Brev:
Pludseligt fald i mælkeproduktion - 2 mdr.
29. april 2020
Alder:
2 mdr.
Pludseligt fald i mælkeproduktion - 2 mdr.
Hej Helen
Sidste lørdag fik jeg høj feber og hele søndag lå jeg med 39,2. Jeg ammede fortsat min datter og min mand havde hende i tiden mellem, så jeg kunne hvile. Søndag aften var feberen væk.
Men min mælkeproduktion er faldet meget.
Vi tror, at feberen skyldes en omgang brystbetændelse, som det er lykkedes os at amme væk. Hele søndag, hvor jeg var syg, flød mine bryster over med mælk, og jeg ammede ud to gange.
Mandag og tirsdag har der næsten ikke været noget mælk. Jeg bruger stadigvæk ammebrikker, og normalt er der massere af mælk tilbage i ammebrikkerne efter amning. Nu er der kun få dråber mælk.
Desuden ammer jeg ud hver aften, 10 min på hvert bryst. Det giver normalt et sted mellem 70-170 ml. Men nu giver det maks 60 ml.
Det er det højre bryst, hvor betændelsen sad, der er falder mest. Det venstre er nogenlunde som der plejer. Problemer er, at højre altid har produceret mest mælk.
Kan mælkeproduktionen stige igen og er der noget jeg kan gøre?
Jeg ammer hende fortsat og skifter ammestillinger. Desuden begynder jeg at amme ud lidt flere gange i løbet af døgnet.
Med venlig hilsen
Liv