Hiver i bryst

6. september 2022

Kategori:
Alder:
3 mdr.

Hiver i bryst

Hej Helen

Endnu et ammespørgsmål

Vores dreng på snart 12 uger er begyndt at hive meget i brystvorten, hoppe af og på, distraheres af at se sig omkring, pludrer til brystet og til mig. Dette begynder han typisk på efter første nedløb. Han kan også finde på at sprøjte med mælken ved at pjaske med det med munden (svært at beskrive).

Hvis vi tager ham væk fra brystet, så er han i godt humør, vil gerne lege og har egentlig som udgangspunkt først brug for at blive ...

Annonce

... ammet igen før han puttes til lur. Det betyder, at der kun er få minutters koncentreret amning. Måske 3-5 minutter. Han tager fortsat fint på.

Min bekymring er dog om det er for lidt stimulering af brystet og om det kan nedsætte produktionen på sigt?

Herudover forestiller jeg mig at han ville klage, hvis vi tog ham fra og han fortsat var sulten. Jeg ved ikke, hvordan jeg skal understøtte at han ligger der og sutter mere effektivt. Kan man overhovedet det?

Venlig hilsen

Læs Helens svar »

Annoncer

Sponsorerede artikler

Læs mere her

5. april 2024 | Amning | 3 mdr.

Løbe når man ammer

Hej Helen. Min kæreste og jeg har den dejligste pige på knap 3 måneder, og...

27. marts 2024 | Amning | 3 mdr.

Ønsker at stoppe amning

Kære Helen. Jeg har suppleret amning med flaske fra min datter var ca. 5...

25. marts 2024 | Amning | 3 mdr.

Ammer mere nat end dag

Kære Helen Vi har en dejlig pige på 3 måneder, der vokser og trives rigtig...

11. februar 2024 | Sovevaner | 4 mdr.

Forskellige putteritualer?

Hej Helen Jeg har et spørgsmål vedrørende putteritualer. Min dreng er 4...

31. januar 2024 | Kost og ernæring | 4 mdr.

Hvor meget mad og hvornår? - 4 mdr.

Hejsa Helen Så skriver jeg lige igen:) Min dreng får fuld flaske og er nu...

Annonce

Viden om børn:

Ekstra væske baby

Børn, der får flaske, kan i visse perioder have behov for at få ekstra væske. Det kan være ved sygdom med feber, eller i særligt varme sommerperioder.

Nogle gange vil barnet vise behov for en ekstra flaske mælk, og det er helt fint. Børn der får flaske skal have lov til at selvregulere deres behov. Men andre gange vil det være fint at tilbyde væsken som vand. De første 4 mdr. skal vandet koges. Derefter kan barnet få vand fra hanen, med mindre man har privat vandboring.

Læs mere i Babylex

Søvn

Børn sover ikke som os voksne, og søvnen og måden barnet sover på, ændrer sig lidt hele tiden. I nogle periode vil børn naturligt sove dårligere end i andre perioder - det sker især, når barnet udvikler sig rigtig meget både motorisk og mentalt, ligesom børn der starter i daginstitution, er syge eller måske får en ny lillebror eller lillesøster, naturligt også sover dårligt i disse perioder.

Jeg bliver tit spurgt: "Hvad gør jeg galt?" eller "Hvordan skal jeg præcist gøre for at...

Læs mere i Babylex

Svartidsbarometer

Aktuel svartid

Annoncer

Gratis nyhedsbrev

med nye præmier hver måned

Annonce

Det siger medlemmerne ...

Helen har på alle mulige måder været en super støtte for mig i de første fire måneder med min søn Lucas.

Camilla Martin