Brev:
Antal amninger
24. januar 2020
Alder:
4 mdr.
Antal amninger
Hej Helen
Jeg har et spørgsmål vedr. amning. De sidste 3 ugers tid er min datter, som bliver 4 mdr. her 1. Februar, begyndt at vågne næsten hver time hele natten igennem. Det vil sige at nogle nætter ammer jeg hende helt op til 8 gange.. jeg er meget træt efterhånden! Jeg synes også jeg ammer hende rimelig meget om dagen.
Vores dag ser nogenlunde således ud.
Står op. Skiftes. Ammes.
Leger osv.
Ammes
Puttes til lur
Lur varer typisk 3 timer
Vågner - ammes
Skiftes, leger osv.
ammes
Puttes til lur.
Lur varer typisk 1-2 timer.
Vågner - leger lidt, pusles osv.
ammes
Powernap
Herefter er hun vågen til hun skal i seng, og der er det meget forskelligt hvor meget hun ammes. Typisk 2 gange.
Pusler hende
Går i soveværelset hvor hun både ammes og får flaske med mme.
Puttes i seng.
Hun er vågen 2-3 timer mellem hver lur.
Er det normalt at amme så meget? Jeg kender til appetitspring og tigerspring, men er det virkelig “bare” det?? Jeg er snart desperat for at hun sover bedre om natten. Før sov hun i hvert fald 4 timer i første stræk, og derefter vågnede hun hver 2. Time..
Lidt ekstra info:
Hun er glad og tilfreds hele dagen, hun vejer over 7 kilo (3275 ved fødslen)
Hun bliver svøbt om natten, vi har prøvet at hæve hendes seng i hovedenden - uden virkning, vi putter på samme måde hver eneste aften, hun vågner lige mange gange om hun sover i sin egen tremmeseng eller sover i vores seng ved siden af mig.
Hun bruger ikke sut. Ingen af os (mor og far) er ørebørn, og hun tager sig heller ikke til ørene eller noget.
Når hun vågner prøver jeg altid at få hende videre i søvnen, men hun begynder altid at græde, og hun er lysvågen. Hun falder så i søvn under amningen.
Håber du kan komme med dine tanker om dette..
Med venlig hilsen
en træt mor