Brev:
Vil kun amme i søvne
13. april 2020
Alder:
3 mdr.
Vil kun amme i søvne
Hej Helen
Efter vores lillebror er blevet 3 måneder er det blevet rigtig svært at amme ham. Jeg kan næsten kun få ham til at spise kun når han er halv eller helsovende.
Når jeg ligger ham til, begynder han enten at pludre ellers bliver han sur. Eller han kommer hurtig på og slipper igen. Jeg har prøvet at pumpe lige inden han kommer på, da nedløbsreflexen kommer efter 1 min. Det har stået på nu i 1 måned og det skiftede pludseligt da vi kom op i vores sommerhus for 1 måned siden. Om aften kan jeg nogle gange amme ham vågen.
Han har altid skulle have meget ro når vi ammer og altid lige efter han er vågnet ellers var det meget svært.
Min egen Sundhedsplejeske siger det er en fase som måske godt kan vare ved. Jeg har det bare så dårligt med at vække ham hver gang han skal have mad men han skal jo have mad.
Vi ammer ca. 10 gange i døgnet og næsten på begge bryster hver gang. Han tager lige det på han skal og nogle gange lidt under. Han er faldet nogle kurver siden han blev født hvor han vejede 4100 gram men nu er han meget lang og slankt men stadig med gode kinder og dobbelhage. Jeg har prøvet at pumpe ud i nogle dage så jeg fik mere mælk og om det ville hjælpe men det har ikke gjort nogen forskel. Flaske har jeg prøvet at introducere med modermælk men det kan han ikke finde ud af. Vi øver hver dag...
Et det virkelig normalt at man skal give sit barn mad på denne måde eller er det bare en fase pga hans alder ? Det er meget svært for mig da hans søster bare lå ved mine bryster hele tiden og lå over den normale kurve med vægt.
Til sidst vil jeg lige nævne, at han er altid glad og pludre, han har afførring og mange tunge tissebleer hver dag, så han trives virkelig godt.
Bedste hilsner
Camilla