Mit barnebarn bliver altid ked af det når jeg/vi går

22. oktober 2010

Alder:
2 år, 6 mdr.

Mit barnebarn bliver altid ked af det når jeg/vi går

Hej Helen.

Mit barnebarn er tæt knyttet til mig/os. Så hun græder hvergang vi går, især når vi har passet hende hjemme hos hende. Det har stået på i lang tid nu. Det går bedre når mor eller far laver noget med hende, idet vi skal gå.

Forældrene foreslog at vi forberedte hende på at vi skulle gå et lille stykke tid i forvejen. Det har ikke virket og barnet oplever det måske som noget særligt, hvilket det jo ikke gerne skulle være, da vi kommer igen og igen.

Det går bedre når vi passer hende hos os og mor eller far henter. Så falder det åbenbart mere naturligt.

Jeg har afleveret hende i vuggestuen ...

Annonce

... et par gange, hvor der ikke har været gråd. Men glæde over at se veninder og pædagoger.

Vi henter mit barnebarn 2 gange om ugen og mormor henter hende en gang om ugen. Vi er alle meget på, når vi er sammen med barnet.

Forældrene er i karriere jobs og arbejder mange timer om ugen. Samtidig har de valgt at have deres fritidsinterresser, som nogle gange er om aftenen og også nogle timer på skift i weekenderne.

Vi har det fint med forældrene. Kan snakke sammen om tingene og har aftalt at de to forældre skal være mere på, når vi forlader hjemmet.

Men har du nogle ideer til hvad vi kan gøre.

Farmor.

Læs Helens svar »

Annoncer

Sponsorerede artikler

Læs mere her

26. marts 2024 | Sovevaner | 2 år, 6 mdr.

Svær putning - 2 år, 6 mdr.

Kære Helen, Et spørgsmål til putning. Vores dreng på 2.5 år har altid...

25. marts 2024 | Opdragelse | 2 år, 2 mdr.

2 årig dreng - fortsættelse

Kære Helen, Tusind tak for dine besvarelse. Jeg er meget lettet. De ting...

25. marts 2024 | Opdragelse | 2 år, 2 mdr.

2 årig dreng

Kære Helen, Jeg vil gerne starte med at skrive jeg er ordblind. Jeg håber...

5. marts 2024 | Sovevaner | 2 år, 10 mdr.

Svær putning - 2 år, 10 mdr.

Hej Helen. Yngstemanden har altid været rigtigt svær at putte, og derfor har...

5. marts 2024 | Opdragelse | 2 år, 1 mdr.

Vredes udbrud - 2 år, 1 mdr.

Hej Helen. Vores datter er nu 25 mdr og er en glad pige med et stort...

Annonce

Viden om børn:

Barnevogn

Når I skal købe en barnevogn er det vigtigt at I gør jer klart, hvad vognen hovedsageligt skal bruges til.

Skal den mest stå på altanen, eller skal den bruges til at gå lange ture med. Skal den kunne bæres op og ned ad trapper? Og skal den kunne være i bilens bagagerum?

Det er også vigtigt at tænke på årstiden. Både sommer, men især om vinteren, er det vigtigt at både kassen og kalechen er vandtæt. Om vinteren er det vigtigt, at både sider og bund er godt...

Læs mere i Babylex

Omega-3 til gravide

Omega-3 fedtsyrer er sunde fedtsyrer, som især findes i fede fisk.

Omega-3 er meget vigtigt for udviklingen af fosterets og spædbarnets nervesystem og hjerne, synssansen og de kognitive færdigheder (indlæringsevne og hukommelse).

Derudover viser undersøgelser at Omega-3 har betydning for om graviditeten opnår normal længde og om barnet har en normal fødselsvægt.

Hvis du spiser 200-300 g. fisk om ugen, så er fedtsyrerne altid tilgængelige for dit...

Læs mere i Babylex

Svartidsbarometer

Aktuel svartid

Annoncer

Gratis nyhedsbrev

med nye præmier hver måned

Annonce

Læs mere om Helens bog om gråd og trøst, som er en guldgrube af information til desperate forældre.

Det siger medlemmerne ...

Hej Helen.

Tak for dit svar - jeg gik 100% på ham og tommelfingeren. Det tog faktisk kun 3-4 dage, så ville han hellere ha sut end tommelfinger.

Tak fra Conrads mor