Brev:
Udfordring med søvn 5 uger - part II
23. maj 2022
Alder:
1 mdr.
Udfordring med søvn 5 uger - part II
Hej igen,
Tusind tak for din hurtige tilbagemelding - det sætter jeg stor pris på :)
I forhold til dine kommentarer til de oplysninger, jeg gav, kan jeg lige supplere her:
- Det jeg mente med de +5 timer var ikke, at der kan gå +5 timer mellem to amninger, men +5 timer mellem to lure. Der bliver ammet med ca. 3-4 timers mellemrum.
Som det er lige nu, så bliver hun ammet så snart, hun vågner fra en lur.
Skal jeg så strække amningen ud, så den varer helt indtil hun skal puttes?
Jeg har svært ved at vurdere, om hun får tømt brystet helt, når hun ammer - og jeg prøvede derfor i dag at malke ud, da hun var færdig med at amme. Jeg fik ca. 20 ml brystmælk ud.
Hun blev igen frustreret ved brystet til sidst, og også selvom jeg tilbød hende mere mælk fra det andet bryst. Det gjorde hende også frustreret og ked af det.
Jeg kan høre, at hun synker, når hun ammer, og jeg kan ofte også se mælk i hendes mundvige - dog ikke hele amningen igennem.
Jeg har også set mælk i hendes mundvige de gange, hvor hun har sluppet brystet i frustration.
Hendes mave fungerer rigtig fint, synes jeg. Det er dog ikke ved hver amning, at der er en ble med afføring.
Der er godt med tissebleer i løbet af dagen.
I forhold til hendes vægt, så kan du se et overblik nedenfor.
16.4 (fødselsvægt):
3.904 g
18.4 (på sygehuset)
3.800 g
22.4 (sundhedsplejerske)
3.900 g
26.4 (sundhedsplejerske)
4.260 g
09.5 (sundhedsplejerske)
4.630 g
23.5 (cirkatal, da vi selv vejede hende imorges)
5.000 g
Har hun taget for lidt på siden d. 9. maj, hvor sundhedsplejersken var her sidst?
Jeg vil sige, at hun generelt er glad, rolig og tilfreds - men hun bliver nemt pylret og begynder at græde. Der skal ikke meget til, før hun bliver urolig og ked af det.
Vi kan dog bestemt mærke, at hun er blevet mere interesseret i omgivelserne og i alt kommunikere med os. Hun er begyndt at smile rigtig meget til os - og det er jo helt fantastisk :)
I forhold til ammestillinger, så har vi indtil nu næsten kun ammet, hvor vi begge ligger ned på siden. Det virkede rigtig godt fra start, så den har jeg holdt fast i. Kun enkelte gange sidder vi op, hvor jeg sidder med hende på ammepuden.
I forhold til det med flaske, så er jeg ikke afvisende - men jeg ville selvfølgelig ønske, at amningen var tilstrækkelig. Men jeg vil gøre, hvad der skal til for, at hun er mæt og tilfreds. Så hvis det er supplering med flaske, så er det det, vi gør!
Jeg prøvede at malke ud i går på et bryst, hvor det var ca. 2 timer siden, hun havde ammet derpå. Her fik jeg ca. 125ml ud.
Jeg vil helt klart tage et kig på den bog, som du anbefaler!
På forhånd tak.