Brev:
Ammestop - Større barn
19. maj 2020
Alder:
2 år, 6 mdr.
Ammestop - Større barn
Kære Helen.
Det føles helt forkert at skrive det - men jeg synes, at jeg har brug for at stoppe med at amme min søn i nærmeste fremtid.
Min søn er 2½ år gammel - og jeg har længe gået og håbet på, at han selv ville sige stop. Hans storebror stoppede selv fra den ene dag til den anden, lige før han fyldte 2 år - og det var nemt og udramatisk.
Med lillebror går det knap så nemt. Har tit prøvet at sige nej, men han begynder at skubbe til mine hænder, hive i min bluse og græder og kæmper virkelig for at komme til. Han lægger sig altid til med et stort og sageligt smil.
Ved godt, at det er for meget, men han bliver ammet 3-4 gange om dagen. Mest i weekenden og især mens han blev passet hjemme i begyndelsen af Coronatiden.
Jeg føler, at det er begyndt at irritere mig (er rigtig svært at skrive) at amme ham - og jeg mener, faktisk også han er ved at være for stor til det. Men vi er desværre meget uenige ;-)
Lige nu ammes han: Som det første om morgenen, lige når han kommer hjem fra vuggestue og inden han skal sove. Det kan blive en gang mere i weekenden.
Han har ellers god appetit, trives fint og er bortset fra amningen en meget glad, selvstændig og velfungerende dreng.
Tænker, at jeg gerne vil give det 3-4 uger med langsom udtrapning - eller hvad du mener, der er mest skånsomt for ham.
Kan du hjælpe mig med et forslag til en plan af, hvordan jeg stille og skånsomt kan få stoppet amningen. Synes det ville være godt, hvis han var stoppet helt inden sommerferien (først juli) da jeg fra Coronatiden hjemme med ham ved, at når vi hele tiden er sammen spørger han mere.
Mange tak for din hjælp.