Brev:
Pasning hos bedsteforældre - 3 år, 1 mdr.
31. august 2013
Alder:
3 år, 1 mdr.
Pasning hos bedsteforældre - 3 år, 1 mdr.
Hej Helen, og tak for svar på sidste spørgsmål.
Vores nuværende situation i korte træk:
Vi er ved at bygge hus (skal flytte 1. okt.), har fået barn nr. 2 og storebror er startet i børnehave pr. 1. juli. Jeg ved det er mange ting for en lille hjerne på 3 år. Lillesøster er imidlertid ramt af kolik og da faren har været meget væk fra hjemmet pga. husbyggeri, har vi været nødsaget til at inddrage min mor og mine svigerforældre meget end normalt. Det er fint nok, han er meget glad for dem alle 3. Han har siden ankomsten af lillesøster, overnattet hos dem hver weekend. Vi har selvfølgelig oplevet at han har reageret voldsomt på at blive storebror, rettet mod os, ikke mod hende heldigvis. Men nu er jeg kommet i tvivl om hvorvidt det er en god ide at han er så meget væk fra hjemmet. Det skal også siges at farmor eller far henter ham til middag i børnehaven, hvorefter han sover lur hos farmor og farfar. Far arbejder hvor farmor og farfar bor, derfor denne løsning. Far tager ham så med hjem når arbejdsdagen er slut. Han er således hos sin farmor hver eftermiddag.
Det er selvfølgelig ikke meningen at det skal fortsætte på denne måde, jeg har simpelthen bare ikke haft overskud til 2 børn hvor den ene har kolik, men er det for meget? Jeg spørger fordi han opfører sig trodsigt, meget endda, alting er en kamp med ham. Jeg ved noget også hænger sammen med hans alder, men er han for meget væk fra hjemmet? Vi forsøger at have faste rutiner og bedsteforældre er rimelig gode til at overholde dette.
Jeg tror egentlig mit spørgsmå er; er det bedre for ham at være hjemme hvor jeg ikke kan være der for ham 100%, eller har han mere gavn af at være hos bedsteforældrene hvor de giver ham alt deres opmærksomhed?
Håber du forstår mit dilemma, ha en god dag!
Med venlig hilsen
RL