Overnatning uden børn

1. marts 2010

Alder:
7 mdr.

Overnatning uden børn

Hej Helen!

Jeg er mor til verdens tre mest fantastiske, dejlige børn. Derfor kommer de og deres behov selvfølgelig først! Men, jeg er også gift med verdens mest fantastiske mand:-) De sidste fire år af vores forhold har været/er fyldt med børn (har født 3 børn på 3 år), det nyder vi begge meget, men jeg kan også godt mærke, at jeg trænger til at have farmand lidt for mig selv...

Vi har snakket om, at tage på hotel bare os to. En enkelt overnatning vil være fint, så længe ungerne ikke er større. Jeg vil bare lige høre dig til, ...

Annonce

... hvilken alder, der ville være bedst at gøre det i. Vores yngste er 7 måneder nu. Planen er, at jeg vil blive ved med at amme ham, til han bliver et år. Derefter vil jeg være superklar til et hotelophold... Vil det være ok at forlade ham et døgn, når han er 1 år? Vil det være bedre at vente til han er 1 1/2 eller 2 år?

Formentlig vil det blive arrangeret sådan, at min mor kommer hjem til os og passer ungerne i det døgn vi er væk. Hun kender børnene og deres hverdag godt, da de ser hinanden typisk en dag om ugen.

Med venlig hilsen
JK

Læs Helens svar »

Annoncer

Sponsorerede artikler

Læs mere her

Dårlig søvn og stop af amning

Hej Helen. Nu har jeg endelig fået taget mig mod og tiden til at skirve til...

At sove igennem

Hej Helen Min søn er nu blevet 6 måneder og jeg tænker, at det derfor er...

Aftensmad og natteroderi

Kære Helen. Tak for dine tidligere råd og vejledning. Jeg kunne godt bruge...

5.5 måned og mangler appetit

Hej Helen. Jeg skriver til dig, fordi jeg er bekymret for min søns appetit....

Lære at drikke vand

Hej Helen. Jeg har en søn på 5½ måned, som er begyndt med skemad. Han får...

Annonce

Viden om børn:

Høj stol til baby

Når barnet begynder at kunne sidde selv, er det en god idé at anskaffe en høj stol. Så kan barnet sidde med ved bordet under måltiderne, og det kan også følge med i, hvad I laver ved køkken- og spisebordet.

Der findes mange forskellige modeller af højstole, men de fleste vælger i dag en model, som kan stå ved spisebordet. Det giver mulighed for, at baby kan være med ved bordet, når familien sidder og spiser og på den måde naturligt tage del i måltiderne.

De...

Læs mere i Babylex

Navn - navngivning

Alle børn skal have et navn - mindst et fornavn og et efternavn. Og dit barn skal have sit navn, før det fylder 6 måneder. I kan give jeres barn et navn på to måder: Enten ved dåb i folkekirken eller ved at ansøge om navngivning via Borger.dk.

Der er i princippet ikke nogen begrænsninger på antallet af fornavne, som du må kalde dit barn. Men der er regler for, hvilke navne du kan give dit barn. Som hovedregel må du ikke vælge et navn, der kan være til ulempe for dit barn.

Læs mere i Babylex

Svartidsbarometer

Aktuel svartid

Annoncer

Gratis nyhedsbrev

med nye præmier hver måned

Annonce

Læs mere om Helens babydagbog som er en praktisk og lækker kalender smækfyldt med konkret information og gode idéer.

Det siger medlemmerne ...

Jeg havde i en periode lidt problemer med at amme og var egentlig ved at smide håndklædet i ringen, men Helen sagde de rigtig ting som gjorde at jeg fortsatte og det er jeg rigtig glad for i dag ...

Camilla Martin