Brev:
Højt aktivitet og energi
2. april 2011
Alder:
12 mdr.
Højt aktivitet og energi
Hej
Mit barnebarn, født april 2010, har helt fra starten været meget urolig og sovet utroligt lidt. Jeg har selv 3 voksne børn og det er mit barnebarn det her handler om.
Min datter har fra starten været alene med ham. Graviditet og fødsel normal. Dog tog vi til kiropraktor tidlige, da han faktisk aldrig sov - og meget lidt når det endelig lykkedes. Det viste sig, at han var trykket ved fødslen og var skæv, hvilket han fik 5-6 behandlinger for - og også kolik. Det hjalp måske lidt, men stadig var han et uroligt barn. Ville helt være i arme hele tiden. Ville ikke ligge alene og vi kunne ikke køre en tur med ham i barnevogne, for han skreg. Sidste sommer oplevede vi næsten ikke, da vi var inde det meste af tiden. Det var jo ikke til at være ude med et uroligt barn :-)
I januar var vi ved kiropraktor igen. Hun gav ham en behandling og rådede os til at få tjekket hans øre. Vi har aldrig haft indtryk af, at der var noget i vejen med dem - men det viste sig, at han skulle have dræn i begge ører. Det har desværre heller ikke gjort, at han er blevet mere rolig eller sover bedre.
Hans krop er konstant i gang. Benene har gået på ham lige fra han var helt lille. Når han sidder eller ligger - er hans arme og hænder konstant i bevægelse.
Han er nu kommet i dagpleje - og dagplejemoderen siger, at hun har aldrig været ude for et barn, der sover så lidt, Han er TRÆT - men sover måske en lille halv time om formiddagen, hvis han overhovedet sovet. Han har slet intet søvnmønster. Men når han falder i søvn - er det meget kort. Nogen dage sover han måske en lille time 2 gange på en dag. Han er træt, men det virker som om, han ikke vil give op. At han ikke kan få ro i kroppen.
Der skal ske noget HELE tiden ... han er en meget glad og kærlig dreng - og han udvikler sig som han skal. Der er i hvert fald ikke noget galt med hovedet på ham. Han forstår mange ting.
Det er helt i overensstemmelse med min datter, at jeg skriver dette. Hun er ved at køre træt. Det er hårdt at være enlig mor - men det her slår bare alt. Jeg er barnepige hver 3. weekend, når min datter arbejder - og jeg er helt flad bagefter. Har aldrig været med til noget lignende.
Dagplejemoderen vil godt gå med til lægen og forklare, så det ikke bare skal lyde som en pyltret mor. Jeg er bekymret. Hvad kan der være galt - og hvorfor er hans hænder og arme aldrig i ro?
Han hoster en del og er tit forkølet. Er undersøgt for astmatisk bronc. men det har han ikke.
Han spiser godt og tager fint på. EN rigtig dejlig dreng, men hvor er det synd for ham, at han bliver så træt og ikke kan finde ro.
Måske kan de blive indlagt sammen og undersøgt. Der må jo være en grund til, at han er så urolig og ikke sover.
Håber du kan give lidt gode råd og muligheder.
Mange hilsner fra
en bekymret mormor