Brev:
Ammer hele tiden om natten
12. februar 2020
Alder:
5 mdr.
Ammer hele tiden om natten
Hej Helen.
Tak for dit svar på mit tidligere spørgsmål.
Det går pt bedre med søvnen om dagen. Han tager stadig de fleste dage fire lure og det er langt fra hver dag, at den længste lur er mere end 50 minutter, men han virker til at trives med det. Og de lange lure kan lade sig gøre. Han sov i går to timer i barnevognen for første gang!
Men nu til vores problem. Han er begyndt i de sidste par uger at ville spise hele tiden om natten. Det vil sige mere end tre gange fra han bliver puttet mellem 21 og 22 til han vågner mellem 7 og 8. Ofte er han vågen 5 gange i løbet af natten og det eneste der kan få ham til at sove igen er brystet. Hvis man prøver at give ham sutten bliver han sur. Han sover i sin tremmeseng der står op af vores seng og ligger i sin nest i en sovepose, da han sparker meget.
Jeg synes at han får nok at spise i løbet af dagen. Han bliver normalt ammet 6 gange fra vi står op til vi går i seng, hvor han spiser mellem 5-10 minutter hver gang. Derudover får han en halv portion grød til frokost.
Det skal også nævnes, at han pga sine klumpfødder har fået gips på den ene fod igen, da vi venter på at nogle specielle sko/skinner kommer hjem fra England. Det er også muligt, at det er gipsen der irriterer ham...
Han bliver 5 måneder på fredag
Hvad tænker du? Er det bare en fase?
Med venlig hilsen
En meget træt mor, der gerne vil have lidt længere søvnstræk...