Mor væk i flere dag pga arbejde

30. september 2009

Alder:
3 år, 2 mdr.

Mor væk i flere dag pga arbejde

Hej Helen

Jeg foregriber i den grad tingene nu, det ved jeg godt, men det fylder bare så meget i mit hoved, at jeg bliver nødt til at få lidt råd.

Til foråret skal jeg pga arbejde være væk fra Julie fra søndag eftermiddag/aften til torsdag aften/midnat. Julie vil på det tidspunkt være næsten 4 år (minus 4 mdr.). Så længe har vi aldrig været fra hinanden. Det længste er halvanden døgn.

Vores situation er jo lidt speciel, idet Julies far og jeg ikke bor sammen, og fordi han ikke deltager i særlig stor grad i Julies liv. Julie skal derfor i de pågældende dage bo hos mormor og morfar, som ofte passer hende. Du og jeg har tidligere "talt om", at mormor er primær omsorgsperson sammen med mig. Julie skal stadig i børnehave i de dage og så vidt muligt bibeholde hverdagen.

Jeg har det bare så svært med at skulle væk. Jeg føler, at jeg i den grad svigter hende, at hun vil tænke: Okay far er væk, og nu er mor også væk. Generelt set, ...

Annonce

... så synes jeg jo nok, at jeg skal kompensere for, at hendes far gang på gang svigter hende.

Omvendt så har jeg svært ved at slippe udenom at skulle afsted.

Jeg har tænkt lidt på, hvordan jeg skal forberede Julie på turen. Julie forstår mange ting og er meget velformuleret, så jeg tror godt, at jeg til den tid kan forklare hende, hvad der skal ske. Jeg har også tænkt på, at jeg vil lave en form for pakkekalender til hende, mens jeg er væk, således at hun får en lille ting hver dag, og at hun sammen med mormor tæller dagene ned til jeg kommer hjem.

Jeg har overvejet om jeg kan tage hende med. Men det vil være svært. Jeg skal afsted med en stor gruppe elever til Berlin, og der er altså ikke megen plads til en på knapt 4 sådan et sted - heller ikke selvom jeg tager mormor med som barnepige.

Hvad siger du? Hvordan klarer jeg lige den? Skal jeg trods alt forsøge at slippe udenom? Skal jeg tage hende med?

Med venlig hilsen
Linda

Læs Helens svar »

Annoncer

Sponsorerede artikler

Læs mere her

16. april 2024 | Diverse | 2 år, 9 mdr.

Ked af at være i dagplejen

Hej Helen. Vi har en dejlig pige på 2 år og 9 måneder, hun har ellers været...

15. april 2024 | Udvikling | 3 år

Hjælp til vores dreng

Hej Helen, Min kæreste og jeg håber inderligt at du kan hjælpe os, som du...

28. marts 2024 | Opdragelse | 3 år, 7 mdr.

Selvværd og selvtillid

Kære Helen Jeg skriver til dig fordi jeg har en pige på 3 1/2 år, som jeg...

5. marts 2024 | Sovevaner | 2 år, 10 mdr.

Svær putning - 2 år, 10 mdr.

Hej Helen. Yngstemanden har altid været rigtigt svær at putte, og derfor har...

4. marts 2024 | Opdragelse | 3 år, 4 mdr.

3 år og udfordringer

Hej Helen. Jeg har en dejlig datter på 3 år og 4 måneder. Hun begyndte i...

Annonce

Viden om børn:

Flaskegivning

Når du giver dit barn flaske, så er det vigtigt, at du gør det til en hyggestund for jer begge. Det er vigtigt, at du sidder godt, og det er vigtigt, at dit barn har kropskontakt, når det spiser. Derfor er det rigtig godt, hvis du kan sidde med dit barn i din favn og ikke lader barnet ligge alene med flasken.

Når du sidder med dit barn i dine arme og giver barnet flaske, så sørg for, at barnet en gang imellem får en pause, hvor det har mulighed for at komme af med en bøvs. Sid...

Læs mere i Babylex

Gravid vitaminer

Når du er gravid, er det ekstra vigtigt at spise sund og varieret - det, du spiser og drikker under graviditeten, har betydning for dit barns udvikling i livmoderen.

Sundhedsstyrelsen anbefaler, at gravide tager et tilskud af folsyre, D-vitamin og jern. Desuden anbefales gravide at få tilstrækkeligt med kalk, enten gennem kosten eller som tilskud.

Folsyre: 400 mikrogram folsyre daglig fra graviditeten planlægges til og med 3 måneder henne. Dette tages i form af...

Læs mere i Babylex

Svartidsbarometer

Aktuel svartid

Annoncer

Gratis nyhedsbrev

med nye præmier hver måned

Annonce

Læs mere om Helens bog om børn og søvn som er sprængfyldt med praktiske råd om hvordan du får dit barn til at sove.

Det siger medlemmerne ...

Kære Helen

Åhh, det er altså skønt at starte ugen med et svar fra dig ;) Tusind tak!

Og ha en rigtig god uge

Fra en førstegangs mor