Pasning hos bedsteforældre - 3 år, 1 mdr.

31. august 2013

Alder:
3 år, 1 mdr.

Pasning hos bedsteforældre - 3 år, 1 mdr.

Hej Helen, og tak for svar på sidste spørgsmål.

Vores nuværende situation i korte træk:

Vi er ved at bygge hus (skal flytte 1. okt.), har fået barn nr. 2 og storebror er startet i børnehave pr. 1. juli. Jeg ved det er mange ting for en lille hjerne på 3 år. Lillesøster er imidlertid ramt af kolik og da faren har været meget væk fra hjemmet pga. husbyggeri, har vi været nødsaget til at inddrage min mor og mine svigerforældre meget end normalt. Det er fint nok, han er meget glad for dem alle 3. Han har siden ankomsten af lillesøster, overnattet hos dem hver weekend. Vi har selvfølgelig oplevet at han har reageret voldsomt på at blive storebror, rettet mod os, ikke mod hende heldigvis. Men nu er jeg kommet i tvivl om hvorvidt det er en god ide at han er så meget væk fra hjemmet. Det skal også siges at farmor eller far henter ham til middag i børnehaven, hvorefter han sover lur hos ...

Annonce

... farmor og farfar. Far arbejder hvor farmor og farfar bor, derfor denne løsning. Far tager ham så med hjem når arbejdsdagen er slut. Han er således hos sin farmor hver eftermiddag.

Det er selvfølgelig ikke meningen at det skal fortsætte på denne måde, jeg har simpelthen bare ikke haft overskud til 2 børn hvor den ene har kolik, men er det for meget? Jeg spørger fordi han opfører sig trodsigt, meget endda, alting er en kamp med ham. Jeg ved noget også hænger sammen med hans alder, men er han for meget væk fra hjemmet? Vi forsøger at have faste rutiner og bedsteforældre er rimelig gode til at overholde dette.

Jeg tror egentlig mit spørgsmå er; er det bedre for ham at være hjemme hvor jeg ikke kan være der for ham 100%, eller har han mere gavn af at være hos bedsteforældrene hvor de giver ham alt deres opmærksomhed?

Håber du forstår mit dilemma, ha en god dag!

Med venlig hilsen
RL

Læs Helens svar »

Annoncer

Sponsorerede artikler

Læs mere her

16. april 2024 | Diverse | 2 år, 9 mdr.

Ked af at være i dagplejen

Hej Helen. Vi har en dejlig pige på 2 år og 9 måneder, hun har ellers været...

15. april 2024 | Udvikling | 3 år

Hjælp til vores dreng

Hej Helen, Min kæreste og jeg håber inderligt at du kan hjælpe os, som du...

28. marts 2024 | Opdragelse | 3 år, 7 mdr.

Selvværd og selvtillid

Kære Helen Jeg skriver til dig fordi jeg har en pige på 3 1/2 år, som jeg...

5. marts 2024 | Sovevaner | 2 år, 10 mdr.

Svær putning - 2 år, 10 mdr.

Hej Helen. Yngstemanden har altid været rigtigt svær at putte, og derfor har...

4. marts 2024 | Opdragelse | 3 år, 4 mdr.

3 år og udfordringer

Hej Helen. Jeg har en dejlig datter på 3 år og 4 måneder. Hun begyndte i...

Annonce

Viden om børn:

Amning og sex

Når du ammer og dit bryst er fyldt med mælk, så vil det være helt naturligt at brystet lækker eller direkte sprøjter med mælk, hvis du bliver seksuelt stimuleret.

Brysterne kan også være følsomme på en anden måde, end hvis du ikke ammer. De kan være mere ømme og mere spændte, brystvorterne kan også gøre ondt.

Det er heller ikke unormalt at man oplever brystet meget anderledes, når det pludselig tjener som næringskilde for ens barn. Nogle kvinder (og også mænd)...

Læs mere i Babylex

Tvillinger og trillinger

Du er berettiget til børnetilskud, hvis du føder tvillinger og trillinger. Du får også automatisk udbetalt børnetilskud, hvis du har adopteret flerlinger. Du kan få børnetilskud til og med det kvartal, hvor dine børn fylder 7 år.

Tal også med din sundhedsplejerske om muligheden for at komme med i en gruppe for mødre/fædre med flerlinger. Det kan være rigtig rart at møde ligestillede, drøfte de forskellige glæder og udfordringer, som børn giver, og rigtig mange har også stor glæde...

Læs mere i Babylex

Svartidsbarometer

Aktuel svartid

Annoncer

Gratis nyhedsbrev

med nye præmier hver måned

Annonce

Læs mere om Helens babydagbog som er en praktisk og lækker kalender smækfyldt med konkret information og gode idéer.

Det siger medlemmerne ...

Kære Helen,

Tak for din altid rigtigt gode brevkasse, med masser af nyttige råd og gode, personlige og vedkommende svar.

Jeg glæder mig altid til at modtage svar fra dig.

Sebastians mor