Brev:
Mini-ferie hos bedste
16. februar 2010
Alder:
11 mdr.
Mini-ferie hos bedste
Hej Helen
Har lige skrevet til dig om Emil, som ikke er særlig god til at sove om natten uden sin mor og det jeg vil spørge om nu, er beslægtet, men alligevel noget andet, så det kommer i et nyt brev.
Vores familie vil gerne hjælpe os og ved at vi er trætte efter så mange søvnløse måneder, så nu har farmor spurgt, om hun må tage vores to drenge med til hendes sommerhus nogle dage i påsken. Det er jo et rigtig fint tilbud og ud over drengene og deres farmor vil også faster og kusine på 11 år (som elsker og er elsket af de to drenge og er helt fantastisk til at passe dem og lege med dem) være i sommerhuset.
Vi kunne også godt bruge lidt voksen-alene-tid og lidt uafbrudt natte-søvn, men alligevel er jeg en anelse betænkelig. Til påske vil den yngste lige være blevet et år og den ældste 2½ år. De har begge været passet ude før, også natten over, men for Emils tilfælde var det ikke nogen succes og det er mest ham jeg er lidt nervøs for.
Det skal lige nævnes, at hvis det ikke skulle gå, kan vi køre ned og hente børnene og være der inden for 2-3 timer.
Mit spørgsmål er, hvor længe børn i den alder "kan tåle" at være borte fra deres forældre? Farmor har tidligere foreslået at tage den ældste med i sommerhus en uge, men det synes jeg jo heller ikke, at han er gammel nok til endnu. Er det mig, der er overbeskyttende eller hvad ville være en god løsning?
Med venlig hilsen
Eva