Brev:
Udfasning af 1-2 amninger
30. april 2020
Alder:
7 mdr.
Udfasning af 1-2 amninger
Hej Helen
Nu bliver min datter 7 måneder her i morgen, og jeg skal jo derfor udfase 1-2 amninger.
Vores rytme er pt således:
05.30: vågner - jeg tager hende ind i sengen og ammer - hun sover aldrig videre men vi ligger bare og putter og slapper af og hygger.
06.00: står op, ren ble, børste tænder osv.
07.00: morgenmad (grød og frugtmos + vand)
08:30: ammes og puttes til formiddagslur
11.00: frokost (grøntsagsmos, kød eller fisk og gnavegrønt + vand)
Ca. Kl. 13.00 (afhænger af hvor land første lur var) ammes og puttes til middagslur.
15.00 frugtmos + vand
16.00 nogle gange en lille amning, men den er efterhånden sjælden.
17.30: aftensmad (mos, kød eller fisk, gnavegrønt + vand)
18.30-19.00: ammes og puttes til nat.
Hun vågner mellem 1-2 gange om natten hvor hun ammes den ene gang og den anden gang skal hun bare lige vendes på siden og have en hånd på maven.
Så jeg synes egentlig vi har fået skabt en god rytme ud fra dine retningslinjer - så tak for dem :)
Nu skal jeg jo så skære formiddag og eftermiddag væk, hvor eftermiddag er nem, den er i forvejen sjælden, men den om formiddagen bliver svær, da jeg indtil nu har ammet hende, hvor hun er faldet i søvn, og så har jeg lagt hende i barnevognen. Nu skal jeg til at lægge hende hvor hun selv skal falde i søvn, og jeg vil derfor gerne høre om du har nogle råd til, hvordan jeg får den blideste overgang for hende (og mig).
Og hvad erstatter jeg amningen med?
Og lige et side spørgsmål: hun vil nu igen ikke tage flaske - hun nægter fuldstændig, og det er med skrig og gråd som om vi mishandler hende, så snart vi nærmer os med en flaske. Det er et problem når far skal putte. Kan han godt putte hende uden mælk om aftenen? Altså så vi springer et mælkemåltid over hvis jeg ikke er hjemme til at putte om aftenen? Eller hvad kan vi gøre?
Venlig hilsen
N