Baby 6 mdr. græder ulykkeligt ved amning

1. januar 2021

Kategori:
Alder:
6 mdr.

Baby 6 mdr. græder ulykkeligt ved amning

Kære Helen

Jeg har brugt din brevkasse og svar til andre en masse gange, og jeg håber inderligt du kan hjælpe mig, for nu begynder jeg selv at blive ked at det over at jeg ikke længere ved hvad jeg skal gøre.

Kort fortalt har jeg en dreng som er fyldt 6 mdr den 30 december og jeg har din bog mad og børn, som jeg egentlig har prøvet at følge både i forhold til søvn, amninger og mad og opskrifter.

Først vil jeg lige prøve at fortælle om vores normale dagsrytme.

Vågner typisk mellem halv 6 og halv 7, hvor han bliver ammet og sover videre og vågner derefter ved halv 8-8 tiden.

Står op og får havregrød kl 8 (er vi lige begyndt på og har været i gang i 4 dage)

Bliver ammet og lagt til lur omkring halv 10 - her sover han alt mellem 3 kvarter og helt op til 2 timer.

Han får grød til middag og det får han mellem 11 og 12, alt efter hvornår han vågner.

Bliver ammet og lagt til lur ved 13-14 tiden, igen alt efter hvornår han vågnede fra sin formiddagslur.

Han vågner mellem 3 og 4 og han får derfor ikke flere lure den dag. Han tilbydes at blive ammet kl 16, men ikke altid han vil have så meget, men sådan har det altid været.

Vi spiser aftensmad halv 6, hvor han får mos og er lige begyndt på kød også. Han vil meget gerne spise og er sulten, så tidspunkter synes vi passer meget godt hos os.

Så bliver han puttet og ammet halv 7-7 og falder i søvn inden for 30-40 min.

Han vågner normalt ved 3 tiden for at blive ammet igen og sover som sagt så til halv 6-halv 7. Overvejer dog om jeg skal prøve det med at amme ham kl 23, så jeg ikke skal op om natten.

Så normalt har det kørt meget godt med 5-6 ...

Annonce

... amninger i døgnet, men nu er det bare gået hen og blevet et mareridt at amme ham :’(

Om dagen inden hans lure ligger jeg ham til og han sutter og der er ingenting galt, men så fordi det ikke løber med det samme, så bliver han tosset og ked af det og jeg ender derfor med at ligge en grædende dreng til at sove uden at få mælk. Jeg prøver og prøver og bytter bryst og prøver at klemme ud, så han får fornemmelsen af der er mælk og så vil han også gerne sutte, men slipper hurtigt igen og græder. Sådan kan jeg prøve i 20-30 min uden at få noget i ham.. Kan også være lige så uheldig at det er det samme til middagsluren og igen den kl 16. Dvs, jeg går gennem en helt dag, hvor han nærmest ikke bliver ammet..

Når han skal sove halv 7, så får jeg ham til at spise uden problemer og han spiser virkelig godt - som regel af begge bryster og han spiser også godt om natten og den tidlig morgen.. men jeg ved ikke hvad der er sket og om vi gør noget forkert i forhold til hans mad og lure om dagen, som er skyld I at han ikke vil ammes om dagen?

Han får 3/4 / 1 dl grød eller mos til måltiderne og vand af kop. Derudover får han lidt sveskemos også. Jeg kan i følge din bog også læse han skal i gang med frugtmos og frugt i hånden formiddag og eftermiddag, men det tør jeg næsten ikke, i frygt for han så slet ikke vil ammes længere..

Jeg bliver bare rigtig ked af jeg ikke kan få noget mælk i ham og føler jo ikke jeg opfylder hans behov om den mælk han skal han.. og flasken har vi også prøvet og den afviser han bare blankt!

Jeg håber du har nogle ideer og input til hvad vi kan gøre.

Hilsen
en frusterende og ked af det førstegangs mor.

Læs Helens svar »

Annoncer

Sponsorerede artikler

Læs mere her

At sove igennem

Hej Helen Min søn er nu blevet 6 måneder og jeg tænker, at det derfor er...

5.5 måned og mangler appetit

Hej Helen. Jeg skriver til dig, fordi jeg er bekymret for min søns appetit....

Lære at drikke vand

Hej Helen. Jeg har en søn på 5½ måned, som er begyndt med skemad. Han får...

24. marts 2024 | Sovevaner | 5 mdr.

Sove på maven - 5 måneder

Hej Helen Jeg skriver, fordi vores datter er begyndt at trille om på maven,...

18. marts 2024 | Udvikling | 5 mdr.

Baby støtter ikke på benene?

Kære Helen Min dreng er nu 5 måneder gammel og jeg undrer mig over, at han...

Annonce

Viden om børn:

Flaskegivning

Når du giver dit barn flaske, så er det vigtigt, at du gør det til en hyggestund for jer begge. Det er vigtigt, at du sidder godt, og det er vigtigt, at dit barn har kropskontakt, når det spiser. Derfor er det rigtig godt, hvis du kan sidde med dit barn i din favn og ikke lader barnet ligge alene med flasken.

Når du sidder med dit barn i dine arme og giver barnet flaske, så sørg for, at barnet en gang imellem får en pause, hvor det har mulighed for at komme af med en bøvs. Sid...

Læs mere i Babylex

Medicin til børn

Et lille barn må aldrig få medicin, uden at lægen har ordineret det. Børn skal have helt andre mængder end voksne og reagerer anderledes på visse produkter.

Har dit barn fået ordineret medicin, så er det vigtigt at følge lægens instruks. Er der f.eks. ordineret penicillin i 6 dage, så er det vigtigt, at du giver medicinen i 6 dage og ikke stopper efter 3 dage, fordi du synes, at barnet virker frisk og rask. Hvis du stopper for hurtigt, risikerer du, at sygdommen vender...

Læs mere i Babylex

Svartidsbarometer

Aktuel svartid

Annoncer

Gratis nyhedsbrev

med nye præmier hver måned

Annonce

Det siger medlemmerne ...

Kære Helen

Tusind tak ... endelig én der kan give præcise råd og som ved hvad du taler om. Tusind tak.

Venlig hilsen Mette, førstegangs mor