Brev:
Vil gerne stoppe med at amme - 8 mdr.
7. august 2021
Alder:
8 mdr.
Vil gerne stoppe med at amme - 8 mdr.
Kære Helen
Jeg kunne godt tænke mig lidt råd, da jeg af forskellige grunde gerne vil stoppe med at amme.
Min søn er rigtig godt i gang med at spise. Han får tre hovedmåltider og to til tre mellemmåltider om dagen. Indtil for nyligt har jeg friammet og givet supplerende flaske. Inden for de sidste par uger har jeg udtrappet amningerne om dagen og erstattet med flaske om natten, og jeg er faktisk lidt overrasket over, hvor hurtigt det er gået. Jeg er nede på en til to amninger i døgnet. Mit ene bryst bliver tilsyneladende ikke fyldt mere, og han kan kun die meget kort tid ved det. Og han er nu begyndt at afvise det helt, måske fordi han ved der ikke kommer så meget ud. Det andet bryst bliver stadig fyldt, men ikke så det bliver spændt.
Jeg er lidt i tvivl om, hvornår jeg ved, at jeg kan stoppe helt. Jeg tænker især på, hvordan jeg undgår brystbetændelse. Kan jeg fx bare stoppe med at tilbyde det bryst, der virker til ikke at producere så meget mere? Og hvad gør jeg, hvis han går helt i ammestrejke, mens det andet bryst stadig producerer? Jeg har en brystpumpe, men jeg har aldrig rigtig kunnet få det til at virke.
Hilsener herfra