Brev:
Amning - stoppe hvordan?
6. januar 2021
Alder:
11 mdr.
Amning - stoppe hvordan?
Kære Helen .
Tak for din fine besvarelse sidste, du gør bare tingene lidt nemmere.
Jeg endte med trække ham helt ud af dagpleje og det simpelthen været den bedste beslutning længe, selvom det var møg hårdt og få det hele til at hænge sammen.
I mandags startet han hos den nye dagpleje og han stor trives. Det simpelthen så fantastisk at se :)
Det går rigtig fint med mad, spiser godt i løbet af dagen.
Jeg synes det på tide at stoppe amningen, men hvordan uden det koster alt for mange søvnløse nætter.
Han bliver 1 år her i slutning af måneden, skal han have en godnat flaske i stedet og hvor længe skal han det? Lige nu får han nat grød også puttes han med amning kort tid efter og så en enkelt amning sidst på natten.
Min søn og jeg har samsovet siden vi kom hjem fra sygehuset, men det er ved at være på tide at komme på eget værelse og I egen seng. (Det siger andre i hvert fald)
Det er ikke lysten der trækker, men kan også godt se det praktisk i det, da han ikke kan være alene i min seng, så opholder mig hele tiden på første salen, og vækker ham tit ved at jeg står op om morgen.
Spørgsmål er sådan , hvordan får jeg han nemmeste i egen seng?
Er det godt både putte i egen seng og amning stopper på samme tid.?
Derudover har min søn problemer med laktose, og måske komælkeprodukter i det hele taget. Han har været på nutramigen siden han var helt nyfødt, jeg har samme problem selv og haft det siden jeg var et par måneder gamle. Så det enkelt ikke et problem for mig, da jeg bare gør som jeg plejer.
Men nu spurgte dagpleje mig, hvad skal han så have i stedet for mælk? Og mit svar var bare vand, men han han brug for noget andet? Og skal han have tilskud kalk eller lignende?
Endnu en gang tusinde tak for dine fantastisk besvarelser og glæder mig til at læse endnu en.
De bedste hilsner fra os