Brev:
Hiver i bryst
6. september 2022
Alder:
3 mdr.
Hiver i bryst
Hej Helen
Endnu et ammespørgsmål
Vores dreng på snart 12 uger er begyndt at hive meget i brystvorten, hoppe af og på, distraheres af at se sig omkring, pludrer til brystet og til mig. Dette begynder han typisk på efter første nedløb. Han kan også finde på at sprøjte med mælken ved at pjaske med det med munden (svært at beskrive).
Hvis vi tager ham væk fra brystet, så er han i godt humør, vil gerne lege og har egentlig som udgangspunkt først brug for at blive ammet igen før han puttes til lur. Det betyder, at der kun er få minutters koncentreret amning. Måske 3-5 minutter. Han tager fortsat fint på.
Min bekymring er dog om det er for lidt stimulering af brystet og om det kan nedsætte produktionen på sigt?
Herudover forestiller jeg mig at han ville klage, hvis vi tog ham fra og han fortsat var sulten. Jeg ved ikke, hvordan jeg skal understøtte at han ligger der og sutter mere effektivt. Kan man overhovedet det?
Venlig hilsen