Brev:
Flaske om natten - 1 mdr.
30. august 2021
Alder:
1 mdr.
Flaske om natten - 1 mdr.
Hej Helen
Jeg overvejer om vi kan begynde at give vores søn en flaske i løbet af natten i weekenderne. Men er usikker på om det er en dum ide eller ej. Jeg fuldammer vores søn på nu 7 uger og kan mærke at mit energi niveau nu er ved at være så lavt at jeg knap har overskud til ham i løbet af dagen. Jeg sover i gennemsnit 5-6 timer usammenhængende i løbet af natten og har gjort det siden start.
Min søn sover cirka 3-4 timer første gang, er vågen alt imellem en halv til 2 timer og sover cirka 1-3 timer derefter.
Jeg står op med ham om natten og sætter mig ind i stuen og ammer ham. Jeg kan desværre ikke amme ham i sengen, da det ikke fungere for mig. Jeg tænder ikke lyset på nær en lille lampe der står på vågeblus som jeg tænder inden jeg går i seng. For at der bare er lidt lys. Han bliver derefter altid skiftet, da vi har kæmpet med en rød numse.
Jeg sørger for at holde nætterne så kedelige som mulig men han kan alligevel nogle dage være meget længe vågen om natten.
Jeg har svært ved at få ro i dagtimerne til at kunne få en lur, da han sover alt imellem 1-3 timer og jeg derfor ikke altid når at komme ned i gear inden han vågner igen.
Derfor går jeg med tanken om at pumpe mælk ud, så min mand kan give vores søn en flaske når han vågner første gang, og jeg på den måde vil kunne få et par enkelte ekstra timers sammenhængende søvn i weekenderne og også vil få mere overskud i hverdagen.
Håber du kan hjælpe mig med om dette vil være en god ide eller om jeg bare skal bide tænderne sammen og se frem til en mere stabil sove rytme.
Venlig hilsen
Kristina