Ammer hele tiden om natten

12. februar 2020

Kategori:
Alder:
5 mdr.

Ammer hele tiden om natten

Hej Helen.

Tak for dit svar på mit tidligere spørgsmål.

Det går pt bedre med søvnen om dagen. Han tager stadig de fleste dage fire lure og det er langt fra hver dag, at den længste lur er mere end 50 minutter, men han virker til at trives med det. Og de lange lure kan lade sig gøre. Han sov i går to timer i barnevognen for første gang!

Men nu til vores problem. Han er begyndt i de sidste par uger at ville spise hele tiden om natten. Det vil sige mere end tre gange fra han bliver puttet mellem 21 og 22 til han vågner mellem 7 og 8. Ofte er han vågen 5 gange i løbet af natten og det eneste der kan få ham til at sove igen er brystet. Hvis man prøver at give ham sutten bliver han sur. Han ...

Annonce

... sover i sin tremmeseng der står op af vores seng og ligger i sin nest i en sovepose, da han sparker meget.

Jeg synes at han får nok at spise i løbet af dagen. Han bliver normalt ammet 6 gange fra vi står op til vi går i seng, hvor han spiser mellem 5-10 minutter hver gang. Derudover får han en halv portion grød til frokost.

Det skal også nævnes, at han pga sine klumpfødder har fået gips på den ene fod igen, da vi venter på at nogle specielle sko/skinner kommer hjem fra England. Det er også muligt, at det er gipsen der irriterer ham...

Han bliver 5 måneder på fredag

Hvad tænker du? Er det bare en fase?

Med venlig hilsen
En meget træt mor, der gerne vil have lidt længere søvnstræk...

Læs Helens svar »

Annoncer

Sponsorerede artikler

Læs mere her

24. marts 2024 | Sovevaner | 5 mdr.

Sove på maven - 5 måneder

Hej Helen Jeg skriver, fordi vores datter er begyndt at trille om på maven,...

18. marts 2024 | Udvikling | 5 mdr.

Baby støtter ikke på benene?

Kære Helen Min dreng er nu 5 måneder gammel og jeg undrer mig over, at han...

16. marts 2024 | Kost og ernæring | 5 mdr.

Spiser min datter nok?

Hej Helen Jeg har en datter, der er født den 22. september 2023, så hun er 5...

14. marts 2024 | Sovevaner | 5 mdr.

Søvnbehov og fordeling

Hej Helen Jeg har en søn på 5 måneder, som næsten altid har haft en rigtig...

14. marts 2024 | Kost og ernæring | 6 mdr.

Kold modermælkserstatning

Hej Helen Bare et kort spørgsmål fra mig denne gang. Min lille pige er nu...

Annonce

Viden om børn:

Navlestrengsblod - stamceller

Navlestrengsblod - det vil sige, det blod, som er tilbage navlestrengen og moderkagen efter fødslen - indeholder stamceller. Disse celler har hjulpet dit barn med at udvikle organer, blod, væv og immunsystem gennem hele graviditeten.

I dag forskes der meget intenst i brugen af stamceller, og håbet er at kunne gøre noget ved en række sygdomme, som i dag er uhelbredelige, fordi manglende eller ødelagte celler visse steder i kroppen ikke bliver dannet igen. Der findes mange...

Læs mere i Babylex

Sutteflaske

For børn der ikke ammes er det vigtigt at man køber en ordentlig sutteflaske. Flasken skal passe til barnet og barnets evne til at sutte.

Det anbefales at man lader barnet "arbejde lidt for føden". Det vil sige at hullet i sutten ikke skal være for stort. Det at barnet skal bruge kræfter på at sutte er vigtigt for kæbernes og tændernes udvikling. Desuden er der en risiko for at barnet kan få ondt i maven, hvis det får maden for hurtigt.

Sutteflaske-sutterne findes...

Læs mere i Babylex

Svartidsbarometer

Aktuel svartid

Annoncer

Gratis nyhedsbrev

med nye præmier hver måned

Annonce

Læs mere om Helens babydagbog som er en praktisk og lækker kalender smækfyldt med konkret information og gode idéer.

Det siger medlemmerne ...

Kære Helen,

Tusind tak for svar. Selvom jeg inderst inde godt ved, at der nok ikke er det store at gøre ved vore urolige nætter - andet end at vente på hun bliver større - så er det altid rart at vende det med dig alligevel.

Jeg synes det er så synd, at du aldrig ser alle de små søde, som vi snakker om. Så her er ihvertfald et billede af vores lille datter - det glade barn.

Kærlig hilsen Stine