Brev:
Passes ude - 3 år, 9 mdr.
14. november 2011
Alder:
3 år, 9 mdr.
Passes ude - 3 år, 9 mdr.
Hej Helen.
Min datter skal passes af sin farmor. Hun er blevet passet der nogle gange før og kan godt lide at komme der, men der er første gang, det er med overnatning. Jeg har talt med hende om, at hun skal derud, og det vil hun rigtig gerne, men vi har ikke talt om, at hun skal sove der endnu. Jeg tror nu ikke, det bliver noget problem, da hun er glad for sin farmor.
Mit dilemma opstår nu fordi farmor gerne vil tage hende med til en fødselsdag, de er inviteret til. Det er familie, men langt ude for min datter - hun har alt i alt mødt dem 4-5 gange siden hun blev født! Min umiddelbare reaktion er at sige nej. Jeg synes hun har rigeligt at forholde sig til i forhold til at skulle passes hos farmor og hidtil har jeg også sagt nej til mormor og morfar, hvis de har spurgt om de måtte tage hende med i byen, når hun skulle sove hos dem.
Sagen er den at jeg føler mig presset denne gang. Jeg fornemmer at nogen synes, det er noget pjat, men det ærgrer mig helt vildt, at hun ikke bare kan få en rolig og hyggelig aften sammen med farmor, da vi i forvejen har alt for mange planer. Jeg er sikker på, at min datter gerne vil, hvis hun bliver spurgt om hun vil med til fødselsdag, men jeg ved også godt hvordan det påvirker hende dagene derpå og hun skal også til fødselsdag hos en børnehavekammerat dagen efter.
Er det mig der overreagerer? Vi har andre fine pasningsmuligheder, men farmor vil rigtig gerne passe og det vil være super både for hende og min datter. Jeg tror faktisk at farmor bliver hjemme fra fødselsdag, hvis jeg siger det - også selvom hun nok ikke helt forstår det, men kan jeg overhovedet tillade mig at sige nej?
Mange hilsner herfra :-)