Brev:
Genetablering af amning - 1 mdr.
15. marts 2020
Alder:
1 mdr.
Genetablering af amning - 1 mdr.
Kære Helen
Jeg er mor til en lille dreng på 7 uger. Da han efter fødslen fik gulsot, og derfor skulle spise hver tredje time, kunne min mælkeproduktion desværre ikke følge med. Jeg blev af sygeplejerskerne på barselsgangen rådet til helt at stoppe amningen og gå over til modermælkserstatning. Jeg fik ammestop-piller (Dostinex), hvilket jeg fortryder nu.
Jeg ønsker virkelig at forsøge at genetablere amningen - ikke mindst fordi min søn døjer med træg mave, og jeg savner den nærhed, det giver at amme ham. Det hele gik så hurtigt dengang, og jeg følte mig nok lidt presset ud i at stoppe amningen.
Derfor vil jeg høre, om det overhovedet er muligt at få gang i mælkeproduktionen igen, efter at jeg har taget Dostinex? Og hvis det overhovedet er muligt, hvornår vil indholdsstofferne fra Dostinex være ude af kroppen, så han trygt kan drikke min mælk?
Mange tak for en rigtig god brevkasse.
Kærlig hilsen
Christina