Vil kun amme i søvne

13. april 2020

Kategori:
Alder:
3 mdr.

Vil kun amme i søvne

Hej Helen

Efter vores lillebror er blevet 3 måneder er det blevet rigtig svært at amme ham. Jeg kan næsten kun få ham til at spise kun når han er halv eller helsovende.

Når jeg ligger ham til, begynder han enten at pludre ellers bliver han sur. Eller han kommer hurtig på og slipper igen. Jeg har prøvet at pumpe lige inden han kommer på, da nedløbsreflexen kommer efter 1 min. Det har stået på nu i 1 måned og det skiftede pludseligt da vi kom op i vores sommerhus for 1 måned siden. Om aften kan jeg nogle gange amme ham vågen.

Han har altid skulle have meget ro når vi ammer og altid lige efter han er vågnet ellers var det meget svært.

Min egen Sundhedsplejeske siger det er en fase som måske godt kan vare ved. Jeg har det bare så dårligt med at vække ham hver gang han skal have mad men han skal jo have mad.

Vi ammer ca. 10 gange i døgnet og ...

Annonce

... næsten på begge bryster hver gang. Han tager lige det på han skal og nogle gange lidt under. Han er faldet nogle kurver siden han blev født hvor han vejede 4100 gram men nu er han meget lang og slankt men stadig med gode kinder og dobbelhage. Jeg har prøvet at pumpe ud i nogle dage så jeg fik mere mælk og om det ville hjælpe men det har ikke gjort nogen forskel. Flaske har jeg prøvet at introducere med modermælk men det kan han ikke finde ud af. Vi øver hver dag...

Et det virkelig normalt at man skal give sit barn mad på denne måde eller er det bare en fase pga hans alder ? Det er meget svært for mig da hans søster bare lå ved mine bryster hele tiden og lå over den normale kurve med vægt.

Til sidst vil jeg lige nævne, at han er altid glad og pludre, han har afførring og mange tunge tissebleer hver dag, så han trives virkelig godt.

Bedste hilsner
Camilla

Læs Helens svar »

Annoncer

Sponsorerede artikler

Læs mere her

5. april 2024 | Amning | 3 mdr.

Løbe når man ammer

Hej Helen. Min kæreste og jeg har den dejligste pige på knap 3 måneder, og...

27. marts 2024 | Amning | 3 mdr.

Ønsker at stoppe amning

Kære Helen. Jeg har suppleret amning med flaske fra min datter var ca. 5...

25. marts 2024 | Amning | 3 mdr.

Ammer mere nat end dag

Kære Helen Vi har en dejlig pige på 3 måneder, der vokser og trives rigtig...

11. februar 2024 | Sovevaner | 4 mdr.

Forskellige putteritualer?

Hej Helen Jeg har et spørgsmål vedrørende putteritualer. Min dreng er 4...

31. januar 2024 | Kost og ernæring | 4 mdr.

Hvor meget mad og hvornår? - 4 mdr.

Hejsa Helen Så skriver jeg lige igen:) Min dreng får fuld flaske og er nu...

Annonce

Viden om børn:

Navlestreng

Navlestrengen forbinder dit barn og dig til hinanden, så længe barnet ligger inde i livmoderen. Navlestrengen går fra babys navle til moderkagen, og det via navlestrengen at dit barn får alt det, som barnet har brug for, når det skal vokse og udvikle sig i livmoderen.

Lige efter fødslen vil navlestrengen stadig forbinde dig og dit barn, og navlestrengen fungerer fortsat lidt. Man kan se, at den pulserer, så barnet får den sidste ilt fra moderkagen.

Når moderkagen...

Læs mere i Babylex

Tvillinger og trillinger

Du er berettiget til børnetilskud, hvis du føder tvillinger og trillinger. Du får også automatisk udbetalt børnetilskud, hvis du har adopteret flerlinger. Du kan få børnetilskud til og med det kvartal, hvor dine børn fylder 7 år.

Tal også med din sundhedsplejerske om muligheden for at komme med i en gruppe for mødre/fædre med flerlinger. Det kan være rigtig rart at møde ligestillede, drøfte de forskellige glæder og udfordringer, som børn giver, og rigtig mange har også stor glæde...

Læs mere i Babylex

Svartidsbarometer

Aktuel svartid

Annoncer

Gratis nyhedsbrev

med nye præmier hver måned

Annonce

Læs mere om Helens bog om gråd og trøst, som er en guldgrube af information til desperate forældre.

Det siger medlemmerne ...

Helen har på alle mulige måder været en super støtte for mig i de første fire måneder med min søn Lucas.

Camilla Martin