Brev:
Mælke-rus
17. juli 2022
Alder:
0 mdr.
Mælke-rus
Hej Helen
Vi er gået fra at skulle supplere konsekvent til hver amning til nu at skulle, når vores søn ikke virker mæt nok. Dvs. Det er en vurdering fra gang til gang der godt kan være lidt vanskelig. Det var sundhedsplejersken der syntes, at hans vægt nu var så flot, at dette var værd at prøve.
Sommetider sker følgende:
Han begynder at falde hen i en mælkerus i (hvad jeg tænker er) slutningen af amningen. Her har han været på 2. Bryst i 10 minutters tid (får begge bryster hver gang). Jeg tager ham af, når han virker meget søvnig og lang tid mellem synkelydene for, at vi begge kan forholde os til, om han er mere sulten. Så spærrer han øjnene op og vil gerne til brystet igen, hvorfor jeg lægger ham til igen. Så kan han finde på at tage min brystvorte ind og ud munden rigtig hurtigt. Han slipper så brystet for herefter at virke utilfreds. Så går jeg ud for at varme modermælkserstatningen, fordi jeg vurderer at brystet var “tømt” og han mere sulten. Jeg vugger ham for at berolige ham, hvorefter han falder i søvn???
Så er min tanke, om han reelt var mere sulten eller om han er faldet i søvn uden at være mæt. Jeg tænker også på, om der kunne være en anden årsag til den adfærd han viste, der ikke handlede om, at han ikke var mæt, men måske der var en bøvs eller lignende?
Hvis han reelt var mere sulten, ville vi så være i tvivl på denne måde? Kan han have opgivet og gå sulten i seng? :(
Håber spørgsmålet giver mening.