Brev:
Hvem skal have lov at give flaske?
8. november 2010
Alder:
3 mdr.
Hvem skal have lov at give flaske?
Hej Helen.
Først mange tak for en rigtig god brevkasse, - vi har brugt den rigtigt meget i forbindelse med at vi har fået vores første barn, og som nok de fleste førstegangsforældre har stået og kigget fåret på hinanden og barnet og har prøvet at regne ud hvad den lille nu har gang i.
Nå, men mit spørgsmål angår flaskegivning. Desværre gik amningen i vasken efter 1 måned og vi gik over til at give MME, hvilket lille Oswald trives fint på.
Nu er spørgsmålet så, hvem skal have lov at give flaske?
Jeg er personligt ikke meget for at bedsteforældre og andre giver ham mad. Han er kun lige 12 uger og jeg syntes at det i princippet kun skal være hans far og jeg der mader ham, - her tænker jeg tilknytning, intimitet og nærhed med mor og far.
Min mand er i og for sig også med på dette, men han vil rigtigt gerne gøre både sine egne forældre og min mor glade ved at lade dem give Oswald flaske. "De bliver jo så glade og det er jo ikke så tit det sker" - siger han.
Jeg er fanget lidt imellem at give ham ret, men samtidig at føle, at hvis jeg nu ammede, så ville der jo ikke komme nogen og sige "hey, jeg har også bryster, jeg skal også have lov at give ham mad". Jeg føler lidt at retten til at det kun er mig og min mand der mader vores barn er forsvundet ud af vinduet med modermælken.
Bedsteforældrene, begge sæt, ser også lidt skævt på mig når jeg kvier mig ved at give dem lov og påpeger ofte at; "han skal jo vende sig til at der er andre der mader ham"
Er det bedst at lade forældrene give flaske og så lade bedsteforældrene pusle og nusle med barnet bagefter eller pylrer førstegangsmoderen lidt for meget?
På forhånd tak,
med venlig hilsen
Helene