Antal amninger

24. januar 2020

Kategori:
Alder:
4 mdr.

Antal amninger

Hej Helen

Jeg har et spørgsmål vedr. amning. De sidste 3 ugers tid er min datter, som bliver 4 mdr. her 1. Februar, begyndt at vågne næsten hver time hele natten igennem. Det vil sige at nogle nætter ammer jeg hende helt op til 8 gange.. jeg er meget træt efterhånden! Jeg synes også jeg ammer hende rimelig meget om dagen.

Vores dag ser nogenlunde således ud.

Står op. Skiftes. Ammes.
Leger osv.
Ammes
Puttes til lur
Lur varer typisk 3 timer
Vågner - ammes
Skiftes, leger osv.
ammes
Puttes til lur.
Lur varer typisk 1-2 timer.
Vågner - leger lidt, pusles osv.
ammes
Powernap
Herefter er hun vågen til hun skal i seng, og der er det meget forskelligt hvor meget hun ammes. Typisk 2 gange.
Pusler hende
Går i soveværelset hvor hun både ammes og får flaske med mme.
Puttes i seng.

Hun er vågen 2-3 timer mellem hver lur.

Er det normalt at amme så meget? Jeg ...

Annonce

... kender til appetitspring og tigerspring, men er det virkelig “bare” det?? Jeg er snart desperat for at hun sover bedre om natten. Før sov hun i hvert fald 4 timer i første stræk, og derefter vågnede hun hver 2. Time..

Lidt ekstra info:

Hun er glad og tilfreds hele dagen, hun vejer over 7 kilo (3275 ved fødslen)
Hun bliver svøbt om natten, vi har prøvet at hæve hendes seng i hovedenden - uden virkning, vi putter på samme måde hver eneste aften, hun vågner lige mange gange om hun sover i sin egen tremmeseng eller sover i vores seng ved siden af mig.
Hun bruger ikke sut. Ingen af os (mor og far) er ørebørn, og hun tager sig heller ikke til ørene eller noget.

Når hun vågner prøver jeg altid at få hende videre i søvnen, men hun begynder altid at græde, og hun er lysvågen. Hun falder så i søvn under amningen.

Håber du kan komme med dine tanker om dette..

Med venlig hilsen
en træt mor

Læs Helens svar »

Annoncer

Sponsorerede artikler

Læs mere her

5.5 måned og mangler appetit

Hej Helen. Jeg skriver til dig, fordi jeg er bekymret for min søns appetit....

5. april 2024 | Amning | 3 mdr.

Løbe når man ammer

Hej Helen. Min kæreste og jeg har den dejligste pige på knap 3 måneder, og...

Lære at drikke vand

Hej Helen. Jeg har en søn på 5½ måned, som er begyndt med skemad. Han får...

27. marts 2024 | Amning | 3 mdr.

Ønsker at stoppe amning

Kære Helen. Jeg har suppleret amning med flaske fra min datter var ca. 5...

25. marts 2024 | Amning | 3 mdr.

Ammer mere nat end dag

Kære Helen Vi har en dejlig pige på 3 måneder, der vokser og trives rigtig...

Annonce

Viden om børn:

Vedligeholdelse af barnevogn

Med det danske vejr skal en barnevogn kunne tåle lidt af hvert, men hvis man vil have at den skal kunne holde længe, så er man nødt til at gøre sig nogle tanker om vedligeholdelse og også medtænke at bruge tid på vedligeholdelse.

For eksempel kan kalecherne ikke tåle stærkt sollys, så vognen skal ind i skyggen, hvis man vil undgå, at den falmer. Stellet kan heller ikke tåle salt fra snesjappet og skal derfor skylles af, når man kommer hjem, hvis man vil undgå rust. Og kassen...

Læs mere i Babylex

Mælkedranker

Nogle børn drikker så meget mælk, at det tager pladsen op for den egentlige mad. Disse børn kalder man for mælkedrankere.

De første 6 måneder vil det lille barn naturligt leve af mælk, men i takt med at barnet bliver ældre, begynder at spise mere og mere rigtig mad, så er det vigtigt, at mængden af mælk skrues gradvist ned. Hvis barnet gennem for lang tid lever mest af mælk, vil barnet kunne komme til at mangle vigtige næringstoffer - som naturligt indtages via en almindelig sund...

Læs mere i Babylex

Svartidsbarometer

Aktuel svartid

Annoncer

Gratis nyhedsbrev

med nye præmier hver måned

Annonce

Læs mere om Helens bog om børn og mad. Bogen er propfyldt med tips, opskrifter og praktiske dagsplaner!

Det siger medlemmerne ...

Kære Helen,

Tusind tak for svar. Selvom jeg inderst inde godt ved, at der nok ikke er det store at gøre ved vore urolige nætter - andet end at vente på hun bliver større - så er det altid rart at vende det med dig alligevel.

Jeg synes det er så synd, at du aldrig ser alle de små søde, som vi snakker om. Så her er ihvertfald et billede af vores lille datter - det glade barn.

Kærlig hilsen Stine