Brev:
Av mine ører/arm og alt det andet
8. november 2021
Alder:
4 mdr.
Av mine ører/arm og alt det andet
Hej Helen
Jeg skrev også til dig for 3 år siden med storesøster
Efter mange overvejelser oven på en hård tilværelse med søster valgte vi at tage “chancen” og få en mere, det ku vel Ik blive værre, men jo, det blev det så!
Men først lige hvordan vores dag går; hun for tilbudt bryst før og efter hver lur, med svingende resultat
- vi samsover, og står op 6:30-7 tiden
- hun får den tid hun tillader på legetæppe, mens jeg løber rundt for at få mig og søs klar til at hun skal i børnehave, med de ting det kræver 2 hænder
- kl 8 gider hun ingenting, kommer i bæresele, med ned og aflevere søs i børnehave
-Kl 8-8:45 sover hun i selen
- forsøger at aktivere/aflede/trøste indtil hun sover igen ca kl 10:30 - sover igen lun kortvarigt 25-35 min
- repeat aktivering/afledning og trøst
- nogle gange kommer der så en længere lur om efter middagen men ellers kommer vi op på 5 powernaps på en dag
- fra kl 17-20 er non-stop brok/gråd/ skrigeri
- kl 20 lægger jeg mig ind i soveværelset med hende hvor hun kan geare ned, ammer og falder i søvn
- hun vågner næsten aldrig rigtig om natten, men søger bryster ca 4 gange fra 20-06
Og sådan er hver dag
- hun vil ikke ligge i barnevogn
- selv slyngevugge virker sporadisk, og kan ikke forlænge hendes lure
- hun vil ikke sidde i autostol
- hun kan Ik lide at komme i bad
- hun vil kun ammes liggende i min seng
- ingen andre end mig kan trøste (når det kan lade sig gøre)
- hun græder ikke bare, hun Skriger som en stukken gris, og rammer nemt over 100 decibel
Tiltag gjort de sidste 3 mdr
- tunge og læbebånd klippet
- konstateret silent refluks og fået nexium
- jeg spiser gluten/mælke og koffein fattig eller fri kost
- ingen medicin
- været hos kiropraktor 4 gange
-zoneterapi 2 gange
Jeg græder hver dag, min lille pige som startede sin første levemåned som en drømmebaby, er ikke i trivsel, og vejer omkring 5700 gr…
Er der noget jeg misser i alt mit kaos?
Med venlig hilsen
træt og fortvivlet mor