Nok måltider i døgnet?

11. september 2021

Kategori:
Alder:
0 mdr.

Nok måltider i døgnet?

Hej Helen,

Mange tak for dit meget gode, konkrete og brugbare svar sidst!
- nu håber vi, at du kan hjælpe os igen!

Vi har siden sidste besked fået verdens sødeste lillebror som nu er blevet tre uger! Han er blid, skøn og sover dejligt.

Vi oplever dog, at han nogengange måske faktisk sover lidt for godt? Lidt af et luksusproblem vil man jo mene! Det betyder dog at han nogle dage måske kun melder sig til mad seks gange i døgnet.

Vi vækker ham som oftest hvis han ...

Annonce

... sover mere end fire timer, men han sover ret tungt, og de gange formår han desværre ikke rigtig at få spist fordi han hele tiden falder i søvn - de gange hvor han selv melder sig spiser han roligt og flot. Nogengange melder han sig selv allerede efter to timer.

Vores spørgsmål går derfor på, om det kan være okay, at han kun spiser 6 gange i døgnet? 😅 Eller om vi skal blive ved med at forsøge at vække ham?

På forhånd tak for svar

Med venlig hilsen
de “nye” forældre

Læs Helens svar »

Annoncer

Sponsorerede artikler

Læs mere her

20. marts 2024 | Graviditet | 0 mdr.

Kantinemad på arbejdet

Hej Helen Først og fremmest tak for svar på mit tidligere spørgsmål, det...

6. marts 2024 | Graviditet | 0 mdr.

Øjenbrynsfarve

Hej Helen Jeg er i uge 10, snart 11, og har farvet øjenbryn 1-2 gange om...

20. december 2023 | Sovevaner | 0 mdr.

Vuggedød og sovestilling

Kære Helen Jeg er netop blevet farmor til en dejlig lille dreng. Fødslen er...

9. oktober 2023 | Diverse | 0 mdr.

Nyfødt første bad

Hej Helen Så kom vores lille dreng til verden, med en FV på 3840 og 54 cm,...

4. oktober 2023 | Graviditet | 0 mdr.

Gravid og hånd-, fod- og mundsyge

Hej Helen Jeg er gravid i 5 måned, og vi skal i weekenden til...

Annonce

Viden om børn:

Kravlegård - køb af kravlegård

Nogle familier lever fint uden en kravlegård, hvor andre familier har stor glæde af at anskaffe sig en sådan.

En kravlegård kan være praktisk, når du skal i bad, står og laver mad, måske er nødt til at gå i kælderen med vasketøj... Kravlegården giver dig mulighed for at lægge dit barn et trygt sted, hvis du ikke lige kan holde øje med barnet i nogle minutter.

I nogle familier virker kravlegården også som et trygt, genkendeligt og dejligt sted at finde ro. Hvis der...

Læs mere i Babylex

Massage - baby

Mange babyer nyder at få massage eller berøring af ryg, mave, ansigt, fingre, tær. De rolige og rytmiske bevægelser giver barnet en følelse af at være elsket og fylder barnet med velvære. Der findes flere bøger om emnet, hvis du ønsker at sætte dig ind i en bestemt teknik, kan det anbefales at låne eller købe en af disse.

Hvis dit barn har svært ved at komme af med afføring eller luft, så kan det også være en god ide at massere lidt på barnets mave. Dette gøres ved stille og...

Læs mere i Babylex

Svartidsbarometer

Aktuel svartid

Annoncer

Gratis nyhedsbrev

med nye præmier hver måned

Annonce

Det siger medlemmerne ...

Hej Helen,

Tusind tak for dine hurtige svar, dine tanker og gode råd hjælper mig meget!

Knus fra mig