Brev:
Mors angst om pasning
14. november 2014
Alder:
6 mdr.
Mors angst om pasning
Kære Helen.
1000 tak for dine råd vedr søvn og hendes kost og tid i vuggestuen.
Det køre helt fantastisk med fast føde 3 gange dagligt på samme tidspunkter, hun et gået ned i flasker til ca 4 om dagen og hun tager sine lure i løbet af dagen ca 3-4 timer fordelt. Men aftnen er helt hen i vejret! Nogen dage kan jeg putte hende fint i hendes seng hvor hun sover godt ca 4 timer uden opvågning. Andre aftner, de fleste. Kæmper vi i op til 4 timer, hvor hun er helt umulig og nu er hun så stor at jeg simpelthen ikke et stærk nok til at styre hende. Jeg vil rigtig gerne ha at hendes far kan få hende til st slappe af og sove. Men der vil hun slet ikke være! Så nu har vores sp tilbudt os et Marte Meo forløb, som begynder på Mandag. Forhåbentlig det kan få os til at forstå hende bedre, da intet vi gør hjælper?
Jeg har fået mere ro i sindet over ar hun skal starte i vuggestue her den 1/12. Vi har besøgt dem og Siff hyggede sig helt vildt. Fik kram og kys af de andre børn og de voksne var SÅ skønne. Siff og jeg får så lang indkøring som vi vil ha og de vil ringe så snart Siff er ved st vågne så jeg er den første hun ser før og efter søvn.
Nu er det ved at være juletid og vi er blevet inviteret til SÅ mange arrangementer. Ja vi kunne godt trænge til st komme ud og få lidt voksentid. mit liv har jo været baby de sidste 15 mdr. Jeg er træt, tæt på at bryde sammen mange gange, da jeg har kæmpet med hendes manglende søvn så længe og ja så har jeg jo heller ikke sovet.
Nu trænger jeg VIRKELIG til at være egoistisk. Ved det lyder grimt, for det har Siff ikke behov for. Men for at hun har en glad og frisk mor, er jeg også nødt til at tænke lidt på mig, og mine behov. Det drejer sig "kun" om en enkelt overnatning ved farmor og farfar efter hun er startet i vuggestue. De andre arrangementer er det kun i nogle timer. Men får lidt dårlig smag i munden over at det er dage der ligger tæt på hinanden. Ved godt hun ikke fornemmer tid endnu. Men hun vil jo kunne mærke at mor pludselig er væk flere gange. Hun vil naturligvis komme med en reaktion over at blive "efterladt" men vil forsøge at gøre hendes tid ved bedste så positiv som mulig.
Farmor har fået strikse info vedr spise tider og putte ritualer. Disse SKAL være som hjemme også fordi hun har det så svært om aften/natten. Jeg har seperations angst. Bliver så dårlig bare ved tanken. Vil hun tage skade? Føle sig svigtet? Hvad nu hvis hun får noget galt i hals!? Der køre skræmme kampagner i mit hoved. Råd om hvordan man takler en seperations angst som denne? Det er jo psykisk terror.
Mange hilsner
Siff´s mor