Kvitte amning

8. juni 2021

Kategori:
Alder:
6 mdr.

Kvitte amning

Hej Helen

Tak for dit svar angående Nynnes søvn og den tilbagegang jeg pludselig følte. Det har givet lidt mere ro i maven og jeg kan også så småt mærke at hun er mere tryg ved at sove nu.

Men I forbindelse med denne her periode vi er/har været i, virker det til at min datter of blevet mere afhængig i brystet. Med hyppige opvågninger efter puttetid. Frem til kl 01 vågner hun typisk hver 45.minut. Hun bliver puttet 19.30.

Jeg må indrømme at jeg generelt er ved at være træt af at amme, og har brug for at far også kan tage lidt over.

Jeg ...

Annonce

... skal tilbage på arbejde midt august hvor far derefter har 3 mdr barsel. Så inden da skal amningen udfases. Og jeg vil gerne stoppe også med aften og natamning inden da. Så jeg begynder at gøre mig nogle tanker om hvordan jeg skal gribe det an og ville i den forbindelse hører din mening og erfaring med at stoppe amningen.

Nedtrapning, kold tyrker?

På forhånd tak:)

Man ved, man er desperat efter lidt alenetid når man sidder nede i stuen uden briller og har svært ved at læse nyheder - og ikke vil risikere at vække nogen ved at gå op og hente dem.

Læs Helens svar »

Annoncer

Sponsorerede artikler

Læs mere her

At sove igennem

Hej Helen Min søn er nu blevet 6 måneder og jeg tænker, at det derfor er...

5.5 måned og mangler appetit

Hej Helen. Jeg skriver til dig, fordi jeg er bekymret for min søns appetit....

Lære at drikke vand

Hej Helen. Jeg har en søn på 5½ måned, som er begyndt med skemad. Han får...

24. marts 2024 | Sovevaner | 5 mdr.

Sove på maven - 5 måneder

Hej Helen Jeg skriver, fordi vores datter er begyndt at trille om på maven,...

18. marts 2024 | Udvikling | 5 mdr.

Baby støtter ikke på benene?

Kære Helen Min dreng er nu 5 måneder gammel og jeg undrer mig over, at han...

Annonce

Viden om børn:

Rodfrugter

Især i de kolde efterårs- og vintermåneder er rodfrugter rigtig gode. Rodfrugter er sunde, nærende og giver god smag til mange vinterretter og så har de farver og en naturlig sødme, som mange børn sætter stor pris på.

Pastinakker og jordskokker er lyse, gulerødder orange, og rødbeder har en farve, der kan variere fra det violette over i det vinrøde, alt efter hvordan de tilberedes.

Det danske klima er godt at dyrke rodfrugter i og det er som udgangspunkt en god idé...

Læs mere i Babylex

Barneseng

Når man skal vælge seng til sit barn er der visse ting, man kan gå efter. Noget af det vigtigste er at sengen er sikkerhedsmæssigt i orden.

Forbrugerrådet tester jævnligt de børnesenge som er på markedet og her ser man bl.a. på at sengen skal kunne tåle at blive slået, banket på og hevet i. Sengene bliver tjekket for at barnet ikke kan få fingrene i klemme og at tremmeafstanden er korrekt, så barnet ikke kan komme i klemme med sit hoved og sidde fast i sengen.

Den...

Læs mere i Babylex

Svartidsbarometer

Aktuel svartid

Annoncer

Gratis nyhedsbrev

med nye præmier hver måned

Annonce

Læs mere om Helens bog om børn og søvn som er sprængfyldt med praktiske råd om hvordan du får dit barn til at sove.

Det siger medlemmerne ...

Kære Helen.

Det går rigtig fint med Emilie, hun er blevet supergod til at sove i barnevognen og sover nu 2 lure om dagen på ca. 2-3 timer, så det er skønt - tak for dit forrige råd :o)

Hilsen Emilies forældre