Ferie hos farmor og farfar

21. september 2009

Alder:
16 mdr.

Ferie hos farmor og farfar

Kære Helen.

Jeg skriver pga at min kæreste og jeg, er blevet uenige i et spørgsmål ang vores datter på 16 mdr. fra - maj 2008. Hendes farmor og farfar bor på Fyn, vi på Sjælland, og pga afstanden ses vi ca hver 2.md.

Bedsteforældrerne vil gerne have vores datter på ferie, indimellem, og allerhelst i mindst 1 uge siger de. I juli havde de hende så med overnatning i 4 dage. Og nu her igen i sep. med 4 overnatninger igen.

Jeg vil gerne understrege, at jeg intet har imod hun overnatter der, men mener at 4 dage for ikke at ...

Annonce

... tale om en uge (hvis det skulle blive aktuelt) er alt, for lang tid for hende når hun ikke er ældre. Max 2 døgn vil jeg mene, men kæresten og hans forældre presser meget på.

Efter hendes sidste besøg, meddelte de, at næste gang skulle hun altså være der mindst 1 uge.

Jeg har agumenteret, overfor kæresten at det ikke er vores datters tarv,( pga hendes alder), men hans forældres, der bliver tilgodeset. Men vi kan slet ikke diskutere det, da vi ser vidt forskelligt på det. Jeg vil vise ham dit svar.

Med venlig hilsen
Pernille

Læs Helens svar »

Annoncer

Sponsorerede artikler

Læs mere her

30. marts 2024 | Amning | 14 mdr.

Ammestop nu

Kære Helen Jeg har en datter på knap 14 måneder, som stadig er meget...

9. marts 2024 | Sovevaner | 17 mdr.

Sove i egen seng - 17 mdr.

Hej Helen, Tak for dit svar til min forrige besked angående vores søn som...

15. februar 2024 | Sovevaner | 14 mdr.

Søvn 14 måneder

Hej Helen. Min dejlige søn på 14 måneder driver os til vanvid om natten....

2. februar 2024 | Kost og ernæring | 17 mdr.

Tynd mave?

Hej Helen. Vores datter på 17 måneder har ofte meget tynd afføring, og...

13. januar 2024 | Sovevaner | 15 mdr.

Tidlige morgener - 15 mdr.

Kære Helen Jeg skriver til dig fordi jeg håber du kan hjælpe et par...

Annonce

Viden om børn:

Fedt

Små børn har brug for fedt i maden. Det anbefales at tilsætte en tsk fedtstof i hver portion hjemmelavet mad. Det er udmærket at skifte imellem de forskellige typer fedtstof som olie, smør og plantemargarine.

Efter 1 års alderen kan barnet fortsat have behov for at få lidt ekstra fedtstof. Det er især i familier, hvor man spiser meget magert og gerne vil at barnet skal have sunde spisevaner fra starten.

I mager mad er der mange grøntsager, frugt og brød og kun lidt...

Læs mere i Babylex

Sele til barnevogn

Barnevognssele anvendes, når der er risiko for at barnet kan falde ud af barnevognen og barnet bør være under opsyn, når det er i sele. De fleste børn har brug for sele i barnevognen fra de er 6 måneder gamle - nogle børn lidt før.

Du bør altid vælge en barnevognssele som er DVN mærket (Dansk Varefakta Nævn). Selen skal spændes fast i barnevognens bund og den må ikke kunne trækkes løs.

Selvom barnet ligger i DVN mærket sele, skal der altid være opsyn med et barn...

Læs mere i Babylex

Svartidsbarometer

Aktuel svartid

Annoncer

Gratis nyhedsbrev

med nye præmier hver måned

Annonce

Læs mere om Helens bog om børn og sygdom, som giver dig ro og overblik, når dit barn har det dårligt.

Det siger medlemmerne ...

..og endnu engang tak for en vidunderlig brevkasse!