Brev:
Amning og mad - fortsat
6. februar 2020
Alder:
6 mdr.
Amning og mad - fortsat
Kære Helen.
Tusind tak for dit gode og detaljerede svar - lige hvad vi havde brug for. Vi følger din plan på 5. dagen nu, og det går godt fremad. Hun er heldigvis forholdsvis nem at få til ro om natten uden amning med en sut i stedet. Hun spiser ikke særligt meget endnu, men er interesset i at få maden i munden og lidt af frugtmosen kommer også ned.
Vi har lige et par opfølgende spørgsmål:
- Hun er ret godt med motorisk og begyndt at komme fremad og stå i kravlestilling. Men hun kan ikke sidde selv endnu uden at trille til siden. Er det et problem i forhold til brug af højstol til måltiderne?
- Hvor længe bør hvert måltid vare? Hun kan jo sidde lææænge og lege/smage på tingene, men tænker ikke det er godt for hendes ryg at sidde der mere end en 20 minutters tid?
- Den sværeste tid at få hende til at sove videre uden bryst er fra putning ved 19-tiden til amning kl 23... der vågner hun mange gange. Er der noget vi kan gøre der? Fx amme lidt før?
- Skal hun være igang med at spise rigtigt inden jeg dropper formiddag og sen eftermiddags amningen?
Mange tak for din hjælp!