Mors angst om pasning

14. november 2014

Alder:
6 mdr.

Mors angst om pasning

Kære Helen.

1000 tak for dine råd vedr søvn og hendes kost og tid i vuggestuen.

Det køre helt fantastisk med fast føde 3 gange dagligt på samme tidspunkter, hun et gået ned i flasker til ca 4 om dagen og hun tager sine lure i løbet af dagen ca 3-4 timer fordelt. Men aftnen er helt hen i vejret! Nogen dage kan jeg putte hende fint i hendes seng hvor hun sover godt ca 4 timer uden opvågning. Andre aftner, de fleste. Kæmper vi i op til 4 timer, hvor hun er helt umulig og nu er hun så stor at jeg simpelthen ikke et stærk nok til at styre hende. Jeg vil rigtig gerne ha at hendes far kan få hende til st slappe af og sove. Men der vil hun slet ikke være! Så nu har vores sp tilbudt os et Marte Meo forløb, som begynder på Mandag. Forhåbentlig det kan få os til at forstå hende bedre, da intet vi gør hjælper?

Jeg har fået mere ro i sindet over ar hun skal starte i vuggestue her den 1/12. Vi har besøgt dem og Siff hyggede sig helt vildt. Fik kram og kys af de andre børn og de voksne var SÅ skønne. Siff og jeg får så lang indkøring som vi vil ha og de vil ringe så snart Siff er ved st vågne så jeg er den første hun ser før og efter søvn.

Nu er det ved at være juletid og vi er blevet inviteret til SÅ mange arrangementer. Ja vi kunne godt trænge til st komme ud og få lidt voksentid. ...

Annonce

... mit liv har jo været baby de sidste 15 mdr. Jeg er træt, tæt på at bryde sammen mange gange, da jeg har kæmpet med hendes manglende søvn så længe og ja så har jeg jo heller ikke sovet.

Nu trænger jeg VIRKELIG til at være egoistisk. Ved det lyder grimt, for det har Siff ikke behov for. Men for at hun har en glad og frisk mor, er jeg også nødt til at tænke lidt på mig, og mine behov. Det drejer sig "kun" om en enkelt overnatning ved farmor og farfar efter hun er startet i vuggestue. De andre arrangementer er det kun i nogle timer. Men får lidt dårlig smag i munden over at det er dage der ligger tæt på hinanden. Ved godt hun ikke fornemmer tid endnu. Men hun vil jo kunne mærke at mor pludselig er væk flere gange. Hun vil naturligvis komme med en reaktion over at blive "efterladt" men vil forsøge at gøre hendes tid ved bedste så positiv som mulig.

Farmor har fået strikse info vedr spise tider og putte ritualer. Disse SKAL være som hjemme også fordi hun har det så svært om aften/natten. Jeg har seperations angst. Bliver så dårlig bare ved tanken. Vil hun tage skade? Føle sig svigtet? Hvad nu hvis hun får noget galt i hals!? Der køre skræmme kampagner i mit hoved. Råd om hvordan man takler en seperations angst som denne? Det er jo psykisk terror.

Mange hilsner

Siff´s mor

Læs Helens svar »

Annoncer

Sponsorerede artikler

Læs mere her

24. marts 2024 | Sovevaner | 5 mdr.

Sove på maven - 5 måneder

Hej Helen Jeg skriver, fordi vores datter er begyndt at trille om på maven,...

18. marts 2024 | Udvikling | 5 mdr.

Baby støtter ikke på benene?

Kære Helen Min dreng er nu 5 måneder gammel og jeg undrer mig over, at han...

16. marts 2024 | Kost og ernæring | 5 mdr.

Spiser min datter nok?

Hej Helen Jeg har en datter, der er født den 22. september 2023, så hun er 5...

14. marts 2024 | Sovevaner | 5 mdr.

Søvnbehov og fordeling

Hej Helen Jeg har en søn på 5 måneder, som næsten altid har haft en rigtig...

14. marts 2024 | Kost og ernæring | 6 mdr.

Kold modermælkserstatning

Hej Helen Bare et kort spørgsmål fra mig denne gang. Min lille pige er nu...

Annonce

Viden om børn:

Stamceller

Vores krop er bygget op af celler og Stamceller er oprindelige celler, hvorfra kroppens andre celler udvikler sig. Stamceller findes i det tidlige fosteranlæg, i navlestrengsblod hos nyfødte og i knoglemarven. Man kan sige at stamceller er en umoden celle, der i princippet kan udvikle sig til en hvilken som helst celle i kroppen.

Der forskes i at kunne udnytte stamceller fra fostre, da fosterstamceller kan være et vigtigt led i at helbrede mange forskellige sygdomme.

Læs mere i Babylex

Rhesus-uforlignelighed

Vi har hver især en blodtype, som kan hedde A, B, AB eller 0 og derudover er vi delt op i Rhesus positive og Rhesus negative. De fleste mennesker er Rhesus positive, ca 15 % er Rhesus negative.

Hvis en Rhesus negativ kvinde bliver gravid og den kommende far er Rhesus positiv, så kan barnet, som kvinden venter være Rhesuspositiv efter sin far.

Imens barnet ligger i maven, så har det sit eget separate kredsløb, men der kan dog ske en lille udveksling af blod imellem...

Læs mere i Babylex

Svartidsbarometer

Aktuel svartid

Annoncer

Gratis nyhedsbrev

med nye præmier hver måned

Annonce

Læs mere om Helens bog om amning og flaske, hjæper dig med at få et mæt og tilfreds barn.

Det siger medlemmerne ...

Kære Helen

Endnu engang tak for dit søde, positive og lange svar. Jeg vender tilbage og fortæller om vores videre forløb.

En rigtig god jul til dig og din familie

Hilsen fra os