Ammestop - Større barn

19. maj 2020

Kategori:
Alder:
2 år, 6 mdr.

Ammestop - Større barn

Kære Helen.

Det føles helt forkert at skrive det - men jeg synes, at jeg har brug for at stoppe med at amme min søn i nærmeste fremtid.

Min søn er 2½ år gammel - og jeg har længe gået og håbet på, at han selv ville sige stop. Hans storebror stoppede selv fra den ene dag til den anden, lige før han fyldte 2 år - og det var nemt og udramatisk.

Med lillebror går det knap så nemt. Har tit prøvet at sige nej, men han begynder at skubbe til mine hænder, hive i min bluse og græder og kæmper virkelig for at komme til. Han lægger sig altid til med et stort og sageligt smil.

Ved godt, at det er for meget, men han bliver ammet 3-4 gange om dagen. Mest i weekenden og især mens han blev passet hjemme i begyndelsen af Coronatiden.
Jeg føler, at det er begyndt at irritere mig (er rigtig svært at skrive) at ...

Annonce

... amme ham - og jeg mener, faktisk også han er ved at være for stor til det. Men vi er desværre meget uenige ;-)

Lige nu ammes han: Som det første om morgenen, lige når han kommer hjem fra vuggestue og inden han skal sove. Det kan blive en gang mere i weekenden.
Han har ellers god appetit, trives fint og er bortset fra amningen en meget glad, selvstændig og velfungerende dreng.

Tænker, at jeg gerne vil give det 3-4 uger med langsom udtrapning - eller hvad du mener, der er mest skånsomt for ham.

Kan du hjælpe mig med et forslag til en plan af, hvordan jeg stille og skånsomt kan få stoppet amningen. Synes det ville være godt, hvis han var stoppet helt inden sommerferien (først juli) da jeg fra Coronatiden hjemme med ham ved, at når vi hele tiden er sammen spørger han mere.

Mange tak for din hjælp.

Læs Helens svar »

Annoncer

Sponsorerede artikler

Læs mere her

21. april 2024 | Opdragelse | 2 år, 3 mdr.

Tilknytning mor og far

Hej Helen Lige en tanke som efterhånden fylder meget. Vi har snart en...

16. april 2024 | Diverse | 2 år, 2 mdr.

Måltider og putning

Kære Helen, Tak for nogle rigtig gode råd sidste gang:) Min søn, når han...

16. april 2024 | Diverse | 2 år, 9 mdr.

Ked af at være i dagplejen

Hej Helen. Vi har en dejlig pige på 2 år og 9 måneder, hun har ellers været...

11. april 2024 | Udvikling | 2 år, 2 mdr.

Toårig dreng og sproglig støtte

Kære Helen, Tak for din sidste svar. Jeg har nogle spørgsmål igen angående...

5. april 2024 | Udvikling | 2 år, 2 mdr.

Jeg har en dreng på to år

Kære Helen. Tak for din mail og tak for de rigtig gode råd sidste gang, hvor...

Annonce

Viden om børn:

Jern - jerntilskud præmatur

Børn, der er født for tidligt, har behov for jerntilskud, da de har mindre depot af jern ved fødslen og større væksthastighed. Jern tilskuddet startes 6 uger efter fødslen:

Fødselsvægt < 1500 gram: Ca 8 mg jern dagligt i 12 måneder
Fødselsvægt > 1500 gram: ca 8 mg jern dagligt til 6 måneder

Børn, som får mere end halvdelen af deres ernæring som modermælkserstatning, skal have ½ dosis jern, dvs. ca. 4 mg hver dag eller 8 mg hver anden dag.

Det...

Læs mere i Babylex

Navlestrengsblod - stamceller

Navlestrengsblod - det vil sige, det blod, som er tilbage navlestrengen og moderkagen efter fødslen - indeholder stamceller. Disse celler har hjulpet dit barn med at udvikle organer, blod, væv og immunsystem gennem hele graviditeten.

I dag forskes der meget intenst i brugen af stamceller, og håbet er at kunne gøre noget ved en række sygdomme, som i dag er uhelbredelige, fordi manglende eller ødelagte celler visse steder i kroppen ikke bliver dannet igen. Der findes mange...

Læs mere i Babylex

Svartidsbarometer

Aktuel svartid

Annoncer

Gratis nyhedsbrev

med nye præmier hver måned

Annonce

Læs mere om Helens bog om dit barns udvikling. Bogen er propfyldt med nyttig viden for alle forældre!

Det siger medlemmerne ...

Kære Helen

Tusind tak for dine altid gode råd... Din hjemmeside er til stor hjælp. Især for os udenlandsdanskere som ikke har en sundhedsplejerske til rådighed på samme måde som man har i Danmark.

Tak, for alt det du gør.

Udlandsdanskeren