Mælke-rus

17. juli 2022

Kategori:
Alder:
0 mdr.

Mælke-rus

Hej Helen

Vi er gået fra at skulle supplere konsekvent til hver amning til nu at skulle, når vores søn ikke virker mæt nok. Dvs. Det er en vurdering fra gang til gang der godt kan være lidt vanskelig. Det var sundhedsplejersken der syntes, at hans vægt nu var så flot, at dette var værd at prøve.

Sommetider sker følgende:
Han begynder at falde hen i en mælkerus i (hvad jeg tænker er) slutningen af amningen. Her har han været på 2. Bryst i 10 minutters tid (får begge bryster hver gang). Jeg tager ham af, når han virker meget søvnig og lang tid mellem synkelydene for, at vi begge kan forholde os til, om han er mere sulten. Så spærrer han øjnene op og vil gerne til brystet igen, hvorfor jeg lægger ham til igen. ...

Annonce

... Så kan han finde på at tage min brystvorte ind og ud munden rigtig hurtigt. Han slipper så brystet for herefter at virke utilfreds. Så går jeg ud for at varme modermælkserstatningen, fordi jeg vurderer at brystet var “tømt” og han mere sulten. Jeg vugger ham for at berolige ham, hvorefter han falder i søvn???

Så er min tanke, om han reelt var mere sulten eller om han er faldet i søvn uden at være mæt. Jeg tænker også på, om der kunne være en anden årsag til den adfærd han viste, der ikke handlede om, at han ikke var mæt, men måske der var en bøvs eller lignende?

Hvis han reelt var mere sulten, ville vi så være i tvivl på denne måde? Kan han have opgivet og gå sulten i seng? :(

Håber spørgsmålet giver mening.

Læs Helens svar »

Annoncer

Sponsorerede artikler

Læs mere her

20. marts 2024 | Graviditet | 0 mdr.

Kantinemad på arbejdet

Hej Helen Først og fremmest tak for svar på mit tidligere spørgsmål, det...

6. marts 2024 | Graviditet | 0 mdr.

Øjenbrynsfarve

Hej Helen Jeg er i uge 10, snart 11, og har farvet øjenbryn 1-2 gange om...

20. december 2023 | Sovevaner | 0 mdr.

Vuggedød og sovestilling

Kære Helen Jeg er netop blevet farmor til en dejlig lille dreng. Fødslen er...

9. oktober 2023 | Diverse | 0 mdr.

Nyfødt første bad

Hej Helen Så kom vores lille dreng til verden, med en FV på 3840 og 54 cm,...

4. oktober 2023 | Graviditet | 0 mdr.

Gravid og hånd-, fod- og mundsyge

Hej Helen Jeg er gravid i 5 måned, og vi skal i weekenden til...

Annonce

Viden om børn:

Passiv rygning og børn

Små børn er særligt sårbare overfor passiv rygning, da deres organer endnu ikke er færdigudviklede.

Vi ved i dag at børn, som udsættes for passiv rygning, bliver oftere syge, og ofte også rammes hårdere af sygdomme. Børn, som udsættes for passiv rygning, har langt større risiko for at udvikle astmatisk bronkitis, astma, lungebetændelse og mellemørebetændelse.

Undersøgelser viser også at børn, som udsættes for passiv rygning i fostertilstanden og efter fødslen, vil...

Læs mere i Babylex

Fladt baghoved

Da små børns kranieknogler er bløde og ikke helt sammenvoksede, kan de tage facon efter, hvordan barnet lejres. Det kan give barnet en flad eller skæv hovedfacon, - dette kaldes lejringsbetinget skævhed af kraniet.

Sundhedsstyrelsen anbefaler, at børn altid lejres på ryggen, når de skal sove, fordi dette mindsker risikoen for vuggedød. Du skal være opmærksom på, at barnet ikke ligger med hovedet til den samme side, hver gang det sover, da dette kan medføre, at barnet får en skæv...

Læs mere i Babylex

Svartidsbarometer

Aktuel svartid

Annoncer

Gratis nyhedsbrev

med nye præmier hver måned

Annonce

Læs mere om Helens bog om børn og sygdom, som giver dig ro og overblik, når dit barn har det dårligt.

Det siger medlemmerne ...

Kære Helen

Åhh, det er altså skønt at starte ugen med et svar fra dig ;) Tusind tak!

Og ha en rigtig god uge

Fra en førstegangs mor