Brev:
Mor væk i flere dag pga arbejde
30. september 2009
Alder:
3 år, 2 mdr.
Mor væk i flere dag pga arbejde
Hej Helen
Jeg foregriber i den grad tingene nu, det ved jeg godt, men det fylder bare så meget i mit hoved, at jeg bliver nødt til at få lidt råd.
Til foråret skal jeg pga arbejde være væk fra Julie fra søndag eftermiddag/aften til torsdag aften/midnat. Julie vil på det tidspunkt være næsten 4 år (minus 4 mdr.). Så længe har vi aldrig været fra hinanden. Det længste er halvanden døgn.
Vores situation er jo lidt speciel, idet Julies far og jeg ikke bor sammen, og fordi han ikke deltager i særlig stor grad i Julies liv. Julie skal derfor i de pågældende dage bo hos mormor og morfar, som ofte passer hende. Du og jeg har tidligere "talt om", at mormor er primær omsorgsperson sammen med mig. Julie skal stadig i børnehave i de dage og så vidt muligt bibeholde hverdagen.
Jeg har det bare så svært med at skulle væk. Jeg føler, at jeg i den grad svigter hende, at hun vil tænke: Okay far er væk, og nu er mor også væk. Generelt set, så synes jeg jo nok, at jeg skal kompensere for, at hendes far gang på gang svigter hende.
Omvendt så har jeg svært ved at slippe udenom at skulle afsted.
Jeg har tænkt lidt på, hvordan jeg skal forberede Julie på turen. Julie forstår mange ting og er meget velformuleret, så jeg tror godt, at jeg til den tid kan forklare hende, hvad der skal ske. Jeg har også tænkt på, at jeg vil lave en form for pakkekalender til hende, mens jeg er væk, således at hun får en lille ting hver dag, og at hun sammen med mormor tæller dagene ned til jeg kommer hjem.
Jeg har overvejet om jeg kan tage hende med. Men det vil være svært. Jeg skal afsted med en stor gruppe elever til Berlin, og der er altså ikke megen plads til en på knapt 4 sådan et sted - heller ikke selvom jeg tager mormor med som barnepige.
Hvad siger du? Hvordan klarer jeg lige den? Skal jeg trods alt forsøge at slippe udenom? Skal jeg tage hende med?
Med venlig hilsen
Linda