Pludseligt fald i mælkeproduktion - 2 mdr.

29. april 2020

Kategori:
Alder:
2 mdr.

Pludseligt fald i mælkeproduktion - 2 mdr.

Hej Helen

Sidste lørdag fik jeg høj feber og hele søndag lå jeg med 39,2. Jeg ammede fortsat min datter og min mand havde hende i tiden mellem, så jeg kunne hvile. Søndag aften var feberen væk.

Men min mælkeproduktion er faldet meget.

Vi tror, at feberen skyldes en omgang brystbetændelse, som det er lykkedes os at amme væk. Hele søndag, hvor jeg var syg, flød mine bryster over med mælk, og jeg ammede ud to gange.

Mandag og tirsdag har der næsten ikke været noget mælk. Jeg bruger stadigvæk ammebrikker, og normalt er der massere af mælk tilbage i ...

Annonce

... ammebrikkerne efter amning. Nu er der kun få dråber mælk.

Desuden ammer jeg ud hver aften, 10 min på hvert bryst. Det giver normalt et sted mellem 70-170 ml. Men nu giver det maks 60 ml.

Det er det højre bryst, hvor betændelsen sad, der er falder mest. Det venstre er nogenlunde som der plejer. Problemer er, at højre altid har produceret mest mælk.
Kan mælkeproduktionen stige igen og er der noget jeg kan gøre?

Jeg ammer hende fortsat og skifter ammestillinger. Desuden begynder jeg at amme ud lidt flere gange i løbet af døgnet.

Med venlig hilsen
Liv

Læs Helens svar »

Annoncer

Sponsorerede artikler

Læs mere her

27. marts 2024 | Amning | 3 mdr.

Ønsker at stoppe amning

Kære Helen. Jeg har suppleret amning med flaske fra min datter var ca. 5...

25. marts 2024 | Amning | 3 mdr.

Ammer mere nat end dag

Kære Helen Vi har en dejlig pige på 3 måneder, der vokser og trives rigtig...

16. marts 2024 | Amning | 1 mdr.

Væskebehov under amning

Kære Helen Vores lille dreng er nu 5 uger gammel, og jeg synes det går...

7. januar 2024 | Kost og ernæring | 2 mdr.

Flaskegivning liggende

Hej Helen Rigtig godt nytår til dig og din familie! Nu er det blevet min tur...

4. januar 2024 | Diverse | 2 mdr.

Baby tager meget på

Kære Helen Jeg er mor til en pige på 10 uger. Hun er født til termin, og hun...

Annonce

Viden om børn:

Sutteflaske

For børn der ikke ammes er det vigtigt at man køber en ordentlig sutteflaske. Flasken skal passe til barnet og barnets evne til at sutte.

Det anbefales at man lader barnet "arbejde lidt for føden". Det vil sige at hullet i sutten ikke skal være for stort. Det at barnet skal bruge kræfter på at sutte er vigtigt for kæbernes og tændernes udvikling. Desuden er der en risiko for at barnet kan få ondt i maven, hvis det får maden for hurtigt.

Sutteflaske-sutterne findes...

Læs mere i Babylex

Reservebedste

En reservebedste er en ældre person, der gerne vil hjælpe småbørnsfamilier med at passe børnene, når de er syge, har brug for at blive hentet tidligt eller skal passes en dag, hvor forældrene skal i byen.

I nogle kommuner kan man søge om en reservebedste, hvis man er enlig og ikke har mulighed for at trække på sit netværk, men det er også muligt at søge en reservebedste privat.

Det kan være en rigtig god idé at have en reservebedste (M/K), som kan hjælpe i...

Læs mere i Babylex

Svartidsbarometer

Aktuel svartid

Annoncer

Gratis nyhedsbrev

med nye præmier hver måned

Annonce

Det siger medlemmerne ...

Kære Helen.

Din bog om søvn har været os en rigtig stor hjælp.

Vores dreng er nu 16 måneder og vi har måtte erfare, at han hører til de børn der altid har haft et lille og uforudsigeligt søvnbehov. Men via din bog, har vi fundet ud af at give ham rutiner, der gør at han nu trives og udvikler sig sundt og godt.

Tak fordi du har skrevet den!

Hilsen de glade forældre