Brev:
Amning og mad - 6.5 mdr.
29. januar 2020
Alder:
6 mdr.
Amning og mad - 6.5 mdr.
Kære Helen.
Vi har en skøn pige på 6,5 mdr. Hun er meget nysgerrig på mad men får ikke rigtig noget ned - smager på det i munden og så ryger det meste ud igen. Elsker at sutte på en agurkstang eller lignende. Vi startede med at introducere hende for mad ved 5-mdr alderen, og de seneste to uger har vi “trænet” det dagligt.
Grunden til at jeg skriver, er at hun den seneste måned har sat natamningen gevaldigt op, så hun nu ammer en gang i timen. Jeg fornemmer, at det er fordi hun er mere sulten - og fordi hun er meget nysgerrig om dagen og tit kigger rundt mens hun ammer og slipper brystet:)
Som vi skrev sammen om for 3 år siden, fuldammede min store dreng til han var 9 mdr - og jeg fik det kun vendt ved at følge din kyndige vejledning:)
Vores pige virker markant mere interesseret i mad, end han var - så en mulighed er jo at give det noget mere tid og lade hende lære at spise mad i eget tempo, inden jeg ændrer noget ved amningen. Men på den anden side - jeg synes ikke det er optimalt at amme hver time, men gør det gerne, hvis det er bedst for min datter. Jeg har også svært ved at holde min egen vægt, når jeg fuldammer efter 6 mdr (er relativt spinkel af natur). Desuden starter jeg job om 2 mdr.
Kan du hjælpe med hvad jeg gør bedst herfra ift både mad og amning?
Vil allerhelst bare gøre hvad der er bedst for min datter:-)
Mange hilsner herfra