Natrytme og amning

10. maj 2020

Kategori:
Alder:
7 mdr.

Natrytme og amning

Hej Helen

Et hurtigt spørgsmål ang. min datters nat rytme. Den sidste tid er hun vågnet ca. 2 timer efter hun er puttet til nat, altså omkring kl. 21. Jeg ammer hende, og så sover hun til 2-3 tiden, hvor jeg ammer igen og så sover hun videre til 5.30-6.30.

Der ammer jeg ikke, og så får hun morgenmad ca. kl. 7.
Hun er ikke utilfreds og hun melder sig ikke, så hun virker ikke sulten.

For mig fungerer det godt at ...

Annonce

... hun vågner kl. 21, da vi selv går tidligt i seng. far står op kl. 5, og det gør jeg også selv når jeg arbejder, så derfor er vi altid gået i seng 21-22 tiden. Så det er egentlig rart at hun ikke vågner kl. 00.

Mit spørgsmål er egentlig bare om det er ok, og om det giver bagslag i forhold til at lære hende at sove hele natten uden mælk? Altså om det kan blive en dårlig vane at hun vågner kl. 2-3?

Med venlig hilsen
N

Læs Helens svar »

Annoncer

Sponsorerede artikler

Læs mere her

Min pige vil ikke spise

Hej Helen! Så er det blevet min tur til at skrive til dig:) Min pige, som...

Yoghurt produkter til baby

Kære Helen Vi er flere i mødregruppen, som er meget glade for de forskellige...

Dårlig søvn og stop af amning

Hej Helen. Nu har jeg endelig fået taget mig mod og tiden til at skirve til...

At sove igennem

Hej Helen Min søn er nu blevet 6 måneder og jeg tænker, at det derfor er...

Aftensmad og natteroderi

Kære Helen. Tak for dine tidligere råd og vejledning. Jeg kunne godt bruge...

Annonce

Viden om børn:

Øjenbetændelse

Øjenbetændelse kaldes også conjunctivitis. Det er betændelse i øjets bindehinde, som dækker indersiden af øjenlåget og det hvide af øjet.

Der er to former for øjenbetændelse - en mild og en svær.

Den milde øjenbetændelse opstår ofte hos forkølede børn. Øjet bliver let rødt, det løber i vand, og der kommer "gule klatter" i øjenkrogen, især efter søvn. Denne form for øjenbetændelse skyldes virus, som kun er lidt smitsom, og børn med denne form for øjenbetændelse må...

Læs mere i Babylex

Gravid vitaminer

Når du er gravid, er det ekstra vigtigt at spise sund og varieret - det, du spiser og drikker under graviditeten, har betydning for dit barns udvikling i livmoderen.

Sundhedsstyrelsen anbefaler, at gravide tager et tilskud af folsyre, D-vitamin og jern. Desuden anbefales gravide at få tilstrækkeligt med kalk, enten gennem kosten eller som tilskud.

Folsyre: 400 mikrogram folsyre daglig fra graviditeten planlægges til og med 3 måneder henne. Dette tages i form af...

Læs mere i Babylex

Svartidsbarometer

Aktuel svartid

Annoncer

Gratis nyhedsbrev

med nye præmier hver måned

Annonce

Læs mere om Helens babydagbog som er en praktisk og lækker kalender smækfyldt med konkret information og gode idéer.

Det siger medlemmerne ...

Kære Helen

1000 tak for dine altid gode råd, det har virkelig hjulpet os til at få styr på hverdagen.

Tak fra mor til dreng på 5 måneder.