøger at tage hende op, når mormor er tilstede (også selvom hun ikke lige aktuelt er oppe hos mormor), så græder hun og gør alt for at undvige mig.
Min datter bliver heller aldrig ked af det når jeg går. Kun fra vuggestuen.
Det er klart at mormor føjer hende i højere grad end jeg. Næsten for meget. Mormor siger sjældent nej og undgår konflikter. Forlader hellere rummet end at sige nej til at tage hende op - selvom hun generelt slæber alt for meget rundt på hende.
Jeg har det en smule svært ved måden mormor er på. Men ikke mere end at jeg godt kan klare det og ikke behøver gøre mere ud af det. Måske mærker min datter det?
Jeg føler mig faktisk nedprioriteret og må indrømme, at jeg ind i mellem frygter at mit barn ikke kan lide mig. Eller jo, det kan hun fordi jeg er hendes mor. Men hvad nu, hvis vi på den lange bane ikke har den store kemi.... Det frygter jeg som sagt lidt...
Nu vi er ved mormor, er det et kæmpe problem at jeg er den eneste der kan få min datter til at sove om aftenen. En god ven kan også ind i mellem, men min mor kan slet ikke! Og hvis mormor er i nærheden, kan det også være svært. Hun vil bare ud til mormor... Jeg vil så gerne aflastes lidt.
Håber du vil dele lidt tanker og råd med mig.
Venlig hilsen
SEM