Brev:
Mit barnebarn bliver altid ked af det når jeg/vi går
22. oktober 2010
Alder:
2 år, 6 mdr.
Mit barnebarn bliver altid ked af det når jeg/vi går
Hej Helen.
Mit barnebarn er tæt knyttet til mig/os. Så hun græder hvergang vi går, især når vi har passet hende hjemme hos hende. Det har stået på i lang tid nu. Det går bedre når mor eller far laver noget med hende, idet vi skal gå.
Forældrene foreslog at vi forberedte hende på at vi skulle gå et lille stykke tid i forvejen. Det har ikke virket og barnet oplever det måske som noget særligt, hvilket det jo ikke gerne skulle være, da vi kommer igen og igen.
Det går bedre når vi passer hende hos os og mor eller far henter. Så falder det åbenbart mere naturligt.
Jeg har afleveret hende i vuggestuen et par gange, hvor der ikke har været gråd. Men glæde over at se veninder og pædagoger.
Vi henter mit barnebarn 2 gange om ugen og mormor henter hende en gang om ugen. Vi er alle meget på, når vi er sammen med barnet.
Forældrene er i karriere jobs og arbejder mange timer om ugen. Samtidig har de valgt at have deres fritidsinterresser, som nogle gange er om aftenen og også nogle timer på skift i weekenderne.
Vi har det fint med forældrene. Kan snakke sammen om tingene og har aftalt at de to forældre skal være mere på, når vi forlader hjemmet.
Men har du nogle ideer til hvad vi kan gøre.
Farmor.