Brev:
7 måneder, amninger
22. februar 2020
Alder:
7 mdr.
7 måneder, amninger
Hej Helen
Jeg kan læse, at du anbefaler 4 amninger i 7 mdr alderen. Min datter er en lille en på lidt over 6 kg og kom 6 uger for tidligt. Hun elsker at spise, men hun spiser kun små portioner. Halv til en kvart dl. Har givet hende 3 måltider de sidste par uger og i går 4.
Men hun er ikke vågen mere i 2 timers tid og er altså ikke sulten nok til en amning før middagsluren. Så bliver det jo efter en lur og det tager måske for meget plads til rigtig mad? Men det gør jo alt for ondt, hvis jeg skal gå en hel dag uden at amme hende overhovedet.
Jeg ammer hende, når jeg lægger hende i seng og derfra er natten umulig, så hun bliver ammet hver time til hver anden og hun er så vågen i timer af flere omgange. Men det har jeg skrevet om i et andet brev - nu var det amningerne, jeg ville spørge ind til, for er det ok at amme efter en lur?
I nat havde min mand hende, og hun sover jo helt umuligt, så blev der ikke en kl. 5 amning og hun er alligevel ikke typen, der lige nemt sover videre... Så nu bliver jeg nødt til at amme hende, når hun vågner fra hendes morgenlur, ellers har jeg ikke ammet siden kl 01, av av :-)
Venlig hilsen
M