Er det skadeligt at undvære mor og far i 5 dage ?

12. januar 2010

Alder:
18 mdr.

Er det skadeligt at undvære mor og far i 5 dage ?

Hej Helen...

Hmm ja.. mit spg går lidt på om vores unger kan undvære os, uden at få det varige indtryk af at vi har forladt dem.. for pt har vi aldrig begge været væk mere end et døgns tid..

Min bedre halvdel skal sandsynligvis på konference i staterne til juni, og vi har en løs ide om at jeg så kunne tage et fly derover når den er færdig og vi kunne bruge et par dage på at se os om.. men med rejsetid vil det nok blive 5 dage.. dvs 4 nætter.. Og han vil så forinden have være afsted i en uge, hvor jeg så self er hjemme hos dem..

Vi har et rigtig godt netværk, med bedsteforældre de ser rigtig tit og er meget glade for.. typisk en gang om ugen.. og det vil så være her de skal ...

Annonce

... passes.. De vil stadig skulle i bh/vs, på de hverdage det vil ramme... så en del af dagen er normal..

Men er det for lang tid ?, for vi er jo fuldt ud klar over at det er en voksen ting for os som par... og børnene jo self ønsker os hjemme som normalt..

Vi vil jo ikke skade ungerne, for at flyve på kæreste eventyr :) De vil på det tidspunkt være knapt 4 og lige over 1½..

Heh og jo.. vi vil jo savne dem ud over alle grænser, og specielt jeg synes det er vildt grænseoverskridende at skulle være så langt væk fra dem..

...under alle omstændigheder tænkte vi at vil lige ville høre dit input inden at vi gjorde ydeligere... for ungerne er jo bare vores absolutte 1.prio :)

Godt Nytår
Rikke

Læs Helens svar »

Annoncer

Sponsorerede artikler

Læs mere her

9. marts 2024 | Sovevaner | 17 mdr.

Sove i egen seng - 17 mdr.

Hej Helen, Tak for dit svar til min forrige besked angående vores søn som...

2. februar 2024 | Kost og ernæring | 17 mdr.

Tynd mave?

Hej Helen. Vores datter på 17 måneder har ofte meget tynd afføring, og...

15. januar 2024 | Opdragelse | 21 mdr.

Rutiner og weekend

Kære Helen Tak for dit svar og gode råd angående mad og svingende appetit....

13. januar 2024 | Sovevaner | 15 mdr.

Tidlige morgener - 15 mdr.

Kære Helen Jeg skriver til dig fordi jeg håber du kan hjælpe et par...

3. januar 2024 | Kost og ernæring | 21 mdr.

Nedsat appetit? - 21 mdr.

Kære Helen Godt nytår. Åh, det der med mad. H er en skøn lille...

Annonce

Viden om børn:

Svangerskabsforgiftning

Svangerskabsforgiftning kaldes også for Preeklampsi og eklampsi. Man ved ikke præcist, hvorfor svangerskabsforgiftning opstår.

Sygdommen medfører at væskemængden i kroppen forøges, at der udskilles protein med urinen og at blodtrykket stiger. Det kan være lette symptomer, som opdages ved en rutinekontrol hos egen læge eller ved jordemoder, men der kan også være svære tilfælde, hvor kvinden oplever hovedpine, flimren for øjnene, overfølsomhed for lys, kvalme, opkastninger og...

Læs mere i Babylex

Reagensglasbefrugtning, IVF og ICSI

Reagensglasbefrugtning er en fertilitetsbehandling, som bruges hvis insemination ikke er lykkes 3 gange, hvis manden har stærkt nedsat sædkvalitet eller hvis kvinden har ødelagte æggeledere.

Det er en behandling for selve undfangelsen sker uden for kroppen - i et reagensglas.

- Man stimulerer kvindens æggestokke med en kraftig hormonbehandling, der modner op til 10-12 æg på en gang. Disse tages ud, et indgreb der foregår under under lokalbedøvelse.

Læs mere i Babylex

Svartidsbarometer

Aktuel svartid

Annoncer

Gratis nyhedsbrev

med nye præmier hver måned

Annonce

Det siger medlemmerne ...

Kære Helen

Ja, så sætter jeg mig endelig ned og skriver et brev til dig :o)

Jeg har fulgt med i din fantastiske brevkasse fra før min datter, på snart 11 mdr, blev født og har tit kunne bruge et råd på vejen af dig, men det er som sagt først nu, at jeg får sat mig ned og skriver selv. Købte endda også din bog, selvom den (desværre) først udkom da min datter vist var ved at være en 4-5 måneder ;o) Ja, jeg betegner mig faktisk som lidt af en fan, he-he ;o)

Mange hilsner (og ja, jeg har altså også lyst til at give et knus) fra "Mor"