Amning og mad - 6.5 mdr.

29. januar 2020

Kategori:
Alder:
6 mdr.

Amning og mad - 6.5 mdr.

Kære Helen.

Vi har en skøn pige på 6,5 mdr. Hun er meget nysgerrig på mad men får ikke rigtig noget ned - smager på det i munden og så ryger det meste ud igen. Elsker at sutte på en agurkstang eller lignende. Vi startede med at introducere hende for mad ved 5-mdr alderen, og de seneste to uger har vi “trænet” det dagligt.

Grunden til at jeg skriver, er at hun den seneste måned har sat natamningen gevaldigt op, så hun nu ammer en gang i timen. Jeg fornemmer, at det er fordi hun er mere sulten - og fordi hun er meget nysgerrig om dagen og tit kigger rundt mens hun ammer og slipper brystet:)

Som vi skrev sammen om for 3 år siden, fuldammede min store dreng til han var 9 mdr - ...

Annonce

... og jeg fik det kun vendt ved at følge din kyndige vejledning:)

Vores pige virker markant mere interesseret i mad, end han var - så en mulighed er jo at give det noget mere tid og lade hende lære at spise mad i eget tempo, inden jeg ændrer noget ved amningen. Men på den anden side - jeg synes ikke det er optimalt at amme hver time, men gør det gerne, hvis det er bedst for min datter. Jeg har også svært ved at holde min egen vægt, når jeg fuldammer efter 6 mdr (er relativt spinkel af natur). Desuden starter jeg job om 2 mdr.

Kan du hjælpe med hvad jeg gør bedst herfra ift både mad og amning?

Vil allerhelst bare gøre hvad der er bedst for min datter:-)

Mange hilsner herfra

Læs Helens svar »

Annoncer

Sponsorerede artikler

Læs mere her

At sove igennem

Hej Helen Min søn er nu blevet 6 måneder og jeg tænker, at det derfor er...

5.5 måned og mangler appetit

Hej Helen. Jeg skriver til dig, fordi jeg er bekymret for min søns appetit....

Lære at drikke vand

Hej Helen. Jeg har en søn på 5½ måned, som er begyndt med skemad. Han får...

24. marts 2024 | Sovevaner | 5 mdr.

Sove på maven - 5 måneder

Hej Helen Jeg skriver, fordi vores datter er begyndt at trille om på maven,...

18. marts 2024 | Udvikling | 5 mdr.

Baby støtter ikke på benene?

Kære Helen Min dreng er nu 5 måneder gammel og jeg undrer mig over, at han...

Annonce

Viden om børn:

Bæresele

En bæresele giver barn og forældre mulighed for at være tæt sammen, hvilket er ideelt især de første måneder, hvor barnet har brug for tæt kontakt og man også gerne vil have hænderne fri til at lave praktiske ting en gang imellem.

I starten bruges selen kun kortvarigt. Et barn har brug for afveksling, nogle gange vil det have ro og være i fred, andre gange har det behov for varme og nær kropskontakt.

Indtil barnet kan holde hovedet selv, er det vigtigt, at...

Læs mere i Babylex

Madpakke og børn

Når barnet begynder i pasningsordning, vil det mange steder selv skulle have en madpakke med hjemmefra.

Det er altid vigtigt at give barnet et varieret tilbud af fødevarer - det kan være rugbrød eller anden form for fiberholdigt brød, det kan være pasta sammen med rester fra aftensmaden, kød, fisk, frugt og grønt. Jo mere variation, jo bedre :)

Det er en god idé at give barnet ting med, som er pakket lidt hver for sig. Mange børn er glade for at have en madkasse,...

Læs mere i Babylex

Svartidsbarometer

Aktuel svartid

Annoncer

Gratis nyhedsbrev

med nye præmier hver måned

Annonce

Læs mere om Helens bog om børn og søvn som er sprængfyldt med praktiske råd om hvordan du får dit barn til at sove.

Det siger medlemmerne ...

Kære Helen.

Det går rigtig fint med Emilie, hun er blevet supergod til at sove i barnevognen og sover nu 2 lure om dagen på ca. 2-3 timer, så det er skønt - tak for dit forrige råd :o)

Hilsen Emilies forældre