Udfasning af 1-2 amninger

30. april 2020

Kategori:
Alder:
7 mdr.

Udfasning af 1-2 amninger

Hej Helen

Nu bliver min datter 7 måneder her i morgen, og jeg skal jo derfor udfase 1-2 amninger.
Vores rytme er pt således:

05.30: vågner - jeg tager hende ind i sengen og ammer - hun sover aldrig videre men vi ligger bare og putter og slapper af og hygger.

06.00: står op, ren ble, børste tænder osv.

07.00: morgenmad (grød og frugtmos + vand)

08:30: ammes og puttes til formiddagslur

11.00: frokost (grøntsagsmos, kød eller fisk og gnavegrønt + vand)

Ca. Kl. 13.00 (afhænger af hvor land første lur var) ammes og puttes til middagslur.

15.00 frugtmos + vand

16.00 nogle gange en lille amning, men den er efterhånden sjælden.

17.30: aftensmad (mos, kød eller fisk, gnavegrønt + vand)

18.30-19.00: ammes og puttes til nat.

Hun vågner mellem 1-2 gange om natten hvor hun ammes den ene gang og den anden gang skal hun bare lige vendes på siden og have en hånd på maven.

Så jeg synes egentlig ...

Annonce

... vi har fået skabt en god rytme ud fra dine retningslinjer - så tak for dem :)

Nu skal jeg jo så skære formiddag og eftermiddag væk, hvor eftermiddag er nem, den er i forvejen sjælden, men den om formiddagen bliver svær, da jeg indtil nu har ammet hende, hvor hun er faldet i søvn, og så har jeg lagt hende i barnevognen. Nu skal jeg til at lægge hende hvor hun selv skal falde i søvn, og jeg vil derfor gerne høre om du har nogle råd til, hvordan jeg får den blideste overgang for hende (og mig).

Og hvad erstatter jeg amningen med?

Og lige et side spørgsmål: hun vil nu igen ikke tage flaske - hun nægter fuldstændig, og det er med skrig og gråd som om vi mishandler hende, så snart vi nærmer os med en flaske. Det er et problem når far skal putte. Kan han godt putte hende uden mælk om aftenen? Altså så vi springer et mælkemåltid over hvis jeg ikke er hjemme til at putte om aftenen? Eller hvad kan vi gøre?

Venlig hilsen
N

Læs Helens svar »

Annoncer

Sponsorerede artikler

Læs mere her

Dårlig søvn og stop af amning

At sove igennem

Hej Helen Min søn er nu blevet 6 måneder og jeg tænker, at det derfor er...

Aftensmad og natteroderi

Kære Helen. Tak for dine tidligere råd og vejledning. Jeg kunne godt bruge...

5.5 måned og mangler appetit

Hej Helen. Jeg skriver til dig, fordi jeg er bekymret for min søns appetit....

Lære at drikke vand

Hej Helen. Jeg har en søn på 5½ måned, som er begyndt med skemad. Han får...

Annonce

Viden om børn:

Barneseng

Når man skal vælge seng til sit barn er der visse ting, man kan gå efter. Noget af det vigtigste er at sengen er sikkerhedsmæssigt i orden.

Forbrugerrådet tester jævnligt de børnesenge som er på markedet og her ser man bl.a. på at sengen skal kunne tåle at blive slået, banket på og hevet i. Sengene bliver tjekket for at barnet ikke kan få fingrene i klemme og at tremmeafstanden er korrekt, så barnet ikke kan komme i klemme med sit hoved og sidde fast i sengen.

Den...

Læs mere i Babylex

Zoneterapi

Zoneterapi er en alternativ form for behandling, som bruges i flere situationer.

Nogle oplever, at det virker smertelindrende under fødslen, og andre synes, det hjælper, når deres barn græder meget på grund af mavekneb eller lignende.

Zoneterapeuter findes mange steder. Hvis man ønsker at få zoneterapi under sin fødsel, kan man spørge på fødestedet, om en jordemoder kan tilbyde dette. Hvis man ønsker at bruge zoneterapi til sit barn, så skal man selv finde en...

Læs mere i Babylex

Svartidsbarometer

Aktuel svartid

Annoncer

Gratis nyhedsbrev

med nye præmier hver måned

Annonce

Det siger medlemmerne ...

Kære Helen

Tak for dit svar til min ældste søn og hans spørgsmål om ’bierne og blomsterne’. Vi har læst et par bøger sammen, han grinede rigtig meget … men fik stillet sin nysgerrighed!

Det var en rigtig god idé at læse bøger sammen, for du har jo fuldstændig ret: Det kan være grænseoverskridende for både barn og voksen af snakke om den slags sammen, mens en bog oplyser nøgternt og godt. Intimsfæren bevares intakt, genialt!