Brev:
Vil ikke mormor - 18 mdr.
15. juni 2014
Alder:
18 mdr.
Vil ikke mormor - 18 mdr.
Hej
Jeg har et barnebarn på 1½ år, en meget viljestærk og bevidst dreng. Jeg har passet ham en del, da hans mor har gjort sit speciale færdigt, han er nu i dagpleje.
Jeg elsker den lille dreng over alt på jorden og er virkelig en god mormor. Men i den senere tid, bliver han sur når jeg kommer, han vil slet ikke have, at jeg siger hej eller røre ham, hvis jeg sidder i en stol, kan han finde på at komme og skubbe mig væk. Han tør som regel op i løbet af dagen, men det er ikke super godt.
Jeg har aldrig skældt ham ud eller været sur på ham, så jeg ser absolut ingen grund til at han ikke kan lide mig, men det føles sådan. Jeg har det allerbedste forhold til min datter, så han ser mange knus og kram mellem os og altid god tone og grin.
Jeg håber naturligvis det er en fase, men jeg ved ikke hvordan jeg skal forholde mig.
Når han vil skubbe mig væk f.eks. fra en stol, siger jeg stille fra, det synes jeg ikke han skal styre, det samme gør min datter, men ellers ved jeg ikke om jeg skal prøve at ignorere ham og se om han så kommer til mig. Jeg prøvede sidste gang at "købe" ham med smarties - er helt forkert ved det - men det hjalp faktisk lidt. :) Men jeg vil ikke skulle komme med slik for at han gider mig, Jeg har leget meget med ham, været aktiv med ham, derfor undre det mig at han afviser mig som den eneste blandt en stor familie.
Kan du hjælpe mig?
Venlig hilsen
Irene