Børn på ferie

13. juli 2010

Alder:
17 mdr.

Børn på ferie

Hej Helen

Vi har to børn på 1 og 4 år. I næste uge skal vi arbejde, men ungerne har fri og skal være hos deres bedsteforældre.
De skal være hos det ene hold mandag og tirsdag om dagen og så kører vi dem ud til det andet hold onsdag morgen, hvor de så skal være til fredag eftermiddag, også om natten.

Den mindste er 17 måneder. Hun ser sine bedsteforældre ca 1 gang om ugen og er glad for dem. Bliver det for meget for hende, hvis hun også skal overnatte fra mandag til tirsdag og ikke kun være der om dagen? Eller er det bare moderen? Hun ...

Annonce

... er lidt morsyg i øjeblikket og bliver ked af det, når jeg går. Men hun holder med at græde, så snart jeg er gået.

Vi har valgt denne her løsning i næste uge i stedet for at sende hende i gæstedagpleje. Den bør vel være bedre idet hun så er sammen med nogle hun kender og hendes storebror er der jo hele tiden. Men bliver hun forvirret over det skift og endnu mere forvirret, hvis hun også skal sove ude mandag til tirsdag? Jeg vil helst have hun sover hjemme, men kan godt se, det er lidt besværligt.

På forhånd tak for svar.

Hilsen Line

Læs Helens svar »

Annoncer

Sponsorerede artikler

Læs mere her

9. marts 2024 | Sovevaner | 17 mdr.

Sove i egen seng - 17 mdr.

Hej Helen, Tak for dit svar til min forrige besked angående vores søn som...

15. februar 2024 | Sovevaner | 14 mdr.

Søvn 14 måneder

Hej Helen. Min dejlige søn på 14 måneder driver os til vanvid om natten....

2. februar 2024 | Kost og ernæring | 17 mdr.

Tynd mave?

Hej Helen. Vores datter på 17 måneder har ofte meget tynd afføring, og...

13. januar 2024 | Sovevaner | 15 mdr.

Tidlige morgener - 15 mdr.

Kære Helen Jeg skriver til dig fordi jeg håber du kan hjælpe et par...

2. januar 2024 | Kost og ernæring | 15 mdr.

Vitaminpiller til børn

Kære Helen Godt nytår :) Jeg har lige et par korte spørgsmål i dag....

Annonce

Viden om børn:

Æbler og æblemos

Barnet kan fra 6 måneder spise al slagt frugt, frisk eller kogt. Frugten bør stadig moses, og æblemos vil ofte være et hit hos børn - især hvis det serveres, som topping på en grød. Rå æbler bør du dog være opmærksom på.

Børn under 3 år bør ikke få fødevarer, som er meget hårde eller som knækker let. En stor æblebåd kan knække og sætte sig fast i halsen, og af samme grund kan det ikke anbefales at give små børn et helt æble at gnave af. Du skal også være opmærksom på skrællen,...

Læs mere i Babylex

Sko

Det er vigtigt at barnets muskulatur i fødderne får mulighed for at udvikle sig rigtigt. Dette gøres bedst, hvis barnet får lov til at gå så meget som muligt på bare fødder.

Som hovedregel har børn ikke brug for sko, før de begynder at rejse sig og gå rundt. Når barnet skal have sin første sko, er det vigtigt at skoen er blød og passer til barnets fod. Der bør være en fast hælkappe og skoen bør ikke være så stor, at barnet risikerer at glide frem i den. Hvis foden glider, er...

Læs mere i Babylex

Svartidsbarometer

Aktuel svartid

Annoncer

Gratis nyhedsbrev

med nye præmier hver måned

Annonce

Læs mere om Helens bog om børn og opdragelse, som giver dig praktiske råd til alt det, der er så svært.

Det siger medlemmerne ...

Hej Helen!

Tusind tak for en super god side, med masser af gode og virkeligt kompetente svar, som jeg har brugt flittigt

Josefines mor